Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Maar van regen wordt je raam niet vies...wel van opspattend vuil..en aangezien dat het raam niet bereikt heb je weinig aan die wisser. Mijn achterruit wordt eigenlijk nooit vies...
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Krijgt ie daar überhaupt de kans voor dan?
-
hmm wat is nu daadwerkelijk "k*t"...
* Oke de audio is niet denderend...
-Geluidskwaliteit is niet alles ( mijn vorige auto een VW lupo was onderhand beter)
-Cassette voorin...
-Wisselaar weer helamaal achterin
-Geen MP3 ;(
* Armsteun kraakt!!
* Het brandstofverbruik is om te huilen! maar is besef me dat het ook iets te maken heeft met mijn rechtervoet :p.
* Het grootste nadeel is waarschijnlijk dat ik inmiddels verpest ben... bijna elke niet BMW stelt me tegenwoordig teleur! de volgende auto moet dan ook weer duurder, luxer en sneller worden... Balen man x|
Och ik rijd er toch elke dag met plezier in Misschien dat ik maar voor zo'n Dynavin apparaat moet gaan kijken dan ben voor een groot deel klaar met de krachten.
* Oke de audio is niet denderend...
-Geluidskwaliteit is niet alles ( mijn vorige auto een VW lupo was onderhand beter)
-Cassