Mosterd in mijn carter ?
Mosterd in mijn carter ?
Hallo,
Wilde vandaag olie bijvullen in mijn 320i en zag dat ik als het ware mosterd kleurig spul op mijn vuldop had zitten. ;(
Denk aan vocht in het carter, maar mijn radiateur loopt niet leeg.
Misschien weten jullie meer ?
Wilde vandaag olie bijvullen in mijn 320i en zag dat ik als het ware mosterd kleurig spul op mijn vuldop had zitten. ;(
Denk aan vocht in het carter, maar mijn radiateur loopt niet leeg.
Misschien weten jullie meer ?
Laatst gewijzigd door willem-57 op 28 dec 2010, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- nielscoupe
Re: Mosterd in mijn carter ?
gebeurd wel vaker niets ernstig , enige waar je op moet letten is koelvloeistof en olie als dat op pijl blijft is het goed
gewoon condens
gewoon condens
There aint no way but a coupe /// 328
Ha, dat had ik vanochtend ook! Tis inderdaad gewoon condens, mijn koelvloeistof en olie blijven netjes op pijl
Bedankt, schrok er van.
Kan kloppen wat jij zegt, ik rijdt veel kleinere afstanden.
Daardoor wordt mijn motor niet door en door warm, zeker niet met de temperaturen van de laatste tijd.
Misschien dat ik daardoor dus die condensvorming krijg.
Motor loopt verder prima.
Kan kloppen wat jij zegt, ik rijdt veel kleinere afstanden.
Daardoor wordt mijn motor niet door en door warm, zeker niet met de temperaturen van de laatste tijd.
Misschien dat ik daardoor dus die condensvorming krijg.
Motor loopt verder prima.
Laatst gewijzigd door willem-57 op 19 jan 2010, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
had ik ook met mijn vorige auto
bij de garage zeiden ze dat t kwam door de korte ritten maar t was niet ernstig
dus moet je t maar om de zoveel tijd x schoonmaken met doekje/keukenrol
bij de garage zeiden ze dat t kwam door de korte ritten maar t was niet ernstig
dus moet je t maar om de zoveel tijd x schoonmaken met doekje/keukenrol
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
Echt geen probleem. Tis een soort parafine, gewoon met een doekje weghalen en een paar keer een wat grotere afstand rijden. Verdwijnt als het goed is vanzelf weer.
- largeproject
- Contacteer:
Raar carter heb jij, :? lijkt me meer de kleppendeksel en olie vuldop.
Oh ja,onderwerp is al een paar keer voorbij gekommen hier op dit forum,dus met de zoek functie.....
Oh ja,onderwerp is al een paar keer voorbij gekommen hier op dit forum,dus met de zoek functie.....
- Spoiler: Laat zien
Ik heb het ook al een keer gezien bij iemand waarvan er koelvloeistof in het blok gekomen is.
Hou dus wel het koelwater peil in de gaten. Als dit afneemt, dan is er een kans dat er lekkage in het blok is!
Hou dus wel het koelwater peil in de gaten. Als dit afneemt, dan is er een kans dat er lekkage in het blok is!
Klopt helemaal, wel even in de gaten houden of er geen koelvloeistof verbruikt wordt, is dat niet het geval is het vrijwel zeker condens.
Wordt er wel koelvloeistof verbruikt heb je kans dat het je koppakking is.
Wordt er wel koelvloeistof verbruikt heb je kans dat het je koppakking is.
Nu heb ik gisteren mijn auto nagekeken en bleek dat er toch wel een beetje koelvloeistof bijgevuld moest worden! Nu heb ik ook van die mosterd bij mijn olievuldop en bij mijn pijlstok. Is het normaal dat je koelvloeistof moet bijvullen als de auto 6000 km geleden een grote beurt heeft gehad???
Ene ik heb ook nog wat gemorst met het bijvullen van de koelvloeistof mn hond sprong tegen mij op waardoor ik uitschoot hmm (| , kan dit kwaad?
Ene ik heb ook nog wat gemorst met het bijvullen van de koelvloeistof mn hond sprong tegen mij op waardoor ik uitschoot hmm (| , kan dit kwaad?
Hoeveel moest je erbij gooien?
Verder morsen maakt niks uit
Verder morsen maakt niks uit
- DJLeonardo
een halve liter per jaar schijnt niet vreemd te zijn. Ik zou me maar niet direct zorgen gaan maken.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik denk niet dat je het bijvullen in tijd moet uitdrukken, maar in gereden kilometers.
Overigens is het mij niet bekend dat het normaal is om bij te moeten vullen.
Ik rij nu 2 jaar/60.000km met dezelfde koelvloeistof; en heb nog nooit hoeven bijvullen.
Overigens is het mij niet bekend dat het normaal is om bij te moeten vullen.
Ik rij nu 2 jaar/60.000km met dezelfde koelvloeistof; en heb nog nooit hoeven bijvullen.
IK rij 20-25.000 per jaar en moet ongeveer 0,5 ltr per jaar bijvullen.
Dit is kompleet normaal en hoef je je niet druk om te maken.
Mocht je veel meer bij moeten vullen dan gaat er iets niet goed. Het gebeurt bij zoveel auto's dat de koelvloeistof een beetje verdampt.
Er is trouwens al een tijdje een nieuwe op de markt. G13. Deze mag echt overal in en is longlife en hoef je nooit meer te verversen.
De huidige G12 heeft dit ook en werkt tot -40 graden tevens ook longlife. De oudere G12 ging tot -26 graden en was niet longlife.
Dit is kompleet normaal en hoef je je niet druk om te maken.
Mocht je veel meer bij moeten vullen dan gaat er iets niet goed. Het gebeurt bij zoveel auto's dat de koelvloeistof een beetje verdampt.
Er is trouwens al een tijdje een nieuwe op de markt. G13. Deze mag echt overal in en is longlife en hoef je nooit meer te verversen.
De huidige G12 heeft dit ook en werkt tot -40 graden tevens ook longlife. De oudere G12 ging tot -26 graden en was niet longlife.
dit noemen ze sludge, koffiekleur, en zoals gezegd na een lange rit moet het wegzijn. (mits je natuurlijk geen koelvloeistofverbruik hebt)