BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)
BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)
Ja, eindelijk een nette 535d gevonden ...
Ik heb op 4 dec. mijn benzine koekblik ingeruild op een 535d omdat ik per week 1200 km woon-werkafstand rij.
Onlangs ben ik vanuit Rotterdam 2 keer naar Friesland gereden voor 2 mooie 535d's; proefritje gemaakt, en wilde e.e.a. nog even thuis bespreken. Dat gedaan en daarna de verkoper gebeld, maar die had 'm inmiddels verkocht (2 x) ... wat een pech !
Beide waren mooie wagens met M-pakket, eentje sedan en eentje touring. Sedan vind ik zoveel mooier, maarja - met vrouw en 2 kids plus een hond die allemaal ook wel eens meewillen ... dan is een Touring wel praktischer. ;(
Uiteindelijk in Hengelo een zeer nette 535d Touring zonder M-pakket gevonden, van 1e eigenaar en altijd bij Ekris onderhouden. Het interieur is nog als nieuw, en dat voor zo'n lichte kleur leer (beige). Even bij Ekris de historie opgevraagd; gelukkig - hij heeft nooit schade gehad. Dus in een flinke sneeuwbui de auto opgehaald en nu staat hij sinds zaterdag voor de deur.
Wat rijdt dat lekker zeg - als een tank ! Ik zal niet alle opties gaan opnoemen, maar ik ben erg blij met het lichte interieur, de Comfort stoelen, het Sound 7 geluid en vooral met de Head-Up display; zoooo gaaf om te zien !
Maar genoeg gekletst, hier zijn de foto's:
Hij rijdt dus verrukkuluk maar er zijn ook een paar dingen die me storen; deze auto kostte in 2005 ruim 90.000 euro en er zit niet 1 cupholder in !! NIET EEN !! (| Waar laat ik mijn thermosbeker tijdens de lange rit naar m'n werk ? .....
Op de passagierstoel flikkert hij om bij remmen of een leuke bocht nemen. Zooo onpraktisch ..
En ik moet bijna als een giraf rechtop zitten om de onderste regel van de head-up display te kunnen lezen; als ik gewoon ontspannen zit, valt de helft buiten zicht weg, terwijl ik de stoel al in de hoogste stand heb staan. Met 1.73 ben ik toch geen dwerg ? Hoe doet een Japanner dat dan in deze auto - vraag ik me af ..
Tot nu toe 2 keer een tank leeggereden en gemiddeld 8,2 L/100 km verbruik. Gisteren zat ik nog op 7,6 L/100 km, maar vandaag had ik een beetje zware voet op de snelweg. :> de accelleratie vanaf 100 km/u is verslavend !
Op het To-Do lijstje staan:
1) winterbanden op de huidige 17" velgen laten leggen
2) bij Mpakket.nl een origineel BMW M-pakket laten monteren
3) kiezen of ik 18 of 19 inch velgen wil voor de lente/zomer - en welk type velg
4) het standaard stuur vervangen door een M-stuur, liefst een M5 stuur met schakelflippers
De types velg waar ik aan denk:
Het lijkt wel of deze velg op de M5 van A90 een dieper hart heeft dan bij andere Vijfjes, is dat ook zo ?
Maar wat ik ook wel stoer vind staan bij een Touring is dit:
Achja, keuzes maken .... het valt nog niet mee !
Ik heb op 4 dec. mijn benzine koekblik ingeruild op een 535d omdat ik per week 1200 km woon-werkafstand rij.
Onlangs ben ik vanuit Rotterdam 2 keer naar Friesland gereden voor 2 mooie 535d's; proefritje gemaakt, en wilde e.e.a. nog even thuis bespreken. Dat gedaan en daarna de verkoper gebeld, maar die had 'm inmiddels verkocht (2 x) ... wat een pech !
Beide waren mooie wagens met M-pakket, eentje sedan en eentje touring. Sedan vind ik zoveel mooier, maarja - met vrouw en 2 kids plus een hond die allemaal ook wel eens meewillen ... dan is een Touring wel praktischer. ;(
Uiteindelijk in Hengelo een zeer nette 535d Touring zonder M-pakket gevonden, van 1e eigenaar en altijd bij Ekris onderhouden. Het interieur is nog als nieuw, en dat voor zo'n lichte kleur leer (beige). Even bij Ekris de historie opgevraagd; gelukkig - hij heeft nooit schade gehad. Dus in een flinke sneeuwbui de auto opgehaald en nu staat hij sinds zaterdag voor de deur.
