Diamant-zwarte import 318 IS coupé van 'Reneetje'

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
reneetje BMW-tje

Diamant-zwarte import 318 IS coupé van 'Reneetje'

Bericht door reneetje BMW-tje » 02 jan 2010, 09:37

Happy new year!
Goede voornemens, dus ik zal de 'showroom' maar eens aanvullen...

Ik had mezelf al voorgesteld, maar zal dat in 't kort nòg eens doen:
Ik ben René uit 1970 en sinds november 2009 in het bezit van een '92-er BMW E36 318 IS coupé in het diamantzwart.

Na een zoektocht naar TDI-'s, Audi's, Volvo's en meer (ruime smaak!) ben ik uiteindelijk tot deze aankoop gekomen.
Bij de keuze van een eventuele BMW, vond ik wel dat het een E36coupé moest worden, vanwege het wat sportievere 'silhouet' en vooral de coole raamstijl-loze deuren.
(in de showroom krijg ik de indruk, dat ik niet de enige ben...)

Kenmerken van mijn coupé:
222.250 km, ingevoerd in 2004 en met o.a. CV, elektrisch dakje etc.
Hij rolt op nep AC-Schnitzers van 17"; met bandenmaat 215-40 vóór en 225-45 achter.
Er zitten nu alleen maar 'booskijkertjes' op de 'angel-eyes' en verder een spoiler op het achterraam.
De lelijke, heldere knippers die er nu nog op zitten moeten wijken voor normale witte exemplaren.

Ik ben van huisuit een VW-liefhebber en heb er als hobby nog steeds ééntje bij, nl. een 'dark violet' Golf GTI Fire and Ice uit 1991; dit 'sondern-model' heeft o.a. roze-met-blauwe bekleding...
Ik heb hem in de eerste helft van 2009 vooral aan de voorkant opnieuw opgebouwd.
(voor de liefhebbers: Golf GTI Fire and Ice http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49735 )

De Beemer is de vervanger voor mijn oude 'daily', een VW Vento 2.0 GT, en dus ook mijn dagelijkse 'bak'.
(die in de zomer eveneens een caravan moet gaan trekken... )
Ze zeggen dat VW-rijders eigenlijk een BMW willen; maar die fire and ice gaat voorlopig ècht niet weg!

Eerste indruk van de 318 IS is: rijdt lekker comfortabel en stil.
(afgezien van een sportuitlaat, die er binnenkort eigenlijk maar gewoon af moet!)

Afbeelding
zó was-ie vlak na aankoop...

Inmiddels is er in ca. 2 maanden al het één en ander aan de BMW veranderd...
-meteen na aankoop zijn er witte knippers vóór op gezet;
Ik heb een vriend, die bij 'Euro-autoparts' werkt, dus dit kostte nog geeneens een 'tientje'...

-kofferbakspoiler erop, die ik in de juiste kleur op de sloop op een sedan zag zitten :P ;
Ik probeer dit soort extra's te vermijden, maar het feit dat-ie al de goede kleur had, deed me toch weer bezwijken...

-volledig zwart lederen interieur erin;
Ik zocht eigenlijk gewoon een grijze stoel, om mijn versleten stoel te vervangen, maar toen kwam ik dit setje tegen!
(voor een goede prijs ;) ) De donor-wagen in kwestie (een 325) wordt nu gebruikt om te driften.

Wat 'ICE' betreft, had ik nogal wat in mijn Vento zitten; langzamerhand komt dit allemaal in de 318 IS...
-er zit nu een KENWOOD KRC W-808 MASK headunit in; samen met een Ipod 30Gb zorgt-ie voor de muziek.
-achterin zit een JBL 755.6 GTO 6 kanaals versterker. Deze moet o.a. de Caliber 6 X 9-inch-'s, die er al in zaten, aansturen.
Later komen er nog speakers vóór bij; gewoon op de originele plek in de onderpanelen. (heeft iemand een suggestie wèlk merk een beetje lekker klinkt?)
Deze worden samen met de BMW-tweeters in de deurpanelen ook versterkt door de JBL.
Dan komt er nog een subwooferkist in de ruimte waar origineel het reservewiel ligt. Dit wordt een ca. 51 liter bas-reflex-kist, op maat gemaakt, met een KENWOOD 12" KFC WF-303 erin. Deze wordt versterkt door de kanalen 5 en 6 gebrugd.
Planning: 7"TFT en PS2...

