Aankoopadvies 316i touring LPG
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
wel erg goedkoop idd...
ook dit is "wat vreemd" :? : Datum aanvang laatste tenaamstelling 16-01-2010
ook dit is "wat vreemd" :? : Datum aanvang laatste tenaamstelling 16-01-2010
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
wazig hoor 

_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Kan hem helaas niet meer zien, maar onthoud;
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat (meestal) ook....
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat (meestal) ook....

www. M3 register .nl
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
sja.. en als ie 2 weken terug nog tenaam gestelt is... kan ook zelden iets goeds betekenen 

_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Too good to be true, maar ja, je weet het ooit niet.
Maar dat van 16-1-2010 had ik ook al gezien. Al zou het dan ook kunnen betekenen dat hij bij een garage staat, want dat zie je volgens mij ook als laatste tenaamstelling.
Maar dat van 16-1-2010 had ik ook al gezien. Al zou het dan ook kunnen betekenen dat hij bij een garage staat, want dat zie je volgens mij ook als laatste tenaamstelling.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Als 320d een optie is, gaat er een wereld voor je open: KLIK
En die swirl-flaps zijn in no-time verwijderd hoor
Ik ben geen ervaren sleutelaar, maar was in een avondje gepiept.
En die swirl-flaps zijn in no-time verwijderd hoor

Ik ben geen ervaren sleutelaar, maar was in een avondje gepiept.
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Goh, krijg ik me toch een mooie mail? (Ik had nl al wel een mail gestuurd naar die Marktplaatsgast)
Heel verhaal dat hij in Engeland staat maar dat hij verzonden kan worden enzo.
De Western Union Bank wordt nog niet genoemd, maar dat zal wel komen als ik zou reageren.
Diesel sta ik op zich wel voor open, maar ik voel nog wel voorkeur voor gas. Het lijkt nog steeds het meest voordelig.
Wat zeggen jullie trouwens van deze?
http://link.marktplaats.nl/309783630
Zelf inbouwen van een trekhaak is nog een redelijke klus geloof ik? Iets met kabelboom tot voorin doortrekken?
Wel een misser in het ontwerp van BMW als het waar is. Bij andere merken is het toch altijd een kwestie van aanpikken op de achterlichten?
En hij heeft handmatige airco, het is zeker te makkelijk om alleen met een ECC dashboardmodule om te bouwen naar climate control?
Heel verhaal dat hij in Engeland staat maar dat hij verzonden kan worden enzo.
De Western Union Bank wordt nog niet genoemd, maar dat zal wel komen als ik zou reageren.
Diesel sta ik op zich wel voor open, maar ik voel nog wel voorkeur voor gas. Het lijkt nog steeds het meest voordelig.
Wat zeggen jullie trouwens van deze?
http://link.marktplaats.nl/309783630
Zelf inbouwen van een trekhaak is nog een redelijke klus geloof ik? Iets met kabelboom tot voorin doortrekken?
Wel een misser in het ontwerp van BMW als het waar is. Bij andere merken is het toch altijd een kwestie van aanpikken op de achterlichten?
En hij heeft handmatige airco, het is zeker te makkelijk om alleen met een ECC dashboardmodule om te bouwen naar climate control?
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Hmm, toch de cijfers er nog eens bij gehaald. Die 50€ kostenverschil zijn er toch eerder 75€
Kostenvergelijking
Hmm, ik krijg het niet helemaal netjes op een rijtje. Maar uitgaande van onderstaande brandstofkosten en kilometers kom ik dus op bovenstaande bedragen per maand. (Dus op basis van wegenbelasting en verbruik)
€/l
Diesel 1,06
Benzine 1,43
LPG 0,58
km/jaar 18000
Kostenvergelijking
Code: Selecteer alles
Merk 440 Volvo BMW
Brandstof Benzine LPG G3 Diesel LPG G3 Diesel
Gewicht 995 1296 1295 1412 1455 kg
Wegenbelasting 34,33 80,67 110 93 133,67 €/mnd
Verbruik 7,5 8,1 5,4 7,3 6 L/100 km
Brandstofkosten per maand 160,88 70,47 85,86 63,51 95,4 €/mnd
Totale kosten per maand 195,21 151,14 195,86 156,51 229,07 €/mnd
Hmm, ik krijg het niet helemaal netjes op een rijtje. Maar uitgaande van onderstaande brandstofkosten en kilometers kom ik dus op bovenstaande bedragen per maand. (Dus op basis van wegenbelasting en verbruik)
€/l
Diesel 1,06
Benzine 1,43
LPG 0,58
km/jaar 18000
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
AC ombouwen heb je wel meer voor nodig idd.
Veel km though.
Veel km though.
- Edit:
- Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou de 320d eens gaan proefrijden als ik jou was.
Laatst gewijzigd door bjornc op 03 feb 2010, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Beste Sjef
ik rij nu al bijna 2 jaar een 318i 1.9 op lpi ongeveer 20.000km per jaar. tot op heden geen problemen gehad met de lpi.
de mogelijke kosten over het repareren van een lpi instalatie zijn wel waar maar volgens mijn gas specialist Jos van Ommeren (Haarlem) zijn de meest voorkomende defecten hoogstens de gasschakelaar met inhouds ledjes die kost dan wel ongeveer 85.- euri
Voor de rest is het systeem mits goed ingebouwd zo goed als probleemloos.
veel succes met de keuze
Groeten Ron
ik rij nu al bijna 2 jaar een 318i 1.9 op lpi ongeveer 20.000km per jaar. tot op heden geen problemen gehad met de lpi.
de mogelijke kosten over het repareren van een lpi instalatie zijn wel waar maar volgens mijn gas specialist Jos van Ommeren (Haarlem) zijn de meest voorkomende defecten hoogstens de gasschakelaar met inhouds ledjes die kost dan wel ongeveer 85.- euri
Voor de rest is het systeem mits goed ingebouwd zo goed als probleemloos.
veel succes met de keuze
Groeten Ron

Als ik Mercedes wil rijden
Neem ik wel een taxi... :-)
Neem ik wel een taxi... :-)
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 03 dec 2009, 13:36
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Idd, succes met de keuze. Ik vind de anti-lpg propaganda van sommigen gewoon ongepast. Laat ieder het lekker zelf weten ipv consequent minderwaardig op 'gasbakken' te lopen bashen. De gasrijders hebben het toch ook niet steeds over roetbakken en hun mogelijk minpunten? Lekker leven en laten leven.
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Ik heb wat gemaild met de verkoper van die zwarte. Hij zegt dat de gaspomp, injectoren en spruitstuk net vernieuwd zijn.
Dus dat zou niet verkeerd zijn.
Maar ja, eerst moet ik die vintage Volvo van me zien te slijten.
Heeft iemand wat linkjes mbt het inbouwen van Climate Control en een trekhaak?
(Dat zouden dan mooie projectjes voor de toekomst zijn)
Zoals ik gisteren al schreef en probeerde weer te geven in een mooi tabelletje, gas is gewoon serieus goedkoper. Auto's zijn leuk, maar kosten zo ook al genoeg geld. Dus dan is gas een prima verhaal wat mij betreft.
Wat doen jullie met het reservewiel? Of hebben jullie vertrouwen in een spuitbus en pompje?
Dus dat zou niet verkeerd zijn.
Maar ja, eerst moet ik die vintage Volvo van me zien te slijten.
Heeft iemand wat linkjes mbt het inbouwen van Climate Control en een trekhaak?
(Dat zouden dan mooie projectjes voor de toekomst zijn)
Zoals ik gisteren al schreef en probeerde weer te geven in een mooi tabelletje, gas is gewoon serieus goedkoper. Auto's zijn leuk, maar kosten zo ook al genoeg geld. Dus dan is gas een prima verhaal wat mij betreft.
Wat doen jullie met het reservewiel? Of hebben jullie vertrouwen in een spuitbus en pompje?
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Offtopic: Wat voor Volvo moet je vanaf ?? Wellicht een 122 of 142 ??
Wat betreft een auto op gas, ik ben er zelf niet kapot van, als je zo'n ding koopt omdat je veel km's maakt wordt elke dag moeten tanken een grotere irritatie dan dat kleine beetje extra kosten van een diesel. Naast dat een 2.0 diesel toch duidelijk minder moeite heeft met het gewicht van een E46 als de 316i...
Climate control en trekhaak zijn beide zaken die hier door sommige mensen wel achteraf ingebouwd zijn, dus ook op dit gebied zitten hier op het forum mensen met ervaring.
Wat betreft een auto op gas, ik ben er zelf niet kapot van, als je zo'n ding koopt omdat je veel km's maakt wordt elke dag moeten tanken een grotere irritatie dan dat kleine beetje extra kosten van een diesel. Naast dat een 2.0 diesel toch duidelijk minder moeite heeft met het gewicht van een E46 als de 316i...
Climate control en trekhaak zijn beide zaken die hier door sommige mensen wel achteraf ingebouwd zijn, dus ook op dit gebied zitten hier op het forum mensen met ervaring.
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
318D vanaf 2003-2004 is een goede keuze. Vrij zuinig te rijden, genoeg koppel en geen zwakke punten als het gaat om brandstofpompen, turbo's en swirlkleppen.
LPG is en blijft goedkoper. Sommigen hebben er veel ellende mee, anderen hebben 0,0 problemen. Ga je puur voor de kosten dan ga je voor G3. De vraag is dan wel of je wel voor een BMW moet gaan als je puur naar de kosten kijkt want dan kan het nog best goedkoper (BMW doet het alleen al goed in de wegenbelasting om maar een voorbeeld te noemen, Audi zit meestal lager met een vergelijkbare klasse).
Diesel geeft je wat meer comfort dan LPG maar bij 17000km zijn de verschillen niet zo heel groot met een benzine.
Kort door de bocht: ga eens proefrijden in een diesel en een LPG. Stoor je je niet aan het hebben van een kleine benzine motor op een relatief hoog wagengewicht dan kun je er denk ik niet om LPG heen. Verlang je toch wat meer power/kracht dan kom je bij een diesel uit.
LPG is en blijft goedkoper. Sommigen hebben er veel ellende mee, anderen hebben 0,0 problemen. Ga je puur voor de kosten dan ga je voor G3. De vraag is dan wel of je wel voor een BMW moet gaan als je puur naar de kosten kijkt want dan kan het nog best goedkoper (BMW doet het alleen al goed in de wegenbelasting om maar een voorbeeld te noemen, Audi zit meestal lager met een vergelijkbare klasse).
Diesel geeft je wat meer comfort dan LPG maar bij 17000km zijn de verschillen niet zo heel groot met een benzine.
Kort door de bocht: ga eens proefrijden in een diesel en een LPG. Stoor je je niet aan het hebben van een kleine benzine motor op een relatief hoog wagengewicht dan kun je er denk ik niet om LPG heen. Verlang je toch wat meer power/kracht dan kom je bij een diesel uit.
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Gisteravond een ritje gemaakt in de 320d Touring van een vriend van me (Ook nog gechiptuned, hij zou meer power dan de 330 hebben. Iets van 185pk en 400Nm. Heb hem maar even verteld over de swirlflaps)
Oei, dat was wel een feest moet ik zeggen! De E46 kan ik zeker erg blij van worden!
Dat is nog even bevestigd.
Het koppel van een 320d kun je trouwens ook blij van worden. Maar goed, de wegenbelasting niet.
Dus houden we het toch maar bij gas. Maar ik ben stiekum wel aan het rondkijken bij de benzinemodellen.
Als die voldoende goedkoper zijn dan kun je ook de tank er zelf in leggen. Groot voordeel is natuurlijk dat je veel meer aanbod vindt.
Overigens is mijn Volvo meer "klassiek" zeg maar. Wel de laatste ècht Nederlandsche Volvo natuurlijk.
Oei, dat was wel een feest moet ik zeggen! De E46 kan ik zeker erg blij van worden!
Dat is nog even bevestigd.
Het koppel van een 320d kun je trouwens ook blij van worden. Maar goed, de wegenbelasting niet.
Dus houden we het toch maar bij gas. Maar ik ben stiekum wel aan het rondkijken bij de benzinemodellen.
Als die voldoende goedkoper zijn dan kun je ook de tank er zelf in leggen. Groot voordeel is natuurlijk dat je veel meer aanbod vindt.
Overigens is mijn Volvo meer "klassiek" zeg maar. Wel de laatste ècht Nederlandsche Volvo natuurlijk.