Hallo,
Wilde vandaag olie bijvullen in mijn 320i en zag dat ik als het ware mosterd kleurig spul op mijn vuldop had zitten. ;(
Denk aan vocht in het carter, maar mijn radiateur loopt niet leeg.
Misschien weten jullie meer ?
Laatst gewijzigd door willem-57 op 28 dec 2010, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt, schrok er van.
Kan kloppen wat jij zegt, ik rijdt veel kleinere afstanden.
Daardoor wordt mijn motor niet door en door warm, zeker niet met de temperaturen van de laatste tijd.
Misschien dat ik daardoor dus die condensvorming krijg.
Motor loopt verder prima.
Laatst gewijzigd door willem-57 op 19 jan 2010, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
had ik ook met mijn vorige auto
bij de garage zeiden ze dat t kwam door de korte ritten maar t was niet ernstig
dus moet je t maar om de zoveel tijd x schoonmaken met doekje/keukenrol
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
Echt geen probleem. Tis een soort parafine, gewoon met een doekje weghalen en een paar keer een wat grotere afstand rijden. Verdwijnt als het goed is vanzelf weer.
Raar carter heb jij, :? lijkt me meer de kleppendeksel en olie vuldop.
Oh ja,onderwerp is al een paar keer voorbij gekommen hier op dit forum,dus met de zoek functie.....
Ik heb het ook al een keer gezien bij iemand waarvan er koelvloeistof in het blok gekomen is.
Hou dus wel het koelwater peil in de gaten. Als dit afneemt, dan is er een kans dat er lekkage in het blok is!
Nu heb ik gisteren mijn auto nagekeken en bleek dat er toch wel een beetje koelvloeistof bijgevuld moest worden! Nu heb ik ook van die mosterd bij mijn olievuldop en bij mijn pijlstok. Is het normaal dat je koelvloeistof moet bijvullen als de auto 6000 km geleden een grote beurt heeft gehad???
Ene ik heb ook nog wat gemorst met het bijvullen van de koelvloeistof mn hond sprong tegen mij op waardoor ik uitschoot hmm (| , kan dit kwaad?
Ik denk niet dat je het bijvullen in tijd moet uitdrukken, maar in gereden kilometers.
Overigens is het mij niet bekend dat het normaal is om bij te moeten vullen.
Ik rij nu 2 jaar/60.000km met dezelfde koelvloeistof; en heb nog nooit hoeven bijvullen.
IK rij 20-25.000 per jaar en moet ongeveer 0,5 ltr per jaar bijvullen.
Dit is kompleet normaal en hoef je je niet druk om te maken.
Mocht je veel meer bij moeten vullen dan gaat er iets niet goed. Het gebeurt bij zoveel auto's dat de koelvloeistof een beetje verdampt.
Er is trouwens al een tijdje een nieuwe op de markt. G13. Deze mag echt overal in en is longlife en hoef je nooit meer te verversen.
De huidige G12 heeft dit ook en werkt tot -40 graden tevens ook longlife. De oudere G12 ging tot -26 graden en was niet longlife.