VANOS Revisie / Reparatie
Re: VANOS Revisie / Reparatie
Tommy,
bij welke km. stand heb jij de VANOS revisie gedaan ?
gr. John
bij welke km. stand heb jij de VANOS revisie gedaan ?
gr. John
Ik heb net de 140.000 gepasseerd. Ik moet ook zeggen dat het met de dag beter wordt. Volgens Beisan moet je z'n 500 km rijden en het liefst in stadsverkeer om goed in gelopen te worden.
Is er toevallig iemand morgen op de meeting aanwezig die de VANOS kit van Beisan systems heeft geïnstalleerd en die misschien bij mijn auto even mee wil luisteren of ik die VANOS rattle heb? Ik hoor nl wel iets aan m`n motor maar durf niet te zeggen wat het is. Alvast bedankt!
-
Zaterdag bij AVVR de VANOS revisie laten doen.
Ik merk wel een verschil maar een wereld van verschil is het ook weer niet. Dat had ik dan (gelukkig) ook niet verwacht.
Ik denk vooral dat dit komt omdat het een automaat is. Dan is het toerenverloop sowieso al wat vloeiender.
Maar toch wel lekker dat het gedaan is met 170000km op de teller.
Ik zag wel de oude ringen (| :r , wat een harde rotzooi was dat geworden! Dat is echt een product defect, daarom raad ik ook iedereen aan het te doen!!
Ik ben erg tevreden erover.
Ik merk wel een verschil maar een wereld van verschil is het ook weer niet. Dat had ik dan (gelukkig) ook niet verwacht.
Ik denk vooral dat dit komt omdat het een automaat is. Dan is het toerenverloop sowieso al wat vloeiender.
Maar toch wel lekker dat het gedaan is met 170000km op de teller.
Ik zag wel de oude ringen (| :r , wat een harde rotzooi was dat geworden! Dat is echt een product defect, daarom raad ik ook iedereen aan het te doen!!
Ik ben erg tevreden erover.
Never underestimate the power of a BMW!
Wat kost het nog ongeveer om dit door een bedrijf te laten doen? Ik doe graag veel zelf aan de auto maar dit lijkt me toch iets té tricky!
-
Ik heb het daar laten doen voor 180 euro, het was routine voor de monteur. Daarnaast moet je nog 50 euro rekenen voor de verschillende pakkingen, en natuurlijk de set van beisan....
Never underestimate the power of a BMW!
-
Even voor de duidelijkheid, zal wel niet goed gelezen hebben maar voor de dubbele VANOS vervangen heb je nu wel of geen speciale tools nodig?
Je hebt geen speciale tools nodig, gewoon een goede doppenset, torx (T25 en T30), een momentsleutel (die vanaf 8 Nm / 6 ft-lb gaat) en RTV kit (is een soort siliconen kit speciaal voor kleppendeksels en waterpompen). Verder bij BMW een Vanos (metalen) en kleppendeksel (rubber) kapping halen, ik meen €30. Wil je ook de ratelset vervangen dan is een slagmoersteutel wel handig (24 mm),
Ik heb het zelf gedaan en ik ben geen problemen tegen gekomen. Wel ben ik 6 uur bezig geweest, het kan sneller hoor maar ik wilde niks overhaasten.
Ik rij nu enkele weken en ik merk een beter vermogens afgifte en als bijkomend voordeel hij is zuiniger geworden. Voorheen kon ik met 60l tussen de 600 en 650 Km rijden, nu haal ik regelmatig de 700 Km!
Ik heb het zelf gedaan en ik ben geen problemen tegen gekomen. Wel ben ik 6 uur bezig geweest, het kan sneller hoor maar ik wilde niks overhaasten.
Ik rij nu enkele weken en ik merk een beter vermogens afgifte en als bijkomend voordeel hij is zuiniger geworden. Voorheen kon ik met 60l tussen de 600 en 650 Km rijden, nu haal ik regelmatig de 700 Km!
-
Thanks Tommy, dat is een duidelijk verhaal! Doppen en torx heb ik wel even de momentsleutel van mn oom leenen. VANOS bestel ik in DE dan zitten de rubbers en de rattel kit er al in.
