Rij hem zover mogelijk leeg....

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
daNpy
Contacteer:

Re: Rij hem zover mogelijk leeg....

Bericht door daNpy » 20 aug 2009, 23:14

Vandaag na 760.7km de tank weer volgegooid (ging 58,54 liter in).
De teller stond bijna op 0, het lampje brandde al even. Hij heeft wel extreem zuinig gelopen (7.7l/100km) en dat voor een 318i (h)

Yoshiii

Bericht door Yoshiii » 21 aug 2009, 21:39

Ik heb hem tot 19 km gekregen en toen was ik eindelijk bij mijn (goedkope) tankstationnetje. 5 is wel heel erg, maar volgens mij klopt het wel redelijk, alleen daalt of stijgt die aantal km's soms sneller dan het aantal km's dat je rijdt.

320driver

Bericht door 320driver » 22 aug 2009, 22:42

Ik ben vandaag van Tilburg naar Apeldoorn gereden en toen ik ging tanken stond de teller op 8! :o
Ik had het wel goed uitgerekend iig, tank zit nu weer vol met Fuelsave 8)

Mussie

Bericht door Mussie » 21 sep 2009, 22:52

ik kan jullie helaas geen foto latenzien.

ik zal jullie zeggen wat ik heb meegemaakt, moest mn moeder ophalen van schiphol kon nog kleine 70km volgens mn teller, op de terug weg kneep ik em echt erg. was bijna bij mij in de buurt dat ik op mn tellertje keek en tot mijn grooooote schrik kon ik nog 5km, kon niks anders dan naar huis rijden, kleine km voor mn huis kreeg ik streepjes te zien in mn scherm, dus ik kon niet meer rijden, ZOU je zeggen, ik moest natuurlijk naar tankstation, schijtend in mn broek ben ik naar tankstation gereden, en gehaald ooknog. na het vol tanken kon ik weer 90 ophoesten voor de kosten |p

denk niet dat jullie het willen proberen, maar ik vraag me dus ook gelijk af hoe het kan dat ik nog kon rijden ookal had ik streepjes in mn scherm staan. betekend dat mn auto niet te vertrouwen is? of is er iets mis met mn verbranding?

Mussie
Rij in een BMW of ga lekker lopen!

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 22 sep 2009, 15:46

Ik heb het zelfde gehad met de drie streepjes die je te zien krijgt na 1km die nog resterend is. Zelfs dan is het nog wel is mogelijk om een 2 a3 km te rijden naar een tankstation.

Maar zou het niet doen, je stresssst als de gek
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

kees roeleveld

Bericht door kees roeleveld » 22 okt 2009, 21:13

Rij hem NIET zo ver mogelijk leeg ! Maar tank op tijd.
Zo ver mogelijk leeg rijden kan schade aan o.a.de katalysator veroorzaken,en dat kost een boel centjes.
T'is maar dat je het weet.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 okt 2009, 07:32

Denk dat dat ook inmiddels wel de essentie van dit topic is hoor... Als je hem geheel had doorgelezen had je dit zelf ook kunnen constateren ;)

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 23 okt 2009, 20:39

Mussie schreef:ik kan jullie helaas geen foto latenzien.

ik zal jullie zeggen wat ik heb meegemaakt, moest mn moeder ophalen van schiphol kon nog kleine 70km volgens mn teller, op de terug weg kneep ik em echt erg. was bijna bij mij in de buurt dat ik op mn tellertje keek en tot mijn grooooote schrik kon ik nog 5km, kon niks anders dan naar huis rijden, kleine km voor mn huis kreeg ik streepjes te zien in mn scherm, dus ik kon niet meer rijden, ZOU je zeggen, ik moest natuurlijk naar tankstation, schijtend in mn broek ben ik naar tankstation gereden, en gehaald ooknog. na het vol tanken kon ik weer 90 ophoesten voor de kosten |p

denk niet dat jullie het willen proberen, maar ik vraag me dus ook gelijk af hoe het kan dat ik nog kon rijden ookal had ik streepjes in mn scherm staan. betekend dat mn auto niet te vertrouwen is? of is er iets mis met mn verbranding?

