///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Beste rijders, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verdeling ligt van het type schakelbak die wij rijden. Wat me opvalt is dat de meeste 's die te koop staan toch wel SMG II zijn uitgerust. Het leek me wel leuk om te zien hoe het hier op het forum ligt. Ikzelf rij een handbak.
Dus:
of:
Dus:
of:
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Huh, en die stem staat nog op nul
Ik heb zelf een SMG. Zou persoonlijk niks anders willen. Maar je vraagt naar de verdeling, niet naar meningen haha
Ik heb zelf een SMG. Zou persoonlijk niks anders willen. Maar je vraagt naar de verdeling, niet naar meningen haha
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Meningen zijn ook altijs interessant
je kon geen plaatje van een handgeschakelde E46-pook vinden?
je kon geen plaatje van een handgeschakelde E46-pook vinden?
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Zonder twijfel SMG natuurlijk!!! biedt veel meer mogelijkheden.
Valt me trouwens op dat de SMG vaak afgezeken wordt door figuren die er nooit mee gereden hebben/de moeite hebben genomen om er even aan te wennen...
Valt me trouwens op dat de SMG vaak afgezeken wordt door figuren die er nooit mee gereden hebben/de moeite hebben genomen om er even aan te wennen...
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
hoe veel sneller is het nou eigenlijk qua acceleratie tov aan handgeschakelde?
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Qua acceleratie zou het niet veel verschillen, vermogen/gewicht/koppel is bij beiden gelijk, alleen kan de SMG veel sneller opschakelen, namenlijk in 0,08 sec in standje A6 (Automaat stand).
Laatst gewijzigd door marKman op 14 jul 2010, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
klopt, voornamelijk op amerikaanse forums zie ik veel negatieve berichten over de SMG II. Ik moet er wel bij zeggen dat Amerikanen over het algemeen veel rotzooien met hun auto's [onderdelen/software] en europeanen veel minder. wellicht dat het hier aan ligt?marKman schreef:Zonder twijfel SMG natuurlijk!!! biedt veel meer mogelijkheden.
Valt me trouwens op dat de SMG vaak afgezeken wordt door figuren die er nooit mee gereden hebben/de moeite hebben genomen om er even aan te wennen...
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
ik heb zelf een handbak heb wel vaker met een smg bak gereden het is idd ff wennen maar ik vind persoonlijk handbak leuker kwa rijden der zijn wel voordelen en nadelen bij de bakken zoals de handbak is iets langzamer maar gaat er iets kapot valt de reparatie kosten mee gaat er wat bij een smg kapot dan kan dit wel beetje pijn doen in je portomonee maja wanner gaat zo bak kapot bij normaal gebruik eigen onmogelijk lomp rijden en launche control 5 x gebruiken dan is de kans groot dat die een x sneuvelt maar dit is ook bij de handbak het geval
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
SMG , voor mij niets anders meer..... (h)
www. M3 register .nl
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Ik heb bewust voor een handbak gekozen. Van tevoren heb ik zeer goed geinformeerd en div. keren proef gereden met beide.
Uitgebreid met mijn BMW garage gesproken over het wel of niet SMG.
SMG is absoluut super om mee te rijden en het kan echt heel vloeiend als je tenminste echt een goed gevoel voor de techniek hebt. Maar ook een M3 met handbak rijdt echt super !
Ik heb er lang over zitten dubben en was er eigenlijk net uit dat ik toch een handbak wilde toen ik tegen mijn M3 aanliep.
De M3 was in zo'n goede staat dat ik waarschijnlijk zowieso wel voor deze (handbak) gegaan zou zijn, ook al zou SMG de voorkeur hebben.
Het is puur een persoonlijke keuze. En als je er geen goed gevoel bij hebt vanwege de eventuele hoge reparatiekosten moet je gewoon voor de handbak gaan. Zit je daar niet zo mee en vind je SMG geweldig, koop je een SMG.
Uitgebreid met mijn BMW garage gesproken over het wel of niet SMG.
SMG is absoluut super om mee te rijden en het kan echt heel vloeiend als je tenminste echt een goed gevoel voor de techniek hebt. Maar ook een M3 met handbak rijdt echt super !
Ik heb er lang over zitten dubben en was er eigenlijk net uit dat ik toch een handbak wilde toen ik tegen mijn M3 aanliep.
De M3 was in zo'n goede staat dat ik waarschijnlijk zowieso wel voor deze (handbak) gegaan zou zijn, ook al zou SMG de voorkeur hebben.
Het is puur een persoonlijke keuze. En als je er geen goed gevoel bij hebt vanwege de eventuele hoge reparatiekosten moet je gewoon voor de handbak gaan. Zit je daar niet zo mee en vind je SMG geweldig, koop je een SMG.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Ik ben ook groot voorstander van een handbak. Ben ook specifiek op zoek geweest naar een handbak ( en vind maar eens een volle M3, zilvergrijs en dan een handbak ipv SMG2, best lastig )
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Zelf ben ik ook een grote voorstander van smg. Toen ik een M3 ging kopen, wilde ik gewoon alle opties die ervoor waren erop hebben. SMG is juist 1 van die leukste opties.
Qua kosten zit je met bak en koppeling aan exact hetzelfde. De bakken en koppelingen zijn ook gewoon hetzelfde. Het enige wat duurder is, is de smg pomp en alle dingen die er daarbij extra aan hangen. Doordat er meer op zit, kan dat natuurlijk ook weer kapot en dan is reparatie erg duur.
Bij smg gaat alles automatisch, hierdoor kun je dus ook niet mis schakelen en ook niet je koppeling laten slippen. Dit zorgt voor minder slijtage dan bij een handbak.tomvandalenm3 schreef:der zijn wel voordelen en nadelen bij de bakken zoals de handbak is iets langzamer maar gaat er iets kapot valt de reparatie kosten mee gaat er wat bij een smg kapot dan kan dit wel beetje pijn doen in je portomonee maja wanner gaat zo bak kapot bij normaal gebruik eigen onmogelijk lomp rijden en launche control 5 x gebruiken dan is de kans groot dat die een x sneuvelt maar dit is ook bij de handbak het geval
Qua kosten zit je met bak en koppeling aan exact hetzelfde. De bakken en koppelingen zijn ook gewoon hetzelfde. Het enige wat duurder is, is de smg pomp en alle dingen die er daarbij extra aan hangen. Doordat er meer op zit, kan dat natuurlijk ook weer kapot en dan is reparatie erg duur.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
voornaamelijk de pompe die het begeve bij de smg bakke klopt idd en in het begin is er terug roep actie geweest voor software
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
handbak all the way, flipperen doe ik wel op mijn playstation stuurtje
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Ik rij ondertussen in mijn 2e SMG dus dat telt toch voor 2 stemmen, niet dan?! (h)
Dat trekt de stand dan weer gelijk.
Dat trekt de stand dan weer gelijk.