-de mistlampen zijn onlangs vervangen door onbeschadigde exemplaren;
De mistpitten die er in zaten, waren allebei gebarsten en er stond dus ook een laag water in. Bovendien zaten ze 'gewoon' in de bumper gekit... De huidige set zit zoals het hoort en zijn dus ook weer verstelbaar.

foto's:
Afbeelding
'normale' knippers i.p.v. heldere 'halogeenspotjes'...

Afbeelding
koffer-spoiler in kleur bij autodemontagebedrijf 'Rutte' gevonden

Afbeelding
...zwart, lederen interieur mèt de panelen erbij; alleen de armsteun moet nog zwart...

Afbeelding

Afbeelding
de JBL-versterker met B-52 condensator kunnen in z'n geheel omhoog geklapt worden, zodat ze minder ruimte verspillen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In combinatie met de 'angel-eyes' zien de 'nieuwe' mistlampen er weer erg netjes uit!

Later weer meer veranderingen...
Laatst gewijzigd door reneetje BMW-tje op 13 jan 2010, 20:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet waarom ik het dee', maar ineens reed ik BMW in plaats van VW...

johnsdale

Re: Diamant-zwarte import 318 IS coupé van 'Reneetje'

Bericht door johnsdale » 02 jan 2010, 20:02

Hey,
Welkom! Staat goed de Xenon samen met de angel eyes!
Laatst gewijzigd door johnsdale op 03 jan 2010, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

reneetje BMW-tje

Bericht door reneetje BMW-tje » 03 jan 2010, 09:33

Terug?? 'ben hier voor het eerst....en ik heb trouwens geen xenon, hoor!

Update: nieuwe booskijkers besteld; er was er één weg gewaaid :zwaai: , nadat deze opnieuw was geplakt op de andere knippers.

reneetje BMW-tje

Bericht door reneetje BMW-tje » 13 jan 2010, 20:34

update 13 januari:

...nog ff een foto van de neon in mijn JBL:

Afbeelding
't wordt steeds drukker achterin mijn BMW-tje...

Zoals je hierboven ziet, heb ik onlangs (met wat creativiteit) een basreflex-kist gemaakt, die precies in de ruimte van het reservewiel past. De kofferruimte zelf is al niet zo groot, dus wilde ik deze niet 'misbruiken'.
De inhoud van 51 liter is helemaal berekend en bijna de juiste voor de gebruikte Kenwood 30" sub ;)
Als baspijp fungeert een stukje PVC-pijp... Het oog wil ook wat, dus is het geheel bekleed met een stofje...

Afbeelding
hier is-ie net klaar...

Afbeelding
en zó ligt-ie achterin

Hij 'boomt' iig lekker! (| Over de kist en het omringende gat moet nog iets voor een nettere afwerking; daar denk ik nog even over na...

De trekhaak is inmiddels ook thuis; het is er één die afneembaar is van Westfalia, dus VOLLEDIG onzichtbaar als ie-niet in gebruik is.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 13 jan 2010, 21:51

Knap gemaakt!

Robbel

Bericht door Robbel » 13 jan 2010, 22:13

netjes hoor! kun je niet gewoon een plank bouwen die mooi in de originele 'uitsparing' kan liggen, en dan met een gat erin met een stevig roostertje voor de sub?
Je bent iig goed bezig als je t mij vraagt! goeie mods allemaal, keep it up :duimen:
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 14 jan 2010, 15:39

Een 30" (inch) dus 76cm zal je wel niet hebben.

30 cm zal je wel bedoelen.

Dikke wielen trouwens :duimen:
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

reneetje BMW-tje

Bericht door reneetje BMW-tje » 14 jan 2010, 20:06

@robbel:
idd een 'plank' met uitsparing voor de sub, maar de bovenkant van de kist loopt nu min of meer gelijk met de kofferbakbodem, dus IN die uitsparing gaat niet lukken..., maar ik heb wel al een ideetje! Geduld...

@Fabian79: goh, ja 30 inch is wel héél erg groot ; foutje :?...

*bedankt allemaal voor de complimenten!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”