Wat had je verder nog stuk dan ??bmwpeter schreef:Voor een klein beurtje bij de dealer dien je te rekenen op circa 250 euro veel minder heb ik nog nooit hoeven te betalen x|
"made in china" olie
Re: "made in china" olie
Als alleen olieverversen, met een nieuw filter, bij een dealer 250,- euries kost zullen ze daar niet in de rij staan te wachten denk ik ?!
Vindt dat nogal een aardige schuif geld en denk dat als het idd zo duur is er veel DIY'ers zullen zijn.
Ben heel benieuwd waar de rest van jullie zijn olie (+nieuw filter) laat verversen ?? Dealer, gewone garage of doe je het zelf ?? en de kosten ??
Is het niet vreemd dat de LL04 olie aangeboden via Ebay, Marktpl. oid. de helft goedkoper is dan in de winkel?? Wordt je dan niet genept, staat LL04 op de fles maar is goedkope olie wat je je motor kost ??
Vindt dat nogal een aardige schuif geld en denk dat als het idd zo duur is er veel DIY'ers zullen zijn.
Ben heel benieuwd waar de rest van jullie zijn olie (+nieuw filter) laat verversen ?? Dealer, gewone garage of doe je het zelf ?? en de kosten ??
Is het niet vreemd dat de LL04 olie aangeboden via Ebay, Marktpl. oid. de helft goedkoper is dan in de winkel?? Wordt je dan niet genept, staat LL04 op de fles maar is goedkope olie wat je je motor kost ??
Laatst gewijzigd door Gast op 19 nov 2010, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
als je van je olievebruik af wilt moet je er 10w60 in flikker castrol rs , ik spreek uit ervaring
- A.W.B.0210
Je hebt dus ook bedrijven die olie recycelen. Deze filteren de olie en maken t vrij van roetdeeltjes en zorgen dat de olie de juiste eigenschappen krijgt. Nou zal dit wel werken, alleen niet voor de volledige interval, 25000 km. Bijv olie bij de Action weg is zulke olie. Je kunt t ook ruiken, t ruikt wat verbrand. Je zou t kunnen gebruiken als bijvul olie, maar meer ook niet.
Ik heb de Kroon olie 5w30 voor BMW gekocht, was geloof ik iets van 50 eutjes, kannetje van 5 ltr.
De olie zelf vervangen en je filter stelt niks voor. Half uurtje ben je wel klaar. Doe dan ook direct je luchtfilter en interieurfilter, als je toch bezig bent.
Gr Alex
Ik heb de Kroon olie 5w30 voor BMW gekocht, was geloof ik iets van 50 eutjes, kannetje van 5 ltr.
De olie zelf vervangen en je filter stelt niks voor. Half uurtje ben je wel klaar. Doe dan ook direct je luchtfilter en interieurfilter, als je toch bezig bent.
Gr Alex
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.
BMW 3-er Reihe 316i executive
BMW 3-er Reihe 316i executive
Misschien rare vraag maar weet iemand of er een uiterste houdbaarheid / uiterste verkoopdatum op een fles olie zit ?? :?
Ik heb er nog nooit van gehoord maar je kan tenslotte niet alles weten........???
Als ik de grijze flessen van de BMW Quality LL04 5W30 bekijk, bij de dop aan de achterzijde van de fles, staat daar vlg's mij een datum.
Iemand een idee wat die datum inhoud ??
Op de site: www. Fahrzeugöl24.de bieden ze oa. bovenstaande olie aan voor wel een hele leuke prijs € 7,20 per ltr. / 12ltr voor € 70,- !!
Hoe meer je besteld hoe goedkoper de prijs en geen verzendkosten iemand ervaring met deze aanbieder ??
Blijft bij mij nog de vraag waarin zit toch dat grote prijsverschil ?? (hier bij de dealer rond.€ 20,- per liter) ik blijf dat maar vreemd vinden.
Vandaar de vraag: bestaat "oude" olie ?? (bedoel dus niet gebruikte oude olie )
Zou een antwoord kunnen zijn op het grote prijsverschil tussen dealer/winkel en internetaanbieders als boven, Protex.nl of Olietekoop.nl
Iemand een idee ??
Ik heb er nog nooit van gehoord maar je kan tenslotte niet alles weten........???
Als ik de grijze flessen van de BMW Quality LL04 5W30 bekijk, bij de dop aan de achterzijde van de fles, staat daar vlg's mij een datum.
Iemand een idee wat die datum inhoud ??
Op de site: www. Fahrzeugöl24.de bieden ze oa. bovenstaande olie aan voor wel een hele leuke prijs € 7,20 per ltr. / 12ltr voor € 70,- !!
Hoe meer je besteld hoe goedkoper de prijs en geen verzendkosten iemand ervaring met deze aanbieder ??
