Kofferbak probleem!Gaat spontaan open bij aanzetten dimlicht
Re: Kofferbak probleem!Gaat spontaan open bij aanzetten dimlicht
Vandaag eindelijk de nieuwe kofferbak greep opgehaald en ff gemonteerd, en het probleem is idd verholpen hiermee! Ik heb de nieuwe greep nog niet gemonteerd omdat ik de nieuwe in kleur laat spuiten, staat net iets strakker!
Increase the Peace!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Hmm, moet ik ook die schakelaar maar eens vervangen dan...
-
Nou hopelijk blijft et goed, heb het ook vooral tijdens overgang van vochtig weer en bij het ontdooien van het achterraam, zelfs bij het wassen van de auto moet je al uitkijken springt ie ook gewoon open, gewoon een klotenconstructie van BMW, ook je bedrading van de CDV en Alarm lopen door het schakelaartje van de achterruit, was bij mij kapot dus kon de boel niet meer op alarm worden weggezet.
Heb toen de hele zaak (achterruit + bekabeling ect) vervangen, 2 jaar goed geweest en sinds deze takkewinter alweer een paar keer de achterruit open zien springen.
Baal echt van dat stomme snufje....
Heb toen de hele zaak (achterruit + bekabeling ect) vervangen, 2 jaar goed geweest en sinds deze takkewinter alweer een paar keer de achterruit open zien springen.
Baal echt van dat stomme snufje....
- bjornc
Heb net de boel weer ff los gehad. (Had de plastic kappen toch nog niet terug geplaatst.
Met een frisse blik en daglicht gekeken, en gezien dat de platte kabel links op de ruit is geplakt.
Deze kabel gevolgd, en de massa kabel gevonden.
Die heb ik er maar ff afgehaald.
Mijn idee erachter; als er kortsluiting in de flatcable zit, of de schakelaar, dan mag de ruit nu niet meer openspringen.
Doet die dat wel (wat ik niet hoop) dan ligt het probleem ergens anders...
Met een frisse blik en daglicht gekeken, en gezien dat de platte kabel links op de ruit is geplakt.
Deze kabel gevolgd, en de massa kabel gevonden.
Die heb ik er maar ff afgehaald.
Mijn idee erachter; als er kortsluiting in de flatcable zit, of de schakelaar, dan mag de ruit nu niet meer openspringen.
Doet die dat wel (wat ik niet hoop) dan ligt het probleem ergens anders...
-
Maar wil hij nu nog op alarm?? denk het niet want deze platte bedrading is dus je alarmcircuit.
Ik heb een compleet achterraam met scharnierwerk overgezet, wel een gedoe maar is te doen, ff digitale foto's maken tijdens het sleutelen kun je een controle uitvoeren bij eventueel haperen, koste me toen €75,00 en een vrije middag.
Ik heb een compleet achterraam met scharnierwerk overgezet, wel een gedoe maar is te doen, ff digitale foto's maken tijdens het sleutelen kun je een controle uitvoeren bij eventueel haperen, koste me toen €75,00 en een vrije middag.
- bjornc
Valt idd nog wel mee qua prijs.
Of het alarm erop gaat weet ik niet, maar hij sluit in ieder geval wel af.
Ik denk persoonlijk niet dat dit effect heeft voor het alarm, omdat ik alleen het circuit voor de schakelaar onderbroken heb.
De BC kan nog steeds zien dat de klep dicht is.
Als dit de oplossing is, zal ik misschien de draad vervangen, of de ruit.
Maar gezien de plannen voor een andere E46 dit jaar, weet ik niet of ik hier nog geld voor zal uitgeven.
De klep kan namelijk nog steeds open dmv de sleutel.
Of het alarm erop gaat weet ik niet, maar hij sluit in ieder geval wel af.
Ik denk persoonlijk niet dat dit effect heeft voor het alarm, omdat ik alleen het circuit voor de schakelaar onderbroken heb.
De BC kan nog steeds zien dat de klep dicht is.
Als dit de oplossing is, zal ik misschien de draad vervangen, of de ruit.
Maar gezien de plannen voor een andere E46 dit jaar, weet ik niet of ik hier nog geld voor zal uitgeven.
De klep kan namelijk nog steeds open dmv de sleutel.