- robertrobert
Hey hallo, om een lang verhaal kort te houden, ik heb af en toe een ratel in mn blok, dacht eerst dat het een stuk plastic was wat los zat. Alles is toch bijna van plastic bovenop dat blok,haha....maar goed, de bmw man zei dat het iets met de vanos was, zolang ie nog niet constant rammelt is er nog niets aan de hand...kon ook aan je olie liggen, er zat nl andere olie in, nu de goeie[longlive]maar het vernieuwen ervan kost duizenden euro's, nu is mijn vraag, is dat zo, ik heb hier prijzen gehoord die vele malen minder waren.....en wat is er nu precies aan de hand, ik heb de wagen geimporteerd uit Duitsland en er staat 170.000 km op......wat moet ik uiteindelijk laten vervangen en waar in de buurt van Brielle.
Alvast bedankt, Robert.
Alvast bedankt, Robert.
Als je ratel zich zo rond de 1800 tot 2000 toeren meld dan kan het heel goed je vanos zijn. Duizenden euro's voor olie verversen? Dit is heel goed zelf te doen voor nog geen €70 of €80 ( z'n €60 voor olie en iik meen €10 voor een nieuwe filter). Kijk eens op http://www.my330i.com/lof.php#H
Hier staat alles duidelijk uitgelegd. Haal de olie wel bij de BMW dealer om dat de juiste Castrol olie zeer moeilijk ergens anders te krijgen is.
Hier staat alles duidelijk uitgelegd. Haal de olie wel bij de BMW dealer om dat de juiste Castrol olie zeer moeilijk ergens anders te krijgen is.
- robertrobert
Nee joh, niet voor olie verversen maar voor de reparatie van de vanos, zou het duizenden euro's kosten omdat dat een precies werkje is volgens die monteur, ik heb trouwens een 320ci uit november 1999.
Weet jij een goedkoop adresje in de buurt van R-Dam die redelijk goedkoop is met het verwissellen van dat vanos gebeuren, en hoeveel zou ik kwijt zijn, ik ga er zelf maar niet aan staan, voorlopig blijf ik er mee rijden maar als er iets niet goed is wil ik het gelijk effe[6uur arbeid geloof ik] laten maken.
Robert
Weet jij een goedkoop adresje in de buurt van R-Dam die redelijk goedkoop is met het verwissellen van dat vanos gebeuren, en hoeveel zou ik kwijt zijn, ik ga er zelf maar niet aan staan, voorlopig blijf ik er mee rijden maar als er iets niet goed is wil ik het gelijk effe[6uur arbeid geloof ik] laten maken.
Robert
- robertrobert
Hey Tommy, ik heb zelf die bmw een beurt gegeven en ook de olie ververst, een paar weken geleden, er zat andere olie in, minder kwaliteit, nu zit er longlive in, de olie die er in hoort te zitten.
Ik was iets van €110 kwijt voor de Beisan bubbers en ratelkit http://www.beisansystems.com/products.html
Verder iets van €30 voor vanos en kleppendeksel pakkingen.
Als je het zelf doet kom je dus zo rond de €140 en 6 uur vrije tijd.
Laat je het doen kost het je zo €180 aan arbeidsloon extra en je wint 6 uur vrije tijd
Verder iets van €30 voor vanos en kleppendeksel pakkingen.
Als je het zelf doet kom je dus zo rond de €140 en 6 uur vrije tijd.
Laat je het doen kost het je zo €180 aan arbeidsloon extra en je wint 6 uur vrije tijd
- robertrobert
Oke, bedankt voor de info, heb ik altyd wat aan, hoe komen ze dan op duizenden euro's als ik het bij die boy zou doen?? Mij een raadsel. Is het te doen, dat Vanos-gebeuren, ik heb er totaal geen verstand van van het moter-gebeuren dan hey, remmen vervangen en schijven is geen probleem, snap je....ook moet je nog wat goed gereedschap hebben anders loop je te klootzakken hahaha....Weet jij geen goed adresje waar ik het kan laten doen??