Hoi,
auto: 318is
sinds vorige week een stotter(s) tussen de +- 1700-3000 toeren (gaat de auto heel schockerig doen, héél irritant) daaronder of boven niet
nu dacht ik zelf om de auto uit te lezen zou dit kunnen komen door een storing bij de injector?
Edit: heb beetje zitten rondneuzen op internet, zou het ook aan de luchtmassameter kunnen liggen?
heb zojuist getest met stekker eruit maar dezelfde symptonen werden alleen maar veel erger en de motor ging onrustig lopen, dus deze is goed? is 1 van bosch
iemand suggestie?
stotter tussen +- 1700-3000 toeren
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45
Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren
niemand...?
of is dit ook een teken van valse lucht?
mn auto rookt opeens ook een stuk meer (blauwe rook)
of is dit ook een teken van valse lucht?
mn auto rookt opeens ook een stuk meer (blauwe rook)
Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren
blauwe rook betekent dat niet dat er olie bij de benzine komt?
hoor je toevallig een tikkend geluid dan?
Ik weet dat wanneer er bij starten er dan blauwe rook ontstaat je dan te maken hebt met olie dat via de kleppen(dacht ik) de motor in sluipt en mee verbrand word.
maar laat dit eerst maar eens bevestigen door andere mensen aangezien ik dit niet meer 100% zeker weet.
hoor je toevallig een tikkend geluid dan?
Ik weet dat wanneer er bij starten er dan blauwe rook ontstaat je dan te maken hebt met olie dat via de kleppen(dacht ik) de motor in sluipt en mee verbrand word.
maar laat dit eerst maar eens bevestigen door andere mensen aangezien ik dit niet meer 100% zeker weet.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45
Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren
sochtends 1e start rookte die aardig veel tot dat die goed op temperatuur was, auto loopt dan ook onregelmatig stationair, stotters beginnen al bij +- 1700 toeren
als de auto dan een tijdje stil heeft gestaan en ik start de auto smiddags weer, dan loopt die gelijk keurig stationair en rookt die ook niet overdreven meer, dan beginnen de stotters ongeveer bij 2500 toeren
het is ook zo dat die smiddags minder last had van die stotters, omdat ze dan maar tussen de 2500-3000 liggen (maar niet verdwenen)
dit is even een samenvatting over hoe de auto vandaag reed. (sochtends vocht ergens bij de electra? zou dat kunnen?)
maargoed ik kom tot de conclusie dat er dan toch olie in het blok lekt? maar waarom is het sochtends bij een koude start zo erg en smiddags niet meer (omdat de motor dan sochtends even heeft gedraaid)
keering lek? kop/voet pakking? iets met de klepstoters?
als de auto dan een tijdje stil heeft gestaan en ik start de auto smiddags weer, dan loopt die gelijk keurig stationair en rookt die ook niet overdreven meer, dan beginnen de stotters ongeveer bij 2500 toeren
het is ook zo dat die smiddags minder last had van die stotters, omdat ze dan maar tussen de 2500-3000 liggen (maar niet verdwenen)
dit is even een samenvatting over hoe de auto vandaag reed. (sochtends vocht ergens bij de electra? zou dat kunnen?)
maargoed ik kom tot de conclusie dat er dan toch olie in het blok lekt? maar waarom is het sochtends bij een koude start zo erg en smiddags niet meer (omdat de motor dan sochtends even heeft gedraaid)
keering lek? kop/voet pakking? iets met de klepstoters?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 22:45
Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren
kan close,
auto is uitgelezen, zowat storing bij alle sensors en iets met de bedrading was verrot ofzo maarja het is weer klaar en de auto rijd weer als een zonnetje
auto is uitgelezen, zowat storing bij alle sensors en iets met de bedrading was verrot ofzo maarja het is weer klaar en de auto rijd weer als een zonnetje
Re: stotter tussen +- 1700-3000 toeren
Ik had ook zoiets. Het was valse lucht.
In de slang na de luchtmassameter komt aan de onderkant een slang (carterontluchting), daar zat bij mij een scheurtje in.
Ik kan me voorstellen dat de 4-cylinders ook een dergelijke slang hebben.
In de slang na de luchtmassameter komt aan de onderkant een slang (carterontluchting), daar zat bij mij een scheurtje in.
Ik kan me voorstellen dat de 4-cylinders ook een dergelijke slang hebben.
6 cylinders horen in lijn te staan!