Wat rijdt dat lekker zeg - als een tank ! Ik zal niet alle opties gaan opnoemen, maar ik ben erg blij met het lichte interieur, de Comfort stoelen, het Sound 7 geluid en vooral met de Head-Up display; zoooo gaaf om te zien !
Maar genoeg gekletst, hier zijn de foto's:
Hij rijdt dus verrukkuluk maar er zijn ook een paar dingen die me storen; deze auto kostte in 2005 ruim 90.000 euro en er zit niet 1 cupholder in !! NIET EEN !! (| Waar laat ik mijn thermosbeker tijdens de lange rit naar m'n werk ? .....
Op de passagierstoel flikkert hij om bij remmen of een leuke bocht nemen. Zooo onpraktisch ..
En ik moet bijna als een giraf rechtop zitten om de onderste regel van de head-up display te kunnen lezen; als ik gewoon ontspannen zit, valt de helft buiten zicht weg, terwijl ik de stoel al in de hoogste stand heb staan. Met 1.73 ben ik toch geen dwerg ? Hoe doet een Japanner dat dan in deze auto - vraag ik me af ..
Tot nu toe 2 keer een tank leeggereden en gemiddeld 8,2 L/100 km verbruik. Gisteren zat ik nog op 7,6 L/100 km, maar vandaag had ik een beetje zware voet op de snelweg. :> de accelleratie vanaf 100 km/u is verslavend !
Op het To-Do lijstje staan:
1) winterbanden op de huidige 17" velgen laten leggen
2) bij Mpakket.nl een origineel BMW M-pakket laten monteren
3) kiezen of ik 18 of 19 inch velgen wil voor de lente/zomer - en welk type velg
4) het standaard stuur vervangen door een M-stuur, liefst een M5 stuur met schakelflippers
De types velg waar ik aan denk:
Het lijkt wel of deze velg op de M5 van A90 een dieper hart heeft dan bij andere Vijfjes, is dat ook zo ?
Maar wat ik ook wel stoer vind staan bij een Touring is dit:
Achja, keuzes maken .... het valt nog niet mee !
Laatst gewijzigd door Frank535 op 25 jul 2011, 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Mooie auto zeg !
Die cupholder is idd bekend. Was een optie, hoe gek het ook klinkt. Volgens mij is dat gedeelte wel apart na te bestellen. Dat de HUD te laag is voor je vind ik vreemd. Aan de andere kant ben ik 190 cm en is het me wellicht daarom nog nooit eerder opgevallen.
Eventuele flippers aan je stuur is erg prettig maar kijk wel even dat je het juiste stuur hebt. Er is volgens mij een verschil tussen de sturen voor SMG en automatenbak. In mijn geval worden de flippers overgezet als ik een ander stuur zou kopen.
Winterbanden lijkt mij inderdaad geen overbodige luxe deze dagen.
Veel plezier met de auto
Die cupholder is idd bekend. Was een optie, hoe gek het ook klinkt. Volgens mij is dat gedeelte wel apart na te bestellen. Dat de HUD te laag is voor je vind ik vreemd. Aan de andere kant ben ik 190 cm en is het me wellicht daarom nog nooit eerder opgevallen.
Eventuele flippers aan je stuur is erg prettig maar kijk wel even dat je het juiste stuur hebt. Er is volgens mij een verschil tussen de sturen voor SMG en automatenbak. In mijn geval worden de flippers overgezet als ik een ander stuur zou kopen.
Winterbanden lijkt mij inderdaad geen overbodige luxe deze dagen.
Veel plezier met de auto
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Van harte met je aanschaf! Aan dat hout zou ik echter niet kunnen wennen.
Qua wielen zou ik absoluut voor de onderste kiezen.
Qua wielen zou ik absoluut voor de onderste kiezen.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Mooie bak met mooie opties.
Gefeliciteerd.
En veel veilige km's toegewenst.
Gefeliciteerd.