Blijft bij mij nog de vraag waarin zit toch dat grote prijsverschil ?? (hier bij de dealer rond.€ 20,- per liter) ik blijf dat maar vreemd vinden.
Vandaar de vraag: bestaat "oude" olie ?? (bedoel dus niet gebruikte oude olie )
Zou een antwoord kunnen zijn op het grote prijsverschil tussen dealer/winkel en internetaanbieders als boven, Protex.nl of Olietekoop.nl
Iemand een idee ??
Heb toch maar een afspraak gemaakt met mijn gargage,
Ik word dan prijs-technisch wel opgelicht +/- €20 per liter, maar ik kom er vaker.
Heb lang getwijfeld om het zelf te doen en inmiddels staat er -150km op de olieservice.
Er komt nu in ieder geval castrol edge 5w30 op.
En ik zal hem gelijk vragen/adviseren om naar een goedkopere olie leverancier te kijken 8P
Ik word dan prijs-technisch wel opgelicht +/- €20 per liter, maar ik kom er vaker.
Heb lang getwijfeld om het zelf te doen en inmiddels staat er -150km op de olieservice.
Er komt nu in ieder geval castrol edge 5w30 op.
En ik zal hem gelijk vragen/adviseren om naar een goedkopere olie leverancier te kijken 8P
BMW M135i (LCI), estorilblau, 2015
Zoals vaker gezegd hier koop gewoon je Castrol 5w 30 op Ebay
9 a 10 euro de liter.
Laatst eens gevraagd wat een oilservice bij de dealer kost, iets van 150 euro.
Dus snap niet helemaal hoe Griffendahl op 90 euro uitkomt :?
Hier een overzicht van wat vaste dealer prijzen.
http://www.bmw.nl/nl/nl/_teaserpool/dow ... rte_08.pdf
9 a 10 euro de liter.
Laatst eens gevraagd wat een oilservice bij de dealer kost, iets van 150 euro.
Dus snap niet helemaal hoe Griffendahl op 90 euro uitkomt :?
Hier een overzicht van wat vaste dealer prijzen.
http://www.bmw.nl/nl/nl/_teaserpool/dow ... rte_08.pdf
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Hii Bofkont,
Even op jouw meegestuurde link gekeken en voor mijn 318i zou ik dus € 99,- kwijt zijn voor een olieservicebeurt of zijn dat prijzen zonder arbeidsloon?? Ik wil er ook 5W30 in hebben van Castrol of original BMW LL04 (ook castrol?)
Prijsverschil is idd erg groot tussen dealer/garage of op internet maar niemand schijnt te weten waar dat prijsverschil nou precies in zit. Heb ik hierboven al eerder vragen over gesteld maar niemand heeft/geeft daarop een antwoord.
Ik neem aan dat jij iig zeer tevreden bent met jouw Castrol van Ebay.
Even op jouw meegestuurde link gekeken en voor mijn 318i zou ik dus € 99,- kwijt zijn voor een olieservicebeurt of zijn dat prijzen zonder arbeidsloon?? Ik wil er ook 5W30 in hebben van Castrol of original BMW LL04 (ook castrol?)
Prijsverschil is idd erg groot tussen dealer/garage of op internet maar niemand schijnt te weten waar dat prijsverschil nou precies in zit. Heb ik hierboven al eerder vragen over gesteld maar niemand heeft/geeft daarop een antwoord.
Ik neem aan dat jij iig zeer tevreden bent met jouw Castrol van Ebay.
heeft lekker veel nut op je 318 LL04 IS EEN longlife olie voor bmws met een lange ondershouds interval
Die link van de oilservice prijzen geeft de prijzen aan van maart 2008..is er nog een meer actuele lijst?
Gr Tan
Gr Tan
Sorry bmwede snap misschien jouw opmerking niet helemaal. Vlg's jou hoeft er dus in een 318i geen LL04 ?!bmwede schreef:heeft lekker veel nut op je 318 LL04 IS EEN longlife olie voor bmws met een lange ondershouds interval
Toch wel vreemd dan dat als ik bij Castrol mijn gegevens opgeef zij een andere mening daarover hebben als jij !!
Misschien toch niet helemaal goed op de hoogte ??
het hoeft niet maar het kan wel , het kan geen kwaad als je het erin gooit hoor alleen die LL04 olie is ook geschikt voor nieuwere bmw's met een lange onderhouds interval long life dus
LL = longlife en betekent dat je een interval van ca. 25.000km kunt hanteren.
Als je echter veel korte ritjes maakt zal je BC sneller gaan aftellen en staat de teller eerder op 0.
Hmm, de prijzen eens bekeken maar zo te zien heb ik dus altijd te veel betaald bij Zwartepoorte Roosendaal. Ook over deze vaste tarieven hebben ze nog nooit met een woord gerept.
