Verlagen e46 sedan
Verlagen e46 sedan
Ik zal mij eerst voorstellen:
Afgelopen vrijdag in het bezit gekomen van een e46 sedan, 318 uit 98, staalblauw. Daarvoor een e36 320 gereden.
De e46 is uitgerust met een executive pakket, aftermarket xenon, sportinterieur, 18" m5 velgen.
Foto's moet ik nog maken en zullen spoedig mogelijk worden gepost.
Absoluut tevreden over de auto, alleen moet deze verlaagd worden.
Als ik verlagen bedoel bedoel ik ook verlagen. De auto moet dus echt laag komen te liggen, alleen dan komen de 18" tot zijn recht Logische keus is dus een schroefset.
In mijn zoektocht wordt er gesproken over weitec, kw, eibach etc. Wie kan mij op weg helpen?
Als ik voor weitec zou kiezen spreekt met over het gebruik van spacers, is dit een nadeel?
Voorheen heb ik op mijn vorige auto (golf gti, sorry) met tevredenheid dik 4 jaar met een weitec set gedaan.
Ik heb nu een offerte voor een schroefset zonder hardheidverstelling voor €680 (weitec), wat ik een hele goede prijs vind.
Ik zou graag de meningen van de mede forumleden willen aanhoren.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg.
Afgelopen vrijdag in het bezit gekomen van een e46 sedan, 318 uit 98, staalblauw. Daarvoor een e36 320 gereden.
De e46 is uitgerust met een executive pakket, aftermarket xenon, sportinterieur, 18" m5 velgen.
Foto's moet ik nog maken en zullen spoedig mogelijk worden gepost.
Absoluut tevreden over de auto, alleen moet deze verlaagd worden.
Als ik verlagen bedoel bedoel ik ook verlagen. De auto moet dus echt laag komen te liggen, alleen dan komen de 18" tot zijn recht Logische keus is dus een schroefset.
In mijn zoektocht wordt er gesproken over weitec, kw, eibach etc. Wie kan mij op weg helpen?
Als ik voor weitec zou kiezen spreekt met over het gebruik van spacers, is dit een nadeel?
Voorheen heb ik op mijn vorige auto (golf gti, sorry) met tevredenheid dik 4 jaar met een weitec set gedaan.
Ik heb nu een offerte voor een schroefset zonder hardheidverstelling voor €680 (weitec), wat ik een hele goede prijs vind.
Ik zou graag de meningen van de mede forumleden willen aanhoren.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg.
Re: Verlagen e46 sedan
1 Waarschuwing alvast... Als je echt laag gaat, dan komt 18" niet tot zijn recht, dan lijken die veel te klein... Ik rijd zelf ook behoorlijk laag, eerst met 18" en daarna met 19"... Voor foto's van beide check mijn showroomtopic
Hoe dan ook zullen meerdere schroefsets wel spacers verlangen op OEM wielen, aftermarket wielen hebben vaak wat aggressievere ET waarden en lopen dan meestal wel vrij. Spoorverbreders met OEM wielen is geen enkel probleem, sterker nog, dat ga je sowieso willen omdat OEM wielen optisch relatief ver naar binnenvallen. Een effect dat alleen maar versterkt wordt als je je auto gaat verlagen.
Over de kwaliteit van Weitec weet ik niet zo veel, 't is naar wat ik begrepen heb een B-merk van KW.
Ik rijd zelf met een KW Variant 2 onder mijn sedan en die bevalt echt onwijs goed, kan die schroefset iedereen aanraden voor straatgebruik. Ik rijd zelf ook behoorlijk laag nu en hij blijft comfortabel, voor kan ik niet lager anders lopen mijn wielen aan bij het sturen.
Hoe dan ook zullen meerdere schroefsets wel spacers verlangen op OEM wielen, aftermarket wielen hebben vaak wat aggressievere ET waarden en lopen dan meestal wel vrij. Spoorverbreders met OEM wielen is geen enkel probleem, sterker nog, dat ga je sowieso willen omdat OEM wielen optisch relatief ver naar binnenvallen. Een effect dat alleen maar versterkt wordt als je je auto gaat verlagen.
Over de kwaliteit van Weitec weet ik niet zo veel, 't is naar wat ik begrepen heb een B-merk van KW.
Ik rijd zelf met een KW Variant 2 onder mijn sedan en die bevalt echt onwijs goed, kan die schroefset iedereen aanraden voor straatgebruik. Ik rijd zelf ook behoorlijk laag nu en hij blijft comfortabel, voor kan ik niet lager anders lopen mijn wielen aan bij het sturen.
Re: Verlagen e46 sedan
lees ook eens hier
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Verlagen e46 sedan
Bedankt voor de info.