En veel veilige km's toegewenst.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Wat een mooie auto, zwart met beige leder bekleding is helemaal mijn smaak. veel veilige km's gewenst, veel plezier van jouw nieuwe aanwinst. Mag ik vragen van welk bouwjaar de auto is en welke kilometerstand ie heeft ? Wat een kanon, heb wel eens gehoord dat 535 D nog sneller is dan een M5.
Groeten,
Harko Rietman.
Groeten,
Harko Rietman.
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Mooie wagen Frank! Geniet er van, maar dat zal niet zo'n moeite kosten kan ik uit ervaring vertellen.
@Harko: geen idee wie je dat heeft wijsgemaakt , kijk hier maar eens naar: (gefilmd vanuit een M5)
http://www.youtube.com/watch?v=TFptxS-xxX4
@Harko: geen idee wie je dat heeft wijsgemaakt , kijk hier maar eens naar: (gefilmd vanuit een M5)
http://www.youtube.com/watch?v=TFptxS-xxX4
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Kijk eens aan weer een 535d erbij ...
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!
Voor wat betreft de velgen zou je trouwens nog kunnen kijken voor de 18" 135M velgen, die vind ik zelf het mooiste staan.
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!
Voor wat betreft de velgen zou je trouwens nog kunnen kijken voor de 18" 135M velgen, die vind ik zelf het mooiste staan.
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Je zal wel bedoelen meer koppel.H.J. Rietman jr schreef:Wat een kanon, heb wel eens gehoord dat 535 D nog sneller is dan een M5.
535d -> 560 Nm
M5 -> 520 Nm
Maar voor je rest wordt je met je 535d finaal losgereden hoor door een M5, het blijft immers toch 272 pk vs. 507 pk.
Ook bij een 'koppelsprintje' op de snelweg (van bv. 100 naar 180) kan je het aardig shaken:
535d -> 12,8 sec
M5 -> 7,1 sec
Maar ja, baas boven baas hou je nu eenmaal altijd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Zeer fraai exemplaar!
-Al voor het Touring model gestemd?
-Al voor het Touring model gestemd?
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Trouwens van de bekerhouders is het niet zo dat je die even kan bijbestellen.
Het is gewoon niet meer mogelijk (voor een redelijke prijs).
Ik ben er ook voor geweest bij de dealer).
Als je bekerhouders wilt kan dat, maar dan moet je de hele dashboard vernieuwen. (|
Het is gewoon niet meer mogelijk (voor een redelijke prijs).
Ik ben er ook voor geweest bij de dealer).
Als je bekerhouders wilt kan dat, maar dan moet je de hele dashboard vernieuwen. (|
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Mooie touring kerel!
Zeker de jusite opties...stoelen zijn echt fantastisch! En wielen..die M172 zijn zooo gaaf...
Enjoy your new to you ride!!
Zeker de jusite opties...stoelen zijn echt fantastisch! En wielen..die M172 zijn zooo gaaf...
Enjoy your new to you ride!!
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Iedereen bedankt voor de leuke en nuttige reakties !
Ik moest even googlen om de velgcodes waarmee jullie strooien te begrijpen, maar weet nu dat het type 135 inderdaad erg mooi staat, maar ik kom ze wel veel tegen onder BMW's (als je erop gaat letten ..). Daarom zou ik eerder het type 172 kiezen; ik zag laatst een E60 staan in mijn dorp met een stel vette 172-ers eronder - wat een dikke auto is het dan !!
Die zwarte velgen (3e foto) vind ik ook erg mooi maar staan wel erg gepimpt, en ik werk op een sjiek kantoor .... dus dat is teveel van het goede denk ik !
Nog even een paar antwoorden; hij is van eind 2005 en heeft inmiddels 220.000 km gereden. Ik was bang dat ik gelijk een nieuw roetfilter a 1400 euro nodig had, maar de servicecomputer geeft aan dat hij pas over 60.000 km aan de beurt is, joepie !
De opmerking over de cupholder moest ik even kwijt uit frustratie, want mijn simpele Ford Focus van 15.000 euro had er standaard 2 in de middenconsole, en deze bak van bijna een ton heeft er geeneen, dat snap ik gewoon niet - maar goed, genoeg daarover.
