Beste bougie? oem of splitfire?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
with-style
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:06

Beste bougie? oem of splitfire?

Bericht door with-style » 12 jul 2010, 13:26

Rijden alsof je in een achtbaan zit..

Maestroxl
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 dec 2007, 09:46

Re: Beste bougie? oem of splitfire?

Bericht door Maestroxl » 12 jul 2010, 18:24

Ik heb verschillende bougies zelf gebruikt.
Performance verbetering voel je niet.
Ik rijd nu met NKG iridium's en die bevallen prima.
Wat mij betreft oem of nkg.
Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar imo is het "upgraden" van bougies niet de moeite/geld waard.

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Beste bougie? oem of splitfire?

Bericht door Fabian79 » 12 jul 2010, 19:49

Met bougies moet je ook niet te veel knoeien als je verder niks veranderd aan de auto.
De temperatuur van performance bougies kan nog wel een anders zijn en je gehele verbranding veranderen.

Hou het bij de voorgeschreven bougies of kies voor soortgelijke van NGK.
Bij echte motortuning kan het wel nut hebben of zelfs nodig zijn om bougies te veranderen.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: Beste bougie? oem of splitfire?

Bericht door Verheeske » 22 jul 2010, 09:55

Bougies die BMW gebruikt zijn van NGK

ik heb ze vaak genoeg gemonteerd bij de dealert en er staatn dan BMW op het doosje en NGK en BMW op de bougie
-- Houdoe wanne --

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: Beste bougie? oem of splitfire?

Bericht door Mario TT » 23 jul 2010, 17:15

NGK of gelijkwaardige andere bougie, vaak heb je een lijstje met alternatieve bougies die je kunt gebruiken. Je moet goed letten op de afstand van de electrode. Splitfire bougies zijn bedrijfszekerder omdat je meerdere punten hebt waar vonkjes vandaan kunnen komen. Uiteindelijk heb je bij splitfire en bij normale bougies maar 1 vonk die voor de ontbranding zorgt en geen 2 of 3, als je namelijk een vonk hebt gehad ben je je energie kwijt voor nog een vonk, die komt pas weer bij de volgende ontstekingscyclus.
Als je een betere verbranding wilt hebben moet je twee bougies hebben met dubbele ontsteking, in de luchtvaart is die verplicht en daarbij kan je ook een ontsteking met draaiende motor afzetten, als je dat stationair doet dan hoor je de motor in toeren terugvallen, ik meen 50 toeren hooguit. Of dit te bouwen is op een BMW durf ik niet te zeggen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Gebruikersavatar
Marvin 328iT
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
Locatie: Rotterdam e.o.

Re: Beste bougie? oem of splitfire?

Bericht door Marvin 328iT » 28 jul 2010, 17:20

Splitfire bougie's zijn echt rommel...de bougiekabels zijn wel O.K.
Heb die dingen toen ze net nieuw op de markt kwamen in mijn oude 205 rallye gemonteerd...geen performance verschil, en de bougie's waren heel snel kapot.


gr.
Marvin

Arne46
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jul 2010, 22:25

Re: Beste bougie? oem of splitfire?

Bericht door Arne46 » 29 jul 2010, 23:14

Altijd OEM bougies gebruiken, als je motor ook OEM is. Geloof geen marketingpraatjes, klinkt mooi maar je zal er niets van merken.

mvg

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”