Re: Coupe...Foto's M-pakket chip resultaten Update 14-09
Re: Coupe... andere motor/ interrieur! MEGA UPDATE 01-08
suuuw, wat een werk heb jij verzet ej, super!
audio doet t ook goed?
straks met m3 pakket helemaal af
audio doet t ook goed?
straks met m3 pakket helemaal af
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Coupe... andere motor/ interrieur! MEGA UPDATE 01-08
aller eerst bedankt voor de reactie, dat maakt het nog leuker om te doen.
Maar ja voor een zwarten hemel ben ik aan het kijken dat lijkt me nog een leuke upgrade.
Dat wil ik dan samen doen met lampjes onder de zonne klep en lees lampjes rondom, heb nu alleen voor leeslampjes.
Maar ja voor een zwarten hemel ben ik aan het kijken dat lijkt me nog een leuke upgrade.
Dat wil ik dan samen doen met lampjes onder de zonne klep en lees lampjes rondom, heb nu alleen voor leeslampjes.
Re: Coupe... andere motor/ interrieur! MEGA UPDATE 01-08
Wow hier zijn bergen werk verricht!
Echt goed bezig! Wat een verschil! En helemaal als je M-tech setje er straks op zit en alles is gespoten ;D
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Succes!
Gr. Richy
Echt goed bezig! Wat een verschil! En helemaal als je M-tech setje er straks op zit en alles is gespoten ;D
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Succes!
Gr. Richy
Re: Coupe... andere motor/ interrieur! MEGA UPDATE 01-08
Het hele M-pakket ligt nu bij de spuiter, het staat al in de grondlak en moet alleen nog maar in de kleur. Hoop dat het voor september klaar is.
Ik laat de orginele m3 stootlijsten die aan de zijkant van de auto ook mee spuiten, dit heb ik nu ook gedaan met de orginelen en dat ziet er heel goed uit. hoop nu ook weer.
Wil wil graag nog 3 dingen aan mijn auto veranderen:
-een e36 facelift M3 stuurwiel met airbag
-zwarte hemel
-climatronic inbouwen, hier voor ben ik laatst bij een set gaan kijken, ( je hebt kachelhuis, leidingen, pomp, condensor, filter, diverse sensoren en een heel stuk kabelboom nodig) en wou die gaan kopen, maar toen ik het wou komen ophalen zij hij dat de airco pomp kapot was en dat hij nog wat delen miste. Dus uit eindelijk maar niet gekocht, nu opzoek naar een ander setje.
Ik laat de orginele m3 stootlijsten die aan de zijkant van de auto ook mee spuiten, dit heb ik nu ook gedaan met de orginelen en dat ziet er heel goed uit. hoop nu ook weer.
Wil wil graag nog 3 dingen aan mijn auto veranderen:
-een e36 facelift M3 stuurwiel met airbag
-zwarte hemel
-climatronic inbouwen, hier voor ben ik laatst bij een set gaan kijken, ( je hebt kachelhuis, leidingen, pomp, condensor, filter, diverse sensoren en een heel stuk kabelboom nodig) en wou die gaan kopen, maar toen ik het wou komen ophalen zij hij dat de airco pomp kapot was en dat hij nog wat delen miste. Dus uit eindelijk maar niet gekocht, nu opzoek naar een ander setje.
Re: Coupe... Chiptuning update 10-08
Vorige week heb ik op marktplaats een chip besteld.
Met deze chip zou hij 14 pk en 17 Nm koppel er bij krijgen en de toeren begrenzer zou 300 toeren om hoog gaan.
De toeren begrenzer is inderdaad naar de 7100 tpm gegaan.
Hij is wel iets feller op het gas geworden, en onderin is hij wat sterker.
Maar het is zeker niet veel. En daarbij is mijn CO van 0.05 naar 1.4 gegaan.
Gisteravond heb ik samen met een colega gereden, en van 0 naar 100 gaat hij mijn zijn 318is zelfs iets sneller. Hij ligt dan een auto lengte voor. Hij heeft dan wel het nieuw type m44 motor.
Vandaag ff een emailtje naar de verkoper gestuurd maar nog niks van terug.
Laat wel horen hoe het afloopt.
Met deze chip zou hij 14 pk en 17 Nm koppel er bij krijgen en de toeren begrenzer zou 300 toeren om hoog gaan.
De toeren begrenzer is inderdaad naar de 7100 tpm gegaan.
Hij is wel iets feller op het gas geworden, en onderin is hij wat sterker.
Maar het is zeker niet veel. En daarbij is mijn CO van 0.05 naar 1.4 gegaan.
Gisteravond heb ik samen met een colega gereden, en van 0 naar 100 gaat hij mijn zijn 318is zelfs iets sneller. Hij ligt dan een auto lengte voor. Hij heeft dan wel het nieuw type m44 motor.
Vandaag ff een emailtje naar de verkoper gestuurd maar nog niks van terug.
Laat wel horen hoe het afloopt.