-
Of je alarm nog werkt kun je zien aan de knipperlichten, die gaan ff branden als de auto op alarm staat, en het circuit loopt ononderbroken door de hele auto ( volgens mij)
Laatst gewijzigd door suikerstuutje op 19 jan 2010, 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
Sterker nog, ik heb het gisteren getest.
Motorkap omhoog; en met de hand de schakelaar ingeduwd houden.
Dan de auto afsluiten, en iets meer als 1 minuut wachten.
Daarna de schakelaar losgelaten, en tadaa; het alarm ging af
Nou maar hopen dat het ruitje dicht blijft zitten, dan weet ik in ieder geval de oorzaak
Motorkap omhoog; en met de hand de schakelaar ingeduwd houden.
Dan de auto afsluiten, en iets meer als 1 minuut wachten.
Daarna de schakelaar losgelaten, en tadaa; het alarm ging af
Nou maar hopen dat het ruitje dicht blijft zitten, dan weet ik in ieder geval de oorzaak
-
Mooi, werkt dat in ieder geval.
Waarschijnlijk zit er toch een kabelbreuk in de kabels in de rubberen leiding van de carrosserie naar de koffer. Ik had laatst ook problemen met m'n kofferslot, nummerplaatverlichting en kofferverlichting (binnenin). na de rubberen leiding losgehaald te hebben vond ik 3 gescheurde kabels. wanneer de koffer volledig dicht was werkte alles maar eens deze open ging, ging er vanalles mis. kebeltjes hersteld en alles werkt weer perfect.
- bjornc
Kan je gelijk aan hebben, maar dit zegt BMW zelf over de Touring betreft mogelijke oorzaken:
(Leuk he, ik heb een Touring van April 2002... waarom nou niet 3 maandjes jonger )
(Leuk he, ik heb een Touring van April 2002... waarom nou niet 3 maandjes jonger )
Is dit een erkend probleem?
Mijn E46 heeft hier namelijk ook last van en dan vooral als ik stil sta, dan ontgrendelt de ruit te pas en te onpas, soms hoor je hem wel 4 keer achter elkaar klikken.
Verder gaat de achterruit bij ontgrendelde deuren niet open met een druk op het minischakelaartje onder de achterruithendel, maar alleen met de afstandsbediening.....
Mijn Touring is trouwens van januari 2004, maar met een bouwjaar van 2002
Mijn E46 heeft hier namelijk ook last van en dan vooral als ik stil sta, dan ontgrendelt de ruit te pas en te onpas, soms hoor je hem wel 4 keer achter elkaar klikken.
Verder gaat de achterruit bij ontgrendelde deuren niet open met een druk op het minischakelaartje onder de achterruithendel, maar alleen met de afstandsbediening.....
Mijn Touring is trouwens van januari 2004, maar met een bouwjaar van 2002
- bjornc
Ik zou zeggen, koppel de massa aansluiting af van de schakelaar.
Als dat je probleem verhelpt, kan je de achterruit gaan vervangen, want volgens mij kan je die geplakte
kabel niet los vervangen.
De massa kabel zit overigens links van het midden, achter de plastic kappen.
Als dat je probleem verhelpt, kan je de achterruit gaan vervangen, want volgens mij kan je die geplakte
kabel niet los vervangen.
De massa kabel zit overigens links van het midden, achter de plastic kappen.
Dank je!
Ik ga het proberen, want ik word er nu net als de topicstarter helemaal gestoord van, ik was vandaag boodschappen gaan halen, normaal de auto ontgrendeld, klikt ie meteen alweer op en en met geen mogelijkheid dicht te krijgen, hij bleef klikken.
Toen zo maar aangereden en een beetje harder over de eerste de beste drempel gegaan, toen was ie wel dicht
Ik ga het proberen, want ik word er nu net als de topicstarter helemaal gestoord van, ik was vandaag boodschappen gaan halen, normaal de auto ontgrendeld, klikt ie meteen alweer op en en met geen mogelijkheid dicht te krijgen, hij bleef klikken.
Toen zo maar aangereden en een beetje harder over de eerste de beste drempel gegaan, toen was ie wel dicht
Is het al gelukt het probleem van het spontaan openende ruitje te fixen?
kom uit die beschrijving van bmw ook niet veel verder (verbindingsstekker x10289?)
kom uit die beschrijving van bmw ook niet veel verder (verbindingsstekker x10289?)