Mussie
De boordcomputer geeft een indicatie weer hoever je nog kan rijden.
Dit wordt dus niet gemeten door het aantal liter in de tank, maar hangt van allerlei factoren af zoals momentaan en gemiddeld gebruik van de afgelopen xxx kilometer, snelheid etc.
Daarom zal er wel vaker voorkomen dat de BC '0' aangeeft en je nog door kan rijden :)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 23 okt 2009, 20:47

daNpy schreef:Dit wordt dus niet gemeten door het aantal liter in de tank..
Dat heb je mis.
Er word gemeten hoeveel liter er nog in de tank zit (globaal) en dat word verrekend met het actuele gemiddelde verbruik.
Anders gingen de resterende km toch nooit meer omhoog na het tanken?

Art-Rich

Bericht door Art-Rich » 30 okt 2009, 19:34

Is dit niet slecht dan? heb ooit gehoord dat je onderin je tankt veel 'vuil' verzameld en dat je dit dus niet je motor in wilt pompen (ik weet daar heb je een brandstof filter voor) maar toch?

Ga zelf standaar bij nog 70km te gaan richting de pomp... en ik hoor hier wisselende berichten over van het maakt niets uit want je hebt een filter en ja let op je kan je motor slopen... :?

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 30 okt 2009, 19:35

Griffendahl schreef:Denk dat dat ook inmiddels wel de essentie van dit topic is hoor... Als je hem geheel had doorgelezen had je dit zelf ook kunnen constateren ;)
need I say more.....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Yoshiii

Bericht door Yoshiii » 14 jan 2010, 22:50

Pff vorig weekend was het wel even slikken in m'n bimmertje. Ik had nog maar een klein beetje benzine over, maar volgens de boordcomputer (en die klopt meestal erg goed) nog goed voor 60 kilometer. Aangezien de benzine nogal duur was in die regio wilde ik het liefst bij het tankstation bij mij tanken.

De laatste 20 km ging dat ding alleen behoorlijk snel omlaag, terwijl ik een constante snelheid op de snelweg reed. Uiteindelijk naar de 5 km.... 4-3-2-1.... en toen was ik bij de afrit. Nog een paar 100 meter daarna naar het tankstation, echt heel rustig doorrollen maar haha en toen stond ie al op 0 (naja vier streepjes dus - - - -) :X maar goed, uiteindelijk de pomp bereikt. 62 liter ging erin (had dus nog een litertje over???)

Heb er geen foto van, maar voortaan toch maar wat eerder tanken x|

320driver

Bericht door 320driver » 15 jan 2010, 11:18

Art-Rich schreef:Is dit niet slecht dan? heb ooit gehoord dat je onderin je tankt veel 'vuil' verzameld en dat je dit dus niet je motor in wilt pompen (ik weet daar heb je een brandstof filter voor) maar toch?

Ga zelf standaar bij nog 70km te gaan richting de pomp... en ik hoor hier wisselende berichten over van het maakt niets uit want je hebt een filter en ja let op je kan je motor slopen... :?
Ja dat is slecht, een keertje kan wel maar hier moet je geen gewoonte van maken, ik heb het een keer of twee meegemaakt dat er bijna geen benzine meer in de tank zat, zelfs een keertje dat er ---- stond maar dat ben ik zeker niet meer van plan.

Roy323Ci

Bericht door Roy323Ci » 15 jan 2010, 14:32

Ik tank eigenlijk altijd als het lampje begint te branden. (+/- 100 km over is ongeveer 10 liter) maar door een persoonlijk foutje ( pinpas vergeten) was ik wel genoodzaakt om door te rijden tot de welbekende - - - - . Ik moet zeggen, dat is best wel billen knijpend rondrijden!

320driver

Bericht door 320driver » 15 jan 2010, 16:10

Zeg dat ik weet nog dat ik van Groningen naar Apeldoorn moest een maand geleden en het was midden in de nacht, er stond nog 38 op m'n display maar ik dacht dat ik wel een pompstation zou kunnen vinden die nog open was.
Dat viel vies tegen, alle stations waren gesloten en hadden geen handmatige bediening waar je kon betalen met pinpas.
Pas in de buurt van Assen (tussen Groningen en Assen) toen m'n display 5 aangaf kon ik terecht bij een onbemand station waar ik met pin kon betalen maar het was close en billenknijpen was het zeker :o
Man wat was ik blij toen ik met een volle tank weer wegreed, m'n vriendin zat ook nog eens naast me en dat was maar goed ook want zo konden we mooi met haar pinpas betalen :+

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”