E36 Sedan Trackcar - Verkocht! :D

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
j0eyv

Re: een e36 race auto

Bericht door j0eyv » 22 nov 2010, 08:19

Wat doen zulke veren als ik vragen mag? Dat is me niet bekend..
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

E36 racer

Bericht door E36 racer » 22 nov 2010, 09:12

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
als ik het goed heb (weet het niet ckr hoor maar ongeveer wel) schrapen die veren de olie van de cilinder muur af zodat deze niet mee verbranden.... met het brandstof en op die manier voorkom je dus dat ie olie verbruikt. als die schraapveren het niet doen dan blijft de olie dus op je cilinder muur zitten en word dat telkens verbruikt waardoor er steeds meer olie verbruikt word en dus zonder olie komt te staan (wat ik dus 2x had op 1 dag rijden)
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Verheeske

Bericht door Verheeske » 22 nov 2010, 11:02

dat heb je goed :)
-- Houdoe wanne --

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 nov 2010, 16:12

Je wilt sowieso iets olie - een dunne filmlaag is voldoende - op je cilinderwand hoor... Daarom zijn cilinders ook gehoond, zodat er een heel dun laagje olie op je cilinderwand blijft zitten als de schraapveer er langs gaat. Dit zodat je niet een metaal op metaal wrijving krijgt waardoor je cilinders/zuigerveren heel hard zouden slijten.

Vliet

Bericht door Vliet » 22 nov 2010, 20:55

Toffe cursus. Wordt de auto gebruikt waar hij voor bedoeld is |p

Wat kost zo'n cursus nou eigenlijk? Zit er ook over te denken om zoiets te gaan doen (h)

E36 racer

Bericht door E36 racer » 22 nov 2010, 22:46

haha ja dat heb ik gemerkt hij begaf het ook meteen :P

erm bleekemolen is goedkoopste kwa hoeveelheid tijd. RSZ vroeg 1600 als ik me goed herinner voor 6 zaterdag middagen (dus zeg maar 3 hele dagen) en bleekemolen vroeg 1470 inclusief knaf licentie examen voor 4 volle dagen (8-17:00 uur). goed te doen en ontzettend leuk :D en nuttig, je zou het beste wel een auto zonder ABS moeten nemen maakt de remtesten wat intresanter ;)
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 01 dec 2010, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
For Speed Add Lightness

E36 racer

tracktool UPDATE!

Bericht door E36 racer » 24 nov 2010, 20:04

zo even een korte update weer na de update van zondag.

heb net vanmiddag de auto naar koopman racing te winkel gebracht. de nav kon alleen de weg niet vinden... wel de weg drnaast maar zoeken was snel afgelopen. als je eenmaal de grote trucks van ze ziet... auto is meteen bekeken en hij vond meteen de orzaken! gewoon met kijken! wat een vakman :P wat er dus was gebeurt is een 320 ecu en een 320 lucht massa meter ingebleven inplaats van die van een 325i, waardoor die niet genoeg lucht kreeg en false readings kreeg dus. en is kennelijk op die manier in elkaar gedraaid als het waren. we waren er net op tijd... laatste stukje paar keer opengetrokken het gas en meteen weer de nodige blauw en zwarte wolken uit de uitlaat! en zodra we de straat in reden gingen de temp en olie lampje branden... :O was dus echt net op tijd... maja zaterdag middag is ie weer klaar precies optijd om zondag de 2e dag van de cursus te doen met een goede motor... gaat het die dag fout geen probleem! koopman racing zal ter plekken zijn en zal ze meteen om raad vragen dan :D heb er een goed gevoel bij en we zullen hem zeker goed aan de tand gaan voelen zondag met de cursus. hopelijk volgen dan de nodige filmpjes en fotos van de dag :D ik hou jullie ge-update :D
For Speed Add Lightness

St.Bmw

Re: tracktool UPDATE!

Bericht door St.Bmw » 25 nov 2010, 20:21

Hein is een goeie!! heb daar mijn bimmer ook heen gebracht voor de lagerschalen toen ;) binnen 1 dag weer als nieuw me blokje :amen:
succes met je project verder :W
Power is useless without control!

E36 racer

Bericht door E36 racer » 01 dec 2010, 07:21

zo afgelopen zondag weer een cursus dag gehad.. ging wel lekker vlot opzich... had 3e snelste tijd van iedereen in de sprint racejes... top 4 was allemaal bmw (de 5e ook denk ik) dus dat is weer mooi :D de tijd is tevens te danken aan de jongens van koopman die toch wel erg snel me motor hebben geplaatst... hij deed het perfect thnx mannen!

verder was het glibberen en glyden in de ochtend en heeft ie toch wel in de grindbak gestaan en op een gegeven moment ook een heel zacht tikje tegen de vangrail gegeven maar nix geen schade ging met een heeel lage snelheid gelukkig :D persoonlijk vind ik het onverantwoord dat er niet gestrooid word met zand of zout op het circuit... tijdens een race cursus waarvan je weet dat niet iedereen zowiezo een rijbewijs heeft laat staan nog echt goed omkan gaan met laat remmen etc... maja dat ben k dan persoonlijk... en de halve dag was verneukt door al die gladheid... heb toen niet eens echt kunnen oefenen dus was een halve dag weg gegooid... gelukig rond een uur of 2/3 was de racelijn bijna helemaal droog. alleen uitkomen hunserug was nog glad en marlboro bocht ook (ben daar dan ook hard afgegaan door de gladheid 2x toe) ik denk dat het zo wel weer alles gezecht was... volgende keer 1e plek :D
For Speed Add Lightness

Madness
Contacteer:

Bericht door Madness » 01 dec 2010, 16:36

Foto's!!!!!!!!!!!

E36 racer

Bericht door E36 racer » 01 dec 2010, 17:03

fotos heb ik niet gemaakt maar collega wel zit ik nog op te w8e ben nu een filmpje aan het uploaden wat me opa heeft gemaakt tijdens het kijken.... ik zal de link naar youtube doorgeven zodra die eropstaat :D
For Speed Add Lightness

E36 racer

Re: tracktool UPDATE! FILMPJE

Bericht door E36 racer » 02 dec 2010, 16:50

UPDATE: hierbij een link naar filmpje op youtube....
http://www.youtube.com/watch?v=HtHqhLTscOw[/youtube]
Laatst gewijzigd door E36 racer op 25 mei 2011, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
For Speed Add Lightness

Drost

Bericht door Drost » 05 dec 2010, 02:23

10 sec gekeken, toen werd ik al gek van die k*t letters door het beeld heen.

E36 racer

Bericht door E36 racer » 05 dec 2010, 19:06

tja ik werd er ook gek van maar kon geen betere software krijgen..... ben nog aan het zoeken als je tips hebt zal ik er nog 1 maken... met movie maker lukte het niet stukjes uit de grote film namelijk te knippen.... geef en ik maak er nog 1 :P
Laatst gewijzigd door Gast op 05 dec 2010, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
For Speed Add Lightness

Drost

Bericht door Drost » 05 dec 2010, 21:33

Kuch FTD Kuch :X

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”