Heeft er iemand ervaring met het importeren? Zo ja, waar moet ik op letten?
Als er iemand tips heeft hoor ik die graag omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan.
Wat kost het nog aan BPM?
Wat kost het keuren door de RDW?
sorry hoor je hebt het niet met gekke henkie's te doen.... ze weten heus wel dat een 330d geen 1200kg weegt.. dit is echt klets.Ga nooit met een volle tank naar de RDW, haal ook zoveel mogelijk spullen uit de auto (bijv. de krik), dit scheelt een paar kilo's bij de weging en kan ervoor zorgen dat ie in een lagere wegenbelastings klasse komt.
zoek op internet voor sites zoals de site in de vorige comment en zorg dat je zoveel mogelijk informatie hebt.
succes en groeten
Die duitse verkopers zijn héél gehaaid. Alleen met curryworst en schnaps kan je ze omkopen.Gérald320icabrio schreef:Vooral tips en truuks over hoe het er in Duitsland aan toe gaat.
een hele belangrijke! Heb je een auto naar Nl. gehaald, blijkt dat je daarna de BPM niet kan betalenbjornc schreef: je moet alleen rekening houden met de bpm in je budget.
ze stellen wel een weegrapport op, en ik neem aan dat ik niet de enigste ben waarbij ze de auto gewogen hebben.sorry hoor je hebt het niet met gekke henkie's te doen.... ze weten heus wel dat een 330d geen 1200kg weegt.. dit is echt klets.
je zal misschien opties uit kunnen bouwen.. maar ook dit heeft niet altijd zin. het ligt gewoon puur aan hoe oud je auto is.. hoe ouder hoe lager je bpm..
Ik heb in het verleden al 5 auto's ingevoerd en heb nog nooit hoeven wegen.emielverbeek schreef:ze stellen wel een weegrapport op, en ik neem aan dat ik niet de enigste ben waarbij ze de auto gewogen hebben.sorry hoor je hebt het niet met gekke henkie's te doen.... ze weten heus wel dat een 330d geen 1200kg weegt.. dit is echt klets.
je zal misschien opties uit kunnen bouwen.. maar ook dit heeft niet altijd zin. het ligt gewoon puur aan hoe oud je auto is.. hoe ouder hoe lager je bpm..