Chiptuning ervaringen
Re: Chiptuning ervaringen
+1 Ik denk als je gewoon je verstand gebruikt je niet al te veel risico's loopt.
Maar ik hou wel voor de zekerheid wat geld achter de hand mocht het verkeerd gaan
Maar ik hou wel voor de zekerheid wat geld achter de hand mocht het verkeerd gaan
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
Re: Chiptuning ervaringen
zie net dat Tunex voor mij nog redelijk in de buurt zit vanaf Kleve.. dus binnenkort ook maar eens informeren.
Misschien dat iemand het hier ook wel weet, hoe zit het verder met uitstoot van de wagen voor een TÃœV keuring? Moet ik me daar zorgen om gaan maken of is het verschil verwaarloosbaar?
Misschien dat iemand het hier ook wel weet, hoe zit het verder met uitstoot van de wagen voor een TÃœV keuring? Moet ik me daar zorgen om gaan maken of is het verschil verwaarloosbaar?
Re: Chiptuning ervaringen
De 335D heeft twee turbo's, dat is iig een groot verschil.Gijs 330D schreef:Beste BMW fans,
Wat ik mij tevens afvraag: is het blok uit de 2003 330D 204 PK veel verschillend van de laatste 335D? Is het onderblok niet behoorlijk ongewijzigd? De nieuwe 335D levert idd standaard 580NM en ondervind weinig problemen begrijp ik...... Daarmee bedoel ik dat de blokken het goed moeten kunnen hebben...toch?
Ik hoor graag een menig, groet Gijs.
Re: Chiptuning ervaringen
En hoe zit het met een 330ci van '04 ? iemand daar ervaring mee v.w.b chiptuning? Wat is de winst,loont het zich? B.V.D. Groetjes Milleman.
Re: Chiptuning ervaringen
Ik heb voor de mijne wel eens een beetje aan het rondkijken geweest op google.
Op een ongeblazen benzine vindt ik het niet zo spectactulair. Voor een 330 moet je rekenen denk ik op ongeveer 10-15 pk en 20-30 nm koppel winst.
Op een ongeblazen benzine vindt ik het niet zo spectactulair. Voor een 330 moet je rekenen denk ik op ongeveer 10-15 pk en 20-30 nm koppel winst.
Re: Chiptuning ervaringen
hallo, ik heb wat vraagjes.
Ik zou mijn bmw e46 318d van 2004 ook willen laten "opvoeren".
Nu heb ik gezien dat er 3 mogelijkheden zijn: nl. via chiptuning of obdtuning of powerbox.
Wat is het verschil hiertussen? en hoe zit dit qua prijs? welke is het beste? Ga ik veel verschil merken?
318 d 2003 115cv +27cv +55Nm €635,00
Ik ben van plan dit bij Power Plus Engeneering te laten doen of Performace Shop in Geel.
Ik zou mijn bmw e46 318d van 2004 ook willen laten "opvoeren".
Nu heb ik gezien dat er 3 mogelijkheden zijn: nl. via chiptuning of obdtuning of powerbox.
Wat is het verschil hiertussen? en hoe zit dit qua prijs? welke is het beste? Ga ik veel verschil merken?
318 d 2003 115cv +27cv +55Nm €635,00
Ik ben van plan dit bij Power Plus Engeneering te laten doen of Performace Shop in Geel.
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Chiptuning ervaringen
Bij chip tuning word er een anderen chip geplaatst in de ecu,bij obd word er via de pc een andere software "geflasht" naar je ecu,deze hoeft nu dus niet los geschroeft te worden.
Een powerbox word tussen de kabels geplugt van je ecu en de diverse sensoren,deze maakt van de waardes die e sensoren normaal meten een anderen waarden en houd dus als waren de ecu voor de gek door hem steeds anderen waardes door te geven dan de oorspronkelijken waardes.
Wat het beste is?????????
Sommige zweren bij een powerbox,het voordeel hier va is dat je die zelf makelijk kunt plaatsen en ok weer kunt verwijderen,anderen 2 moet je naar een speciaal bedrijf toe gaan om dit weer te verwijderen.
In de tdi wereld hebben ze liever een chip of obd,maar als ik zie dat bv Hartge en Schnizer powerboxen leveren tegen behoorlijke duren prijzen dan denk dat die ook wel okay zijn.
Een powerbox word tussen de kabels geplugt van je ecu en de diverse sensoren,deze maakt van de waardes die e sensoren normaal meten een anderen waarden en houd dus als waren de ecu voor de gek door hem steeds anderen waardes door te geven dan de oorspronkelijken waardes.
Wat het beste is?????????
Sommige zweren bij een powerbox,het voordeel hier va is dat je die zelf makelijk kunt plaatsen en ok weer kunt verwijderen,anderen 2 moet je naar een speciaal bedrijf toe gaan om dit weer te verwijderen.
In de tdi wereld hebben ze liever een chip of obd,maar als ik zie dat bv Hartge en Schnizer powerboxen leveren tegen behoorlijke duren prijzen dan denk dat die ook wel okay zijn.
Re: Chiptuning ervaringen
Het is maar net wat je zelf wilt. De een zweert hierbij en de andere zweert daarbij. Juist om de redenen hierboven genoemd. Naar mijn mening werkt het allebei even goed en zal je weinig verschil merken, misschien alleen in de portemonnee.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Chiptuning ervaringen
Maatwerk lijkt me in elk geval beter als een Plug 'n Play Powerbox.
Re: Chiptuning ervaringen
Is het verstandig om een 320D 136 PK uit 1999 met 250.xxx km te chippen? Ondanks dat mijn e46 250.xxx heeft gereden is ie nog redelijk vel qua optrek. Vooral als ik m trap vanaf zn 80 km/h is mn beamer zo op 160. Toch verlang ik naar meer :>
Ik hoor het graag van jullie!
Ik hoor het graag van jullie!
Re: Chiptuning ervaringen
Dan kom ik er ook op terug heb een 320D uit 2001 met 268.xxx op de teller is dat ook nog wel verstandig?
Re: Chiptuning ervaringen
check eens de Tuning FAQ
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Chiptuning ervaringen
Dat geld voor als je bij Supro je chiptuning laat doen..