Ik heb er nu een probleempje bij. Ik heb een airbaglampje die brandt. Vorige eigenaar vertelde mij dat de stoel eruit is geweest.
Zit namelijk een ander interieur in. Gisteren bij de dealer geweest maar die komt het diagnosche systeem niet eens in :? En kan dus ook niets resetten.
Iemand hier ervaring mee?
Er zit wel aftermarket xenon in, die een foutmelding geeft zodra de lampen niet aan staan, gaan ze aan = geen foutmelding.
Kan me niet voorstellen dat dit een oorzaak kan zijn.
Iemand een idee?
Ik heb er nu een probleempje bij. Ik heb een airbaglampje die brandt. Vorige eigenaar vertelde mij dat de stoel eruit is geweest.
Zit namelijk een ander interieur in. Gisteren bij de dealer geweest maar die komt het diagnosche systeem niet eens in :? En kan dus ook niets resetten.
Iemand hier ervaring mee?
Er zit wel aftermarket xenon in, die een foutmelding geeft zodra de lampen niet aan staan, gaan ze aan = geen foutmelding.
Kan me niet voorstellen dat dit een oorzaak kan zijn.
Iemand een idee?
Re: Verlagen e46 sedan
zeker wel, waarschijnlijk sensormat vervangen, lees maar eens hier
of de accu is niet los geweest met het plaatsen van het nieuwe interieur waardoor je nu die melding hebt
of de accu is niet los geweest met het plaatsen van het nieuwe interieur waardoor je nu die melding hebt
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Verlagen e46 sedan
Ik ben ook gisteren naar de dealer geweest om uit te laten lezen. Het probleem is dat ze mijn diagnosche systeem niet kunnen uitlezen. Ze komen er niet in en kunnen dus niets resetten. Dealer heeft wel 4 verschillende kasten erop gehad, half uur later, 50 euro armer nog steeds hetzelfde probleem.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:00
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Verlagen e46 sedan
Hmm je systeem niet inkunnen is wel heel erg fout. Dat lijkt me niet aan je aftermarket xenon en airbag matje te kunnen liggen.
Auto misschien verkeerd gechipt ?
Mbt onderstel... KW-v2 is eigenlijk wel het meest aan te raden set. Voor 1250 euro vind je ze op ebay in duitsland incl gratis verzending. Dit lijkt wat veel, maar het biedt wel onwijs veel meer + comfort tov de goedkopere setjes.
Die paar honderd euro extra tov een standaard schroefset waar je geen demping/rebound kunt instellen is het imo zeker meer dan waard.
Dan zijn er ook nog de niet verstelbare setjes van Eibach, H&R en KW. Die rond de 800-900 euro zijn.
Weitec mag je dan goed bevallen zijn onder je Golf, maar dat wil niet zeggen dat het onder een BMW ook goed is.
Ieder automerk heeft toch een beetje z'n eigen aftermarket onderstellen die er wel goed bij passen.
Zo was geheel eibach onder m'n audi ook geweldig, maar onder m'n bmw vond ik het maar mondjes maat beter dan het standaard bmw onderstel.
Auto misschien verkeerd gechipt ?
Mbt onderstel... KW-v2 is eigenlijk wel het meest aan te raden set. Voor 1250 euro vind je ze op ebay in duitsland incl gratis verzending. Dit lijkt wat veel, maar het biedt wel onwijs veel meer + comfort tov de goedkopere setjes.
Die paar honderd euro extra tov een standaard schroefset waar je geen demping/rebound kunt instellen is het imo zeker meer dan waard.
Dan zijn er ook nog de niet verstelbare setjes van Eibach, H&R en KW. Die rond de 800-900 euro zijn.
Weitec mag je dan goed bevallen zijn onder je Golf, maar dat wil niet zeggen dat het onder een BMW ook goed is.
Ieder automerk heeft toch een beetje z'n eigen aftermarket onderstellen die er wel goed bij passen.
Zo was geheel eibach onder m'n audi ook geweldig, maar onder m'n bmw vond ik het maar mondjes maat beter dan het standaard bmw onderstel.
Re: Verlagen e46 sedan
ik heb ook gehad dat mijn airbag lampje bleef branden heb hem laten uitlezen lampje ging uit maar zodra iemand gaat zitten gaat ie weer aan probleem lag ook bij de sensor..ik heb marktplaats afgezocht en iemand gevonden die de airbag doorverbind in 10 minuten klaar alleen er is een nadeel bij elk ongeluk gaat de airbag aan de bijrijders kant ook af en je mag geen kinderzitjes meer op de bijrijders stoel bevestigen..