Ik heb op 4 dec. mijn benzine koekblik ingeruild op een 535d omdat ik per week 1200 km woon-werkafstand rij.
Onlangs ben ik vanuit Rotterdam 2 keer naar Friesland gereden voor 2 mooie 535d's; proefritje gemaakt, en wilde e.e.a. nog even thuis bespreken. Dat gedaan en daarna de verkoper gebeld, maar die had 'm inmiddels verkocht (2 x) ... wat een pech !
Beide waren mooie wagens met M-pakket, eentje sedan en eentje touring. Sedan vind ik zoveel mooier, maarja - met vrouw en 2 kids plus een hond die allemaal ook wel eens meewillen ... dan is een Touring wel praktischer. ;(
Uiteindelijk in Hengelo een zeer nette 535d Touring zonder M-pakket gevonden, van 1e eigenaar en altijd bij Ekris onderhouden. Het interieur is nog als nieuw, en dat voor zo'n lichte kleur leer (beige). Even bij Ekris de historie opgevraagd; gelukkig - hij heeft nooit schade gehad. Dus in een flinke sneeuwbui de auto opgehaald en nu staat hij sinds zaterdag voor de deur.
Wat rijdt dat lekker zeg - als een tank ! Ik zal niet alle opties gaan opnoemen, maar ik ben erg blij met het lichte interieur, de Comfort stoelen, het Sound 7 geluid en vooral met de Head-Up display; zoooo gaaf om te zien !
Maar genoeg gekletst, hier zijn de foto's:

Hij rijdt dus verrukkuluk

Op de passagierstoel flikkert hij om bij remmen of een leuke bocht nemen. Zooo onpraktisch ..
En ik moet bijna als een giraf rechtop zitten om de onderste regel van de head-up display te kunnen lezen; als ik gewoon ontspannen zit, valt de helft buiten zicht weg, terwijl ik de stoel al in de hoogste stand heb staan. Met 1.73 ben ik toch geen dwerg ? Hoe doet een Japanner dat dan in deze auto - vraag ik me af ..
Tot nu toe 2 keer een tank leeggereden en gemiddeld 8,2 L/100 km verbruik. Gisteren zat ik nog op 7,6 L/100 km, maar vandaag had ik een beetje zware voet op de snelweg. :> de accelleratie vanaf 100 km/u is verslavend !
Op het To-Do lijstje staan:
1) winterbanden op de huidige 17" velgen laten leggen
2) bij Mpakket.nl een origineel BMW M-pakket laten monteren
3) kiezen of ik 18 of 19 inch velgen wil voor de lente/zomer - en welk type velg
4) het standaard stuur vervangen door een M-stuur, liefst een M5 stuur met schakelflippers
De types velg waar ik aan denk:

Het lijkt wel of deze velg op de M5 van A90 een dieper hart heeft dan bij andere Vijfjes, is dat ook zo ?
Maar wat ik ook wel stoer vind staan bij een Touring is dit:

Achja, keuzes maken .... het valt nog niet mee !