Trilling tijdens optrekken/schakelen
Re: Trilling tijdens optrekken/schakelen
En dat houdt in het Nederlands in?
Boite is een versnellingsbak, synchronisatie lijkt mij de synchromesh...
Mijn dialect houd grotendeels frans in Maar wat je zegt is juist.
Ik snap er niks van, wat was het nou?
@ Ronny87:
Hoe zeker ben je daarvan? Komt die diagnose van de BMW-dealer of van een andere garage? Ik wil best gaan kijken voor een andere versnellingsbak, als het daarmee opgelost is, maar beetje zonde als het dan toch aan het vliegwiel ligt ofzo..
Ik hoor er graag meer over!
@ Yoshii:
Het zou dus de synchronisatie van de versnellingsbak kunnen zijn. Andere bak eronder zou het probleem op moeten lossen.
Hoe zeker ben je daarvan? Komt die diagnose van de BMW-dealer of van een andere garage? Ik wil best gaan kijken voor een andere versnellingsbak, als het daarmee opgelost is, maar beetje zonde als het dan toch aan het vliegwiel ligt ofzo..
Ik hoor er graag meer over!
@ Yoshii:
Het zou dus de synchronisatie van de versnellingsbak kunnen zijn. Andere bak eronder zou het probleem op moeten lossen.
Ben dit te weten gekomen via een garagist waar ik af en toe eens langs ga. Hij klonk wel heel overtuigend. Een vriend van me die achter de uurtjes auto's repareert kwam met hetzelfde verhaal op de proppen.
Zou idd zonde zijn van het geld als het te wijten was aan iets anders, ik zou dus zeker nachecken
Zou idd zonde zijn van het geld als het te wijten was aan iets anders, ik zou dus zeker nachecken
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 14 sep 2009, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
heb hetzelfde probleem, maar als hij warm staat gaat het beter.
vooral van in z'n eerste bij het vertrekken, soms ook naar z'n tweede.
zal is bij dealer moeten langsgaan.
vooral van in z'n eerste bij het vertrekken, soms ook naar z'n tweede.
zal is bij dealer moeten langsgaan.
Dat heb ik inderdaad ook! Grappig dat er ineens meer mensen last van hebben, en het niet eerder hebben gepost.
Het treedt trouwens bijna alle keren op als ik vanuit stilstand in 2e versnelling optrek. In de 1e kan ik het in veel gevallen wel voorkomen. Kan het geen rot motor/bak-rubber zijn?
Het treedt trouwens bijna alle keren op als ik vanuit stilstand in 2e versnelling optrek. In de 1e kan ik het in veel gevallen wel voorkomen. Kan het geen rot motor/bak-rubber zijn?
Vanmiddag in een oude Volkswagen LT40 meegereden, en verroest: hetzelfde probleem als ik heb! Ook zo'n trilling, maar deze had het het ergst in de achteruit versnelling. In de 1e versnelling had ie er ook last van, met veel beleid de koppeling bedienen en wat meer gas lost het probleem op, precies hetzelfde als bij mij dus.
Wel een interessante aanvulling, in dat ouwe lor zit geen 2-massa vliegwiel, dus waarschijnlijk dat deze weggestreept kan worden!
Wel een interessante aanvulling, in dat ouwe lor zit geen 2-massa vliegwiel, dus waarschijnlijk dat deze weggestreept kan worden!
Je hebt er geen last van in bepaalde toeren tallen al;s je ;lekker door trekt vanuit een te l;age toeren tal?
Heb ik namelijk last van.
Heb ik namelijk last van.
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
Nee, geen trillingen met eenmaal opgekomen koppeling. Bij geen enkel toerental.