Ik denk dat het toch de type 172 velgen gaan worden in 19 inch, en dan achter een tikkie breder dan voor.
Weet iemand wat de ET waardes moeten zijn voor zo'n set ?
GreyCooperS - weet jij dat misschien aangezien je ook een bijzondere set velgen op je BMW hebt ?
Ik moest even googlen om de velgcodes waarmee jullie strooien te begrijpen, maar weet nu dat het type 135 inderdaad erg mooi staat, maar ik kom ze wel veel tegen onder BMW's (als je erop gaat letten ..). Daarom zou ik eerder het type 172 kiezen; ik zag laatst een E60 staan in mijn dorp met een stel vette 172-ers eronder - wat een dikke auto is het dan !!
Die zwarte velgen (3e foto) vind ik ook erg mooi maar staan wel erg gepimpt, en ik werk op een sjiek kantoor .... dus dat is teveel van het goede denk ik !
Nog even een paar antwoorden; hij is van eind 2005 en heeft inmiddels 220.000 km gereden. Ik was bang dat ik gelijk een nieuw roetfilter a 1400 euro nodig had, maar de servicecomputer geeft aan dat hij pas over 60.000 km aan de beurt is, joepie !
De opmerking over de cupholder moest ik even kwijt uit frustratie, want mijn simpele Ford Focus van 15.000 euro had er standaard 2 in de middenconsole, en deze bak van bijna een ton heeft er geeneen, dat snap ik gewoon niet - maar goed, genoeg daarover.
Ik denk dat het toch de type 172 velgen gaan worden in 19 inch, en dan achter een tikkie breder dan voor.
Weet iemand wat de ET waardes moeten zijn voor zo'n set ?
GreyCooperS - weet jij dat misschien aangezien je ook een bijzondere set velgen op je BMW hebt ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Met een beetje zoeken op internet kom je een heel eind ... kijk eens wat een mooi plaatje:
Zo mag de mijne dus wel worden als de sneeuw e.d. weer is verdwenen !
Nou zie ik net deze set op marktplaats staan, maar ja - het is wel 20 inch ... lijkt me knalhard voor dagelijks gebruik, of niet ?
http://link.marktplaats.nl/399819526
Wat een mooie velg ... :~
Zo mag de mijne dus wel worden als de sneeuw e.d. weer is verdwenen !
Nou zie ik net deze set op marktplaats staan, maar ja - het is wel 20 inch ... lijkt me knalhard voor dagelijks gebruik, of niet ?
http://link.marktplaats.nl/399819526
Wat een mooie velg ... :~
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Lijkt me inderdaad ook knalhard.
Ik reed in de zomer met 19"velgen (sportonderstel).
En nu rij ik met 17"velgen+winterbaden. Wat een genot is dit zeg. Zoveel meer comfort.
Dus 20" lijkt me niet echt prettig.
Ik reed in de zomer met 19"velgen (sportonderstel).
En nu rij ik met 17"velgen+winterbaden. Wat een genot is dit zeg. Zoveel meer comfort.
Dus 20" lijkt me niet echt prettig.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Mooie wagen, gefeliciteerd ermee!
Goed lijstje heb je gemaakt, M pakket en andere wielen en klaar is die!
Ik zou zeker voor 172, en die 20 inch niet nemen (is ook niet oem)
dit zijn de oem kenmerken
Double spoke - style 172 M 5 Series (E60) from 07/2003
8 x 19 Front
9,5 x 19 Rear
ET 20
ET 32
245/35 R19Y
275/30 R19Y
Part numbers:
- Single wheel, front :
- Single wheel, rear :
- Hub cap :
36 11 7 905 325
36 11 7 905 326
36 13 6 768 640
Goed lijstje heb je gemaakt, M pakket en andere wielen en klaar is die!
Ik zou zeker voor 172, en die 20 inch niet nemen (is ook niet oem)
dit zijn de oem kenmerken
Double spoke - style 172 M 5 Series (E60) from 07/2003
8 x 19 Front
9,5 x 19 Rear
ET 20
ET 32
245/35 R19Y
275/30 R19Y
Part numbers:
- Single wheel, front :
- Single wheel, rear :
- Hub cap :
36 11 7 905 325
36 11 7 905 326
36 13 6 768 640