Re: Coupe... andere motor/ interrieur! MEGA UPDATE 01-08
CO naar 1.4 is wel wat minder ja... als je gekeurd moet worden
maar het is toch normaal dat de M44 motor iets sneller is? of zou dat met die chip gelijk moeten zijn
maar het is toch normaal dat de M44 motor iets sneller is? of zou dat met die chip gelijk moeten zijn
-- Houdoe wanne --
Re: Coupe... andere motor/ interrieur! MEGA UPDATE 01-08
ja een m44 motor is inderdaad sneller heeft iets van 4 pk meer en 5 Nm koppel. maar met deze chip zou ik wat meer moeten hebben.
Net een mailtje terug gehad en hij zij dat ik een andere chip zou krijgen. Dus ben erg benieuwd.
De topsnelheid is nu 223km/h op de tomtom dus dat is wel netjes.
Laat het verder weer horen.
Net een mailtje terug gehad en hij zij dat ik een andere chip zou krijgen. Dus ben erg benieuwd.
De topsnelheid is nu 223km/h op de tomtom dus dat is wel netjes.
Laat het verder weer horen.
Re: Coupe...gechipt 10-08 update
Niet om je feest te bederven, maar met een chip ga je nooit 14pk krijgen op een standaard motor. Zal hoogstens 3/4 pk zijn. Enige voordeel is de felheid op het gas met een standaard motor.
Als ik mijn auto laat chippen laat ik ook de toerenbegrenzer standaard. Op een standaard motor is het ook niet zo best als vaak te hoge toeren draait en dan vooral die 300 extra toeren. Het is voor de veiligheid van je blok. Is er al het eea aangepast in de motorruimte dan kan het wel.
Als ik mijn auto laat chippen laat ik ook de toerenbegrenzer standaard. Op een standaard motor is het ook niet zo best als vaak te hoge toeren draait en dan vooral die 300 extra toeren. Het is voor de veiligheid van je blok. Is er al het eea aangepast in de motorruimte dan kan het wel.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 19 aug 2009, 10:31
- Locatie: Dieren (vlak bij arnhem)
- Contacteer:
Re: Coupe...gechipt 10-08 update
op een non-turbo auto heeft het zowiezo vrij weinig nut..
Re: Coupe...gechipt 10-08 update
Zwarte hemel is wel een aanrader, ik heb er afgelopen week een geplaatst.
Kostte 160,- euro bij de dealer.
Let er wel op dat het de juiste is, want bij mij is er een licht afwijkende besteld.
Er zit een extra gat voor interieur-verlichting achterin, wat in de oorspronkelijke hemel niet zat. Dit wordt opgelost door het bijbehorende lampje ook te plaatsen.
Kostte 160,- euro bij de dealer.
Let er wel op dat het de juiste is, want bij mij is er een licht afwijkende besteld.
Er zit een extra gat voor interieur-verlichting achterin, wat in de oorspronkelijke hemel niet zat. Dit wordt opgelost door het bijbehorende lampje ook te plaatsen.
Re: Coupe...gechipt 10-08 update
Weer een update,
Gisteren de bumpers en zij skirts terug gekregen van de spuiter ziet er allemaal super strak uit
Gelijk gaan monteren en dat paste ook allemaal goed kon het er zo op schroeven . Ik heb allen de zij skirts er nog niet op zitten, als het aan mij licht kit ik ze er gewoon helemaal vast op, want dat moet aan de boven kant toch gebeuren, onder kan zou ik wel kunnen schroeven, maar ben bang dat het daar gaat roesten dan. Iemand suggesties?
Maar verder ben ik er super blij mee. Morgen ga ik voor een lang weekeind weg, maar zal daarna weer ff een mooie foto shoot maken.
Gisteren de bumpers en zij skirts terug gekregen van de spuiter ziet er allemaal super strak uit
Gelijk gaan monteren en dat paste ook allemaal goed kon het er zo op schroeven . Ik heb allen de zij skirts er nog niet op zitten, als het aan mij licht kit ik ze er gewoon helemaal vast op, want dat moet aan de boven kant toch gebeuren, onder kan zou ik wel kunnen schroeven, maar ben bang dat het daar gaat roesten dan. Iemand suggesties?
Maar verder ben ik er super blij mee. Morgen ga ik voor een lang weekeind weg, maar zal daarna weer ff een mooie foto shoot maken.
Re: Coupe...gechipt 10-08 update
Mijn skirts zijn ook gewoon gekit, zit zo vast als een huis
Werkt je chipje al beter?
Werkt je chipje al beter?
Re: Coupe...gechipt 26-08 update
Update.
Nog geen foto shoot gemaakt en ook niet echt veel zin in met dit weer nu.
Maar wel wat andere dingen weer gedaan:
Ik heb een nieuw lucht filter gemonteerd, had gewoon een K&N open lucht vilter er op zitten en dat vervangen voor een Piper Cross Filter Viper kit. Hier heb ik nu nog geen foto's van maar die zullen tegelijk komen met de shoot.
En Ik ben vanochtend op de dyno test bank geweest. Op de test bank heb ik de 3 verschillende chips getest, die ik nu heb.
Ik heb eerst een 0 meting gedaan met de orinele chip en daarmee kwam ik uit op 154.7 pk en 187Nm dat is best netjes want orgineel heeft de auto 136 Pk en 175 Nm. Dit komt waarschijnlijk door de coldair intake en de uitlaat.
Nu de meting met de 2 "snelle chips":
Chip 1 het enigste wat deze chip heeft gedaan is de toeren begrensor veromhoog gezet naar 7200 rpm en het benzine lucht mensel werd iets rijker maar dat had verder wijnig invloed op het vermogen.
Chip 2 deze heeft wel iets meer gedaan, het vermogen kwam op 160.2 Pk en 196 Nm. Dit is wel een aangenaam verschil:). En de toeren begrensor zakte iets terug naar 7100 rpm (orgineel is deze trouwens 6500 rpm).
Met de cold air intake die ik nu heb zit er en grote lucht happer achter mijn voorbumper, dus als je dan op de snelweg rijd krijg je een soort ram air idee zoals Kawasaki als Suzuki hebben. Dus nog een pk'tje of 7/8 er bij
Ik heb hier ook alle uit draaien van. Zal ze van het weekeind ff in scannen dan kan ik ze uploaden..
Ok met de eigenaar van de zaak gehad hoe ik heb eventueel verder nog kon opvoeren, grotere katalysator er onder, en dan moet je toch alles gaan flowen (inlaat/uitlaat spruitstuk) maar dan zul je de 180pk wel halen.
Nog geen foto shoot gemaakt en ook niet echt veel zin in met dit weer nu.
Maar wel wat andere dingen weer gedaan:
Ik heb een nieuw lucht filter gemonteerd, had gewoon een K&N open lucht vilter er op zitten en dat vervangen voor een Piper Cross Filter Viper kit. Hier heb ik nu nog geen foto's van maar die zullen tegelijk komen met de shoot.
En Ik ben vanochtend op de dyno test bank geweest. Op de test bank heb ik de 3 verschillende chips getest, die ik nu heb.
Ik heb eerst een 0 meting gedaan met de orinele chip en daarmee kwam ik uit op 154.7 pk en 187Nm dat is best netjes want orgineel heeft de auto 136 Pk en 175 Nm. Dit komt waarschijnlijk door de coldair intake en de uitlaat.
Nu de meting met de 2 "snelle chips":
Chip 1 het enigste wat deze chip heeft gedaan is de toeren begrensor veromhoog gezet naar 7200 rpm en het benzine lucht mensel werd iets rijker maar dat had verder wijnig invloed op het vermogen.
Chip 2 deze heeft wel iets meer gedaan, het vermogen kwam op 160.2 Pk en 196 Nm. Dit is wel een aangenaam verschil:). En de toeren begrensor zakte iets terug naar 7100 rpm (orgineel is deze trouwens 6500 rpm).
Met de cold air intake die ik nu heb zit er en grote lucht happer achter mijn voorbumper, dus als je dan op de snelweg rijd krijg je een soort ram air idee zoals Kawasaki als Suzuki hebben. Dus nog een pk'tje of 7/8 er bij
Ik heb hier ook alle uit draaien van. Zal ze van het weekeind ff in scannen dan kan ik ze uploaden..
Ok met de eigenaar van de zaak gehad hoe ik heb eventueel verder nog kon opvoeren, grotere katalysator er onder, en dan moet je toch alles gaan flowen (inlaat/uitlaat spruitstuk) maar dan zul je de 180pk wel halen.
Laatst gewijzigd door gielo op 27 aug 2010, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Coupe...gechipt 10-08 update
Haha dat motertje loopt lekker soepel dan als tie standaard al dat aantal pk's heeft.
Een paar jaar geleden hadden een vriend van me een peugeot 106gti en een andere vriend een saxo vts. Deze auto's hebben dezelfde motoren met precies hetzelfde (standaard) vermogen, koppel en toerenbegrenzer, boring en slag.
Nou hadden ze toevallig ook allebei hetzelfde openluchtfilter.
Beide zijn ze in mijn ogen goede chauffeurs, kunnen goed schakelen enz. Maar wanneer ze een sprint van 0-100 doen was de 106 altijd veel sneller aan de 100. En als ze op de snelweg reden naast elkaar en ze trappen het gas in ging de 106 er ook vandoor (niet overdreven maar hij liep toch duidelijk uit).
Een paar jaar geleden hadden een vriend van me een peugeot 106gti en een andere vriend een saxo vts. Deze auto's hebben dezelfde motoren met precies hetzelfde (standaard) vermogen, koppel en toerenbegrenzer, boring en slag.
Nou hadden ze toevallig ook allebei hetzelfde openluchtfilter.
Beide zijn ze in mijn ogen goede chauffeurs, kunnen goed schakelen enz. Maar wanneer ze een sprint van 0-100 doen was de 106 altijd veel sneller aan de 100. En als ze op de snelweg reden naast elkaar en ze trappen het gas in ging de 106 er ook vandoor (niet overdreven maar hij liep toch duidelijk uit).