Volgens het vaste tarieven overzicht zou olieverversen all-in 99 euries gekost hebben in 2008 en wanneer het pollenfilter vervangen wordt + ruitensproeiervloeistof aanvullen in totaal 160 euries. Dit laaste hebben ze bij mij bij de oilservice altijd gedaan, maar helaas voor mij mocht ik dan wel wat meer afrekenen. Kreeg er dan wel een extra litertje olie bij en als ik geluk had werd mijn auto door de wasstraat gereden.
Op mijn factuur staan ook gewoon de liters olie en arbeidsuren los vermeld dus niks vaste prijs bij mijn BMW-dealert in R'daal .
Snap ook niet hoe ze aan die 99 euro komen want men kapt bij mij 4,5 liter olie in het blok en krijg nog een extra litertje mee voor tussen de intervallen. Dat is 5,5 liter in totaal vermenigvuldig dit met de bijna 20 eurie de liter en je zit op een kleine 110 euro hier komt nog een filtertje bij van ca. 10 euro en ik zit op 110 euro. Half uurtje arbeid er boven op wat 50 euro is all-in en je zit op 160 euro.
Dan gaan we het pollenfiltertje vervangen en de ruitensproeier bijvullen samen ook weer goed voor een klein halfuurtje gerekende arbeid en de materiaalkosten voor het filtertje en de vloeistof komen daar nog bij natuurlijk. Nog ff de auto door de wasstraat en een algemene inspectie (rondje rond en onder de auto) en voila ik mag 250 euro afrekenen.
PS: motorolie heeft geen uiterste gebruiksdatum mits in gesloten verpakking bewaard.
Als je echter veel korte ritjes maakt zal je BC sneller gaan aftellen en staat de teller eerder op 0.
Hmm, de prijzen eens bekeken maar zo te zien heb ik dus altijd te veel betaald bij Zwartepoorte Roosendaal. Ook over deze vaste tarieven hebben ze nog nooit met een woord gerept.
Volgens het vaste tarieven overzicht zou olieverversen all-in 99 euries gekost hebben in 2008 en wanneer het pollenfilter vervangen wordt + ruitensproeiervloeistof aanvullen in totaal 160 euries. Dit laaste hebben ze bij mij bij de oilservice altijd gedaan, maar helaas voor mij mocht ik dan wel wat meer afrekenen. Kreeg er dan wel een extra litertje olie bij en als ik geluk had werd mijn auto door de wasstraat gereden.
Op mijn factuur staan ook gewoon de liters olie en arbeidsuren los vermeld dus niks vaste prijs bij mijn BMW-dealert in R'daal .
Snap ook niet hoe ze aan die 99 euro komen want men kapt bij mij 4,5 liter olie in het blok en krijg nog een extra litertje mee voor tussen de intervallen. Dat is 5,5 liter in totaal vermenigvuldig dit met de bijna 20 eurie de liter en je zit op een kleine 110 euro hier komt nog een filtertje bij van ca. 10 euro en ik zit op 110 euro. Half uurtje arbeid er boven op wat 50 euro is all-in en je zit op 160 euro.
Dan gaan we het pollenfiltertje vervangen en de ruitensproeier bijvullen samen ook weer goed voor een klein halfuurtje gerekende arbeid en de materiaalkosten voor het filtertje en de vloeistof komen daar nog bij natuurlijk. Nog ff de auto door de wasstraat en een algemene inspectie (rondje rond en onder de auto) en voila ik mag 250 euro afrekenen.
PS: motorolie heeft geen uiterste gebruiksdatum mits in gesloten verpakking bewaard.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
BMW LL-04 gecertificeerd is inderdaad niet nodig voor een E36 of E46, deze specificatie is van 2004 (vandaar 04), en in eerste instantie bedoeld voor de nieuwere type motoren.
LL-01 olie voldoet ook prima, ik weet dat Mobil 1 ook erg goede LL01 olie heeft, op vele fora geprezen als beste olie voor de M52 en M54 motoren. Ook nog wat goedkoper als de meeste olieën.
LL-01 olie voldoet ook prima, ik weet dat Mobil 1 ook erg goede LL01 olie heeft, op vele fora geprezen als beste olie voor de M52 en M54 motoren. Ook nog wat goedkoper als de meeste olieën.
www. M3 register .nl
Zo, er zit nu castrol edge 5w30 in.
Heb nu dus een ölinspektion (bij mijn garage) gehad en ik ben nu €181,- armer.
Het "volgende-inspectie-metertje" staat weer op 25.000km en ik heb een stempeltje in mijn boekje.
Vind het persoonlijk wel meevallen.
Heb nu dus een ölinspektion (bij mijn garage) gehad en ik ben nu €181,- armer.
Het "volgende-inspectie-metertje" staat weer op 25.000km en ik heb een stempeltje in mijn boekje.
Vind het persoonlijk wel meevallen.
BMW M135i (LCI), estorilblau, 2015