Iemand enig idee hoe dit alarm heet?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sim0n

Iemand enig idee hoe dit alarm heet?

Bericht door Sim0n » 15 sep 2010, 18:10

Hey vrienden,

Ik heb een vraag he..ik heb dus alarm klasse 3 op me Bmwtje, maar nou vroeg ik me af hoe dit alarm heette :roll:
Iemand enig idee? Ik heb hieronder ff 3 foto's van me alarm kastje aan me sleutelbosje..
Kijk als niemand het hier weet, trek ik gewoon me hele dashboard open om te kijken waar die module zit, misschien staat het daar op ;D

Maarjaahh voordat ik de hele zooii op trek is dit misschien ff een slimmer idee om het eerst aan jullie te vragen :!

Anders trek ik dus de hele boel open voor niets :X

En dan had ik meteen nog een vraag, als één van jullie mij de naam heb kunnen geven van het alarm ga ik zelf ook wel ff speuren op internet of ik een schema kan vinden, maar mijn vraag is dus of één van jullie die al heeft?
Want ik heb ook comfortsluiting op me alarm maar is nu niet aangesloten!
Als ik me auto op slot doe MET sleutel en ik houd me sleuten vast dan sluit alles zeg maar..
Nou schijnt het dus ook op me alarm te kunnen werken alleen dit moet nog aangesloten worden!
Het schijnt wel te kunnen met dit alarm systeem!
Maar dan moet ik wel ff een schema'tje hebben :P

Ik ben hier lokaal al naar de " alarm " zaken boer geweest om het maar ff zo te noemen, dat is degene hier in de buurt die der het meeste verstand van heeft, maar dan ben ik een maand geleden geweest, en deze kerel zou een schema gaan zoeken en mij terug bellen (heeft het in ze agenda gezet) maar dit duurt me te lang dus wil het zelf even uitpluizen!

Misschien is het Appie Kim en kan ik het zelf, en misschien is het wel te veel werk en te ingewikkeld dat ik het beter kan laten doen, weet ik ook meteen zeker dat het goed zit, en heb ik natuurlijk garantie! En als het voor die zaak een uurtje werk is, is het natuurlijk voordeliger en handiger dat ik het LAAT doen, dan dat ik zelf misschien wel een hele Zaterdag bezig ben!

Is ook wel leuk (leer je natuurlijk alleen maar van) maar dan moet ik toch me eerste twee vragen weten, hoe heet het alarm, en heeft iemand misschien een schema of weet iemand toevallig hoe je dit moet aansluiten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is de achterkant zoals jullie zien, maar hoort er in dat vierkantje geen tekst te staan? Serie nummer ofzo?
Of een sticker of iets dergelijks?

Ik dank jullie alle zeer vriendelijk :amen:

Greetz
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW

Verheeske

Re: Iemand enig idee hoe dit alarm heet?

Bericht door Verheeske » 15 sep 2010, 18:37

ik kan wel vast verraden waar het regelappparaat zit :) achter het dashboardkaste rechts tegen de a stijl. dashboard kastje is makkelijk te verwijderen.
-- Houdoe wanne --

Sim0n

Bericht door Sim0n » 15 sep 2010, 18:44

Oke mann, als ik verder geen reacties meer krijg voor Zaterdag, ga ik Zaterdag zelf even kijken!

Bedankt in ieder geval :duimen:!
Ik Stel Mezelf Even Voor

reinhold
Contacteer:

Bericht door reinhold » 15 sep 2010, 18:58

Het alarm zit achter het dashboard kastje deze los maken 6 schroeven en 1 boutje deze zit onder het lampje van je dashboard kastje.Schema van dit alarm heb ik volgens mij wel liggen heb het zelfde alarm.

Sim0n

Bericht door Sim0n » 15 sep 2010, 19:06

Oke oke, ik zal ff kijken dann!
Maar als jij het schema zou hebben hoef ik natuurlijk niet te kijken :!
Maar ik neem aan dat je het schema niet digitaal heb?
Dus eigenlijk heb ik der dan weinig aan :P
Maar in ieder geval bedankt voor de info!

Greetz :zwaai:
Ik Stel Mezelf Even Voor

Jord01

Bericht door Jord01 » 17 sep 2010, 14:03

BMW vrienden,

Ik heb hetzelfde alarm en ben ook opzoek naar het schema? kun je dat misschien doorsturen?

Groeten Jordy

Sim0n

Bericht door Sim0n » 17 sep 2010, 17:28

Ik heb het schema nu wel via onze grootte vriend Reinhold, nog bedankt kerel, ga het morgen ff goed uitpluizen!
Tenminste..proberen dann :P

Maare Jordy, beste vriend, het is allemaal heel leuk dat je hier op het forum komt, maar zal je je niet eerst even netjes voorstellen?
Dat vinden wij " Bmw Liefhebbers " hier op het forum wel zo netjes namelijk ;)
Dus ik stel voor dat jij je eerst ff netjes voorsteld in het " Voorstel Topic " en dan help ik je verder :roll:

Greetz :zwaai:
Ik Stel Mezelf Even Voor

bara

Bericht door bara » 26 sep 2010, 12:21

Ik zat deze topic te lezen, en nu heb ik ook een vraag over dat alarm.
Ik heb gisteren een e36 uit 1997 gekocht en daar zit een origineel bmw alarm in te herkennen aan het rode lampje wat je in kunt drukken achter de versnellings pook.
Nu ziet er geen afstand bediening meer bij, weet iemand of deze los te koop zijn en of deze makkelijk te programmeren zijn?
Alvast bedankt! :amen:

bryan4495

Bericht door bryan4495 » 27 sep 2010, 17:19

bara schreef:Ik zat deze topic te lezen, en nu heb ik ook een vraag over dat alarm.
Ik heb gisteren een e36 uit 1997 gekocht en daar zit een origineel bmw alarm in te herkennen aan het rode lampje wat je in kunt drukken achter de versnellings pook.
Nu ziet er geen afstand bediening meer bij, weet iemand of deze los te koop zijn en of deze makkelijk te programmeren zijn?
Alvast bedankt! :amen:

ik weet wel waar maar dat is in heerenveen y.kramer automatrealen
tel 0513 626292

bilkert35

Bericht door bilkert35 » 27 sep 2010, 18:32

Offenga verkoopt ze ook.
En kan ze gelijk ook voor je inlezen.
Ebay.uk kun je ze ook kopen.

Pulleke

Bericht door Pulleke » 05 jan 2011, 11:43

Hallo allemaal!
Ik heb ook een probleempje... Weet niet of jullie mijn kunnen helpen maar dat lijkt me wel;-)
ik heb dat zelfde alarm in mijn bmw e36 320i van 1996 zitten, maar nu kom ik thuis zet mijn beemer op de plaats doe hem op slot met t kasje loop naar binnen, ben ongeveer 15 min binnen en mijn alarm gaat af. Dus ik naar buiten daar was niemand.. Nou afgezet en weer ff wachten..... 5Min later ging hij weer uit zijn eigen af?? Raar ik nu dus zo de nacht doorgesukkeld en hem dan toch maar met de sleutel op slot gedaan. ik heb er 2 van die kasjes bij en heb die andere geprobeert?? Die deed helemaal niks, toch het batterijtje weer in het kasje wat ik al gebruikte en hij deed het wel weer, maar ging weer t alarm steeds af... Rijd ik naar een maat van mijn wil ik hem daar op slot doen met dat kasje.. En hij doet helemaal niks meer ra ra hoe kan dat? ? Ben ten einde raad:-( groeten pulleke

j0eyv

Bericht door j0eyv » 10 jan 2011, 21:03

@ Sim0n

Hoe heb je dit nu opgelost? Ik heb hier namelijk een probleem mee. Maar ik heb volgens mij geen indrukbaar knopje. Ik heb wel dezelfde sleutel als jou en mijn CV werkt wel nog. Echter de afstandsbediening werkt niet meer en de batterij heb ik al eens vervangen.

Heb je het schema misschien ook even voor mij?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Sim0n

Bericht door Sim0n » 16 mar 2011, 22:25

Sorry Joey, ik heb nooiit een mail gehad dat nog iemand hierop had gereageerd!
Moet ik je het schema even doorsturen?
Ik heb het nog niet opgelost, was het alweer helemaal vergeten door het ongeluk, dacht er vandaag weer aan en ging meteen dit topic ff checke of er nog mensen hadden gereageerd.

Ik ga Zaterdag ff me dashboard kastje eruit halen en ff kijken hoe het Alarm nou precies heet.
En of ik iets van een code kan vinden waarmee ik een schema kan vinden.
Het huidige schema kom ik weinig wijs uit!
En wat misschien nog slimmer is, is dat ik Zaterdag ff langs de dealer rijdt. Bmw dealer dan.
Ik denk dat die het zoiezo wel weten!
En ik hoop dat die mij ook kunnen vertellen of het zo te maken is of niet!

Want voor van de zomer zou het wel heel relaxed zijn!
Kijk me voor ramen is niet zo erg, 1 druk op beide knoppen en de raampjes gaan omhoog.
Maar aangezien ik ook me achterraampies elektrische heb en een schuif/kanteldakkie heb, is een comfortsluiting wel handig!
Anders moet ik die knoppen allemaal ingedrukt houden voordat ik uitstap.
En anders stap ik gewoon uit loop weg, *pliep pliep*, en alles gaat omhoog en dicht enzo :shine:
Is voor de zomer wel zeer gunstig natuurlijk!

Maar Joe ik zal ff kijken waar ik dat schema heb, dan stuur ik hem wel ff door!
Misschien heb jij der wel wat aan kerel :duimen:
Ik Stel Mezelf Even Voor

Verheeske

Bericht door Verheeske » 17 mar 2011, 16:38

hier is wel een schema van de ZKE te vinden. Heb je daar iets aan?
http://wedophones.com/Manuals/BMW/1994% ... Manual.pdf
-- Houdoe wanne --

j0eyv

Bericht door j0eyv » 17 mar 2011, 17:09

Ik wacht het af! :)

Ik vind het ook vervelend dat ik de auto niet meer kan openen/sluiten op afstand. Als ik de auto met de CV sluit werkt het alarm niet al het lampje van het alarm wel een keer knippert als ik de sleutel uit het contact haal. Er is dus een soort van connectiviteit..
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”