iPod aansluiten met originele interface

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Speed Triple

iPod aansluiten met originele interface

Bericht door Speed Triple » 01 feb 2010, 20:43

Help,

Ik heb een originele interface gekocht voor mijn e46 touring uit 2003. Er zit een professioneel navigatiesysteem in (609). Alles is goed aangesloten tot het laatste kabeltje, wat van de radio (voor) naar de kofferbak moet. Voor is het duidelijk waar ik de kabel moet aansluiten (er is slechts 1 stekker over) maar achter kan ik de stekker niet vinden. Er zit daar een zwarte box (radio/versterker) en de DVD speler voor het navigatiesysteem. Waar moet de overgebleven stekker in. De iPod wordt wel gezien door de radio en staat ook op play, maar je hoort hem niet.

Ik heb een beschrijving gekregen van de dealer (Zwartepoorte), maar ze kunnen me niet verder helpen. Ik moet hem maar binnen rijden en dan zoeken ze het uit voor me, tegen het bekende werkplaats tarief.

Mijn conclusie: of ik heb de verkeerde kit gekregen of ik zie een connector over het hoofd.

Wie kan me helpen??

B46
Contacteer:

Re: iPod aansluiten met originele interface

Bericht door B46 » 01 feb 2010, 21:12

Stel je eerst even voor in het daarvoor bestemde gedeelte, da's wel zo netjes ;)

Heb je Navi Prof? Dus een 4:3 of 16:9 Kleurenscherm?
Zo ja, dan heb je een losse radiomodule achterin zitten.

Bij een Sedan zit deze achter de linker bekleding in de kofferbak, bij een Touring onder de kap vóór het reservewiel zeg maar :)
Daar moet je hem op aansluiten, op de AUX-IN of CD-Wisselaar aansluiting als ik me niet vergis.

Waarom heb je trouwens voor een originele iPod interface gekozen?
Hier zie je eventuele andere oplossingen :)
www. M3 register .nl

Speed Triple

Bericht door Speed Triple » 02 feb 2010, 21:25

Excuses voor het niet voorstellen, maar ben nieuw op dit forum. Waar en hoe kan ik dit doen? Heb mijn echte naam niet gebruikt, omdat ik zie dat iedereen een "nick name" gebruikt.

Over mijn zoektocht naar de bewuste stekker kan ik het volgende mededelen. Achter in de touring, zit aan de linkerzijde een wegneembaar paneel. Hierachter zit de navigatie DVD speler en de doos die de radio en versterker zou moeten zijn. Bedoelt u dat ik daar moet zoeken? Dit is er allemal al uit geweest, tijdens mijn zoektocht. Een wisselaar zit niet in mijn auto, dus daar kan ik ook niet naar zoeken. U heeft het over de ruimte waar het reservewiel zit, daar heb ik nog niet gekeken maar dat ga ik zeker doen. Is er misschien iemand (die u kent) die reeds eerder zo'n interface heeft ingebouwd met deze applicatie?? Het beeldscherm is kleur en ongeveer 17 bij 12 cm (groot volgens de dealer)

Ik lees het graag :)

Groet,
Speed Triple

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 02 feb 2010, 21:29

http://www.bmwportal.nl/stel-jezelf-voor-f22/ :zwaai:

En stem dan gelijk ff hier: http://www.bmwportal.nl//wat-rijdt-gemi ... t3483.html

Touring rijders helpen mekaar voort he? ;)

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 02 feb 2010, 22:07

Bij een Touring zit de radiomodule onder de kap tussen de reservewielbak en de achterbank.
Deze kap zit met 2 plastic 10mm moertjes vast. Om hem los te krijgen moet je eerst de bak bij het reservewiel eruit halen.
www. M3 register .nl

Speed Triple

Bericht door Speed Triple » 03 feb 2010, 20:53

Bedankt voor de reactie B46. Ik had vanavond nog gekeken en werd al een beetje minder vrolijk, maar ik ga zaterdag weer met nieuwe en goede moed aan de slag. Heeft u toevallig ook nog suggesties waar ik de kabel het best kan laten lopen? Langs de zijkant of door het midden over de tunnel?

Verder heb ik nog een vraagje. Is het mogelijk om de navigatie vrij te geven voor TV gebruik, zodat je et de DVD speler ook films of muziek DVD's kan afspelen?

By the way, ik heb me zojuist voorgesteld en gestemd op de andere link.
Alvast bedankt voor jullie info.
Groet,
Speed Triple

Westlander

Bericht door Westlander » 08 feb 2010, 08:49

Zoals gezegd die zwarte box onder de navi computer/ DVD speler is niet je radio versterker maar waarschijnlijk de versterker van je hifi actief luidspreker systeem (of zoals in mijn geval de versterker van het sound modul systeem). Hier een fotootje van mijn auto:

Afbeelding

De stekker voor de I-pod moet in de multistekker die in de radio/ versterker unit gaat direct achter de achterbank:

Afbeelding

Speed Triple

Bericht door Speed Triple » 09 feb 2010, 17:35

Mannen,

Super bedankt. Nadat ik de radio had gevonden was het natuurlijke een fluitje van een cent. Vind het alleen nog steeds raar dat ze dit bij de dealer niet even konden vertellen. Die gasten beweerden bij hoog en laag dat het in het kastje onder de DVD speler moest zitten. Het ziet er bij mij hetzelfde uit als op de foto's. Het werk ook nog eens heel goed, dus ik ben erg tevreden.

Foto's volgen snel, maar ik rijd nu met winterbanden en wil de foto's maken zodra hij weer op zijn sportschoenen staat.

Nogmaals bedankt,

Sander :)

Westlander

Bericht door Westlander » 10 feb 2010, 13:47

Om DVD's te kunnen kijken moet je geloof ik een originele TV module inbouwen.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de originele Ipod interface. Ik heb hem zelf ook en vind hem waardeloos. Geen titelweergave en en geen menuweergave. Dit bieden sommige aftermarket oplossingen (Intravee) wel. Het enige wat ik zie op mijn scherm is dat ik via 'CD6' van de denkbeeldige CD wisselaar in de muziekbibliotheek van mijn Ipod terecht kom. Dan krijg ik in m'n scherm alleen het tracknummer te zien (niet echt handig met >3000 nummers... (|

Dus ik heb een beetje spijt dat ik niet eerst wat beter op dit forum gezocht heb maar dat ik tegelijk met m'n navi direct de originele interface heb laten monteren. Zoals gezegd ik ben erg benieuwd wat jij ervan vindt en of je er meer mogelijkheden in weet te ontdekken om de Ipod fatsoenlijk te kunnen beluisteren en bedienen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”