Luchtmassameter kapot
Re: Luchtmassameter kapot
Nou, schiet mij maar lek.... vanochtend reed ie weer als vanouds....... x|
Re: Luchtmassameter kapot
Ik merk toch dat mijn 320d "trager" wordt...... Moet echt door trekken boven de 2500 toeren om een beetje vooruit te komen.
Zat net met 100 km/h achter een Twingo en toen die eindelijk opzij ging had ie (naar mijn gevoel) er echt moeite mee om er voorbij te komen..... x|
Zat net met 100 km/h achter een Twingo en toen die eindelijk opzij ging had ie (naar mijn gevoel) er echt moeite mee om er voorbij te komen..... x|
Ik rijd nu +/- 100k in mijn auto, zou dus "op" kunnen zijn???Opt1mus schreef:Ik zal dus niet objectief zijn over het verschil, Marc meent echter dat tie Bosch na de 100.000km zn beste tijd wel gehad heeft.
Goed werk! merci
Waar zitten die filters?? Ik ga er van uit dat de mijne op tijd vervangen zijn, maar ff checken kan geen kwaad....omethome schreef:diezelfde tijd was er ook een discussie over luchtfilters, waarbij ik dacht ik zal daar ook is kijken.
Tot mijn grote schrik was mijn luchtfilter zwart, maar dan ook echt zwart. Nieuw luchtfilter erin gedaan en ALLE problemen waren verholpen.
Hij trekt weer goed, houdt niet in en mijn verbruik is nu gemiddeld 6.1 op 100.
Ik heb alleen nog last dat hij stationair wat laag draait maar iemand zegt me dat dat de computer kan zijn....
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Luchtmassameter kapot
Check wel en wee 320d topic zou ik zeggen.
Zou wel vooraf alvast een luchtfilter kopen, kost ca €45,-.
Dan kan je de boel dichtschroeven met een 100% schoon filter.
Zou wel vooraf alvast een luchtfilter kopen, kost ca €45,-.
Dan kan je de boel dichtschroeven met een 100% schoon filter.
Re: Luchtmassameter kapot
Zal dat topic eens aandachtig doorlezen, volgende week, ben ik 2 weken vrij.......
- Spoiler: Laat zien
- dcserverslut
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 13 mei 2008, 20:23
Klein dilemma! Nieuwe luchtmassa meter of niet?
Klein dilemma! Nieuwe luchtmassa meter of niet?
Als ik met mijn wagen volgas geef heeft hij nogal last van zwarte rook. (wagen is gechipt is dus logisch dat het iets meer is)
Als ik de luchtmassameter loskoppel trekt de wagen wel minder snel op maar rookt ook niet...
De turbo is overlaats stuk gegaan en na de nieuwe turbo rookt de wagen meer dan voorheen... er is een beetje olie te vinden in de intercoolerdarmen...
De luchtmassameter was ook behoorlijk vuil wrs van de kapotte turbo olie enzo... deze afgekuist te hebben reed te wagen iets beter dan voordien..
Zou ik nu een nieuwe luchtmassameter aanschaffen ofniet?
bedankt alvast!!
Als ik met mijn wagen volgas geef heeft hij nogal last van zwarte rook. (wagen is gechipt is dus logisch dat het iets meer is)
Als ik de luchtmassameter loskoppel trekt de wagen wel minder snel op maar rookt ook niet...
De turbo is overlaats stuk gegaan en na de nieuwe turbo rookt de wagen meer dan voorheen... er is een beetje olie te vinden in de intercoolerdarmen...
De luchtmassameter was ook behoorlijk vuil wrs van de kapotte turbo olie enzo... deze afgekuist te hebben reed te wagen iets beter dan voordien..
Zou ik nu een nieuwe luchtmassameter aanschaffen ofniet?
bedankt alvast!!
Reactie verplaatst naar dit onderwerp. Is al veel over geschreven namelijk
Moderatoropmerking Mac
Re: Klein dilemma! Nieuwe luchtmassa meter of niet?
Je zou eerst kunnen proberen de luchtmassa meter te reinigen met een hiervoor speciaal bestemd reinigingsmiddel. Dit middel is te verkrijgen bij de betere automaterialen zaak. Je dient hiermee de luchtmassa meter een aantal maal in te spuiten. Het goedje verdampt vrij snel en als het goed is heb je na een paar behandelingen weer een schone luchtmassa meter.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Re: Luchtmassameter kapot
Hallo,
In mij (nu nog) vw passat heb ik ook meteen na aanschaf een Pierburg laten monteren, die behalve iets goedkoper ook nooit meer kapot gaat.
Morgen ga ik met de 318d naar een specialist voor een aankoopkeurig. ik ben benieuwd, zal de lmm ook laten meten.
In mij (nu nog) vw passat heb ik ook meteen na aanschaf een Pierburg laten monteren, die behalve iets goedkoper ook nooit meer kapot gaat.
Morgen ga ik met de 318d naar een specialist voor een aankoopkeurig. ik ben benieuwd, zal de lmm ook laten meten.
Re: Luchtmassameter kapot
Ik geef de voorkeur aan het nieuwe model Bosch boven de Pierburg
Re: Luchtmassameter kapot
wagen (320d)trok totaal niet meer.vooral bij wegryden geen power.
nieuwe lmm ingezet(pierburg €95)en trekt weer als een gek.
stukken goedkoper an een bosch en hoeft niet te worden geprogrameerd.
nieuwe lmm ingezet(pierburg €95)en trekt weer als een gek.
stukken goedkoper an een bosch en hoeft niet te worden geprogrameerd.
Re: Luchtmassameter kapot
Pierburg plaatsen is imho dus een korte termijn oplossing...Griffendahl schreef:Bij een Bosch krijg je een nieuwe behuizing, de Pierburg wordt in de oude behuizing geplaatst. De behuizing is juist het probleem van het relatief snel bezwijken van je LMM, vandaar dat je beter een Bosch kunt plaatsen. DIe hebben een vernieuwde behuizing. Het probleem los je dus wat duurzamer op door een Bosch te plaatsen.
LMM's worden minder doordat ze vuil worden, in de huidige behuizing zitten ze vol in een slecht gefilterde luchtstroom en worden ze dus snel vies. Bij de vernieuwde versie zitten ze wat minder in wat beter gefilterde luchtstroom, kortom een veel betere oplossing dan een nieuwe Pierburg in die slecht gefilterde luchtstroom plaatsen die het probleem dat je nu hebt ook veroorzaakt heeft.
Re: Luchtmassameter kapot
Ik heb al eens een nwe LMM laten plaatsen, dus met filter/rooster. Hier 200/k mee gereden.
De LMM was echter behoorlijk vies geworden.
3 weken geleden de Pierburg 7.22684.09.0 erin geschoven. Ik durf te stellen dat mijn 320D mooier oppakt (mooier als de Bosch toen ik deze aanschafte..). Motor loopt echt mooier. Verbruik met Pierburg is iets lager volgens mij. Binnenkort weer veel op de snelweg, dan kan ik hier meer duidelijkheid over geven. LMM kostte 102 euro.
De LMM was echter behoorlijk vies geworden.
3 weken geleden de Pierburg 7.22684.09.0 erin geschoven. Ik durf te stellen dat mijn 320D mooier oppakt (mooier als de Bosch toen ik deze aanschafte..). Motor loopt echt mooier. Verbruik met Pierburg is iets lager volgens mij. Binnenkort weer veel op de snelweg, dan kan ik hier meer duidelijkheid over geven. LMM kostte 102 euro.
Re: Luchtmassameter kapot
Griffendahl schreef:Pierburg plaatsen is imho dus een korte termijn oplossing...Griffendahl schreef:Bij een Bosch krijg je een nieuwe behuizing, de Pierburg wordt in de oude behuizing geplaatst. De behuizing is juist het probleem van het relatief snel bezwijken van je LMM, vandaar dat je beter een Bosch kunt plaatsen. DIe hebben een vernieuwde behuizing. Het probleem los je dus wat duurzamer op door een Bosch te plaatsen.
LMM's worden minder doordat ze vuil worden, in de huidige behuizing zitten ze vol in een slecht gefilterde luchtstroom en worden ze dus snel vies. Bij de vernieuwde versie zitten ze wat minder in wat beter gefilterde luchtstroom, kortom een veel betere oplossing dan een nieuwe Pierburg in die slecht gefilterde luchtstroom plaatsen die het probleem dat je nu hebt ook veroorzaakt heeft.
Komt nog bij dat een Bosch meter geijkt wordt op de meegeleverde behuizing. Een pierburg heeft een algemene setting.
aangezien het toch allemaal met malletjes gemaakt wordt kunnen de behuizingen wel eens ietsje afwijking hebben na verloop van gebruik van de mallen.
Een bosch zal dus in principe betere metingen verrichten dan een pierburg.
Re: Luchtmassameter kapot
Als jullie het hebben over het schoonmaken van de LMM, heb je het dan over de behuizing of over de sensor?
Bedankt
Bedankt
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Luchtmassameter kapot
Sensor denk ik.
Ben trouwens benieuwd welk goedje hiervoor gebruikt wordt!
Ben trouwens benieuwd welk goedje hiervoor gebruikt wordt!
Re: Luchtmassameter kapot
Maar ik zou de behuizing ook ff meepakken, anders kan je zo weer