Goede voornemens, dus ik zal de 'showroom' maar eens aanvullen...
Ik had mezelf al voorgesteld, maar zal dat in 't kort nòg eens doen:
Ik ben René uit 1970 en sinds november 2009 in het bezit van een '92-er BMW E36 318 IS coupé in het diamantzwart.
Na een zoektocht naar TDI-'s, Audi's, Volvo's en meer (ruime smaak!) ben ik uiteindelijk tot deze aankoop gekomen.
Bij de keuze van een eventuele BMW, vond ik wel dat het een E36coupé moest worden, vanwege het wat sportievere 'silhouet' en vooral de coole raamstijl-loze deuren.
(in de showroom krijg ik de indruk, dat ik niet de enige ben...)
Kenmerken van mijn coupé:
222.250 km, ingevoerd in 2004 en met o.a. CV, elektrisch dakje etc.
Hij rolt op nep AC-Schnitzers van 17"; met bandenmaat 215-40 vóór en 225-45 achter.
Er zitten nu alleen maar 'booskijkertjes' op de 'angel-eyes' en verder een spoiler op het achterraam.
De lelijke, heldere knippers die er nu nog op zitten moeten wijken voor normale witte exemplaren.
Ik ben van huisuit een VW-liefhebber en heb er als hobby nog steeds ééntje bij, nl. een 'dark violet' Golf GTI Fire and Ice uit 1991; dit 'sondern-model' heeft o.a. roze-met-blauwe bekleding...
Ik heb hem in de eerste helft van 2009 vooral aan de voorkant opnieuw opgebouwd.
(voor de liefhebbers: Golf GTI Fire and Ice http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49735 )
De Beemer is de vervanger voor mijn oude 'daily', een VW Vento 2.0 GT, en dus ook mijn dagelijkse 'bak'.
(die in de zomer eveneens een caravan moet gaan trekken... )
Ze zeggen dat VW-rijders eigenlijk een BMW willen; maar die fire and ice gaat voorlopig ècht niet weg!
Eerste indruk van de 318 IS is: rijdt lekker comfortabel en stil.
(afgezien van een sportuitlaat, die er binnenkort eigenlijk maar gewoon af moet!)

zó was-ie vlak na aankoop...
Inmiddels is er in ca. 2 maanden al het één en ander aan de BMW veranderd...
-meteen na aankoop zijn er witte knippers vóór op gezet;
Ik heb een vriend, die bij 'Euro-autoparts' werkt, dus dit kostte nog geeneens een 'tientje'...
-kofferbakspoiler erop, die ik in de juiste kleur op de sloop op een sedan zag zitten

Ik probeer dit soort extra's te vermijden, maar het feit dat-ie al de goede kleur had, deed me toch weer bezwijken...
-volledig zwart lederen interieur erin;
Ik zocht eigenlijk gewoon een grijze stoel, om mijn versleten stoel te vervangen, maar toen kwam ik dit setje tegen!
(voor een goede prijs

Wat 'ICE' betreft, had ik nogal wat in mijn Vento zitten; langzamerhand komt dit allemaal in de 318 IS...
-er zit nu een KENWOOD KRC W-808 MASK headunit in; samen met een Ipod 30Gb zorgt-ie voor de muziek.
-achterin zit een JBL 755.6 GTO 6 kanaals versterker. Deze moet o.a. de Caliber 6 X 9-inch-'s, die er al in zaten, aansturen.
Later komen er nog speakers vóór bij; gewoon op de originele plek in de onderpanelen. (heeft iemand een suggestie wèlk merk een beetje lekker klinkt?)
Deze worden samen met de BMW-tweeters in de deurpanelen ook versterkt door de JBL.
Dan komt er nog een subwooferkist in de ruimte waar origineel het reservewiel ligt. Dit wordt een ca. 51 liter bas-reflex-kist, op maat gemaakt, met een KENWOOD 12" KFC WF-303 erin. Deze wordt versterkt door de kanalen 5 en 6 gebrugd.
Planning: 7"TFT en PS2...
-de mistlampen zijn onlangs vervangen door onbeschadigde exemplaren;
De mistpitten die er in zaten, waren allebei gebarsten en er stond dus ook een laag water in. Bovendien zaten ze 'gewoon' in de bumper gekit... De huidige set zit zoals het hoort en zijn dus ook weer verstelbaar.
foto's:

'normale' knippers i.p.v. heldere 'halogeenspotjes'...

koffer-spoiler in kleur bij autodemontagebedrijf 'Rutte' gevonden

...zwart, lederen interieur mèt de panelen erbij; alleen de armsteun moet nog zwart...

de JBL-versterker met B-52 condensator kunnen in z'n geheel omhoog geklapt worden, zodat ze minder ruimte verspillen:

In combinatie met de 'angel-eyes' zien de 'nieuwe' mistlampen er weer erg netjes uit!
Later weer meer veranderingen...