marKman schreef:Hi, ik heb zelf ook een M3 en ben het wel met je eens, heb zelfs mijn orginele einddemper laten vervangen voor een nieuwe orginele M3 einddemper omdat vooral bij een koude start het geluid id als rammelende bierblikjes klonk. Ik dacht eerst dat er een tussenschotje los zat maar dit schijnt id het ware M3 geluid te zijn. Het wordt wel een stuk beter naarmate de auto warm is gereden maar het klinkt toch echt een beetje goedkoop iedere keer wanneer ik bij een koude start wegrijd, past niet bij zo'n auto van bijna 100k. Het is niet voor niets dat de meeste M3 bezitters er al snel een Eisenmann of andere eindemper onderzetten voor een wat luider en/of zwaarder en dieper geluid. Mijn vorige BMW, een 330 coupe automaat klonk vele malen beter en agressiever, die 6 cylinder brulde gewoon bij iets gas geven en was stationair ook duidelijk aanwezig in tegenstelling tot de M3. Ben nu zelf ook opzoek naar een Eisenmann maar is nieuw wel heel erg prijzig he? (|
PS Het ware M3 geluid klinkt gewoon blikkerig en schel met een felle snerp boven de 4000rpm en daar hou je van of niet
Met Eisenmann uitlaat word het geluid inderdaad iets luider en donkerder. Het blikkerige geluid is bij mijn M3 met Eisenmann inderdaad iets minder, maar je hoort het nog echt goed als je flink gas geeft.
Als ie koud is hoor ik de 1e paar 100meter inderdaad rond ca 2300 toeren ook even dat geluid.
Je kunt wel van dat blikkerige geluid af door eventueel een paar Supersprint kats eronder te zetten heb ik me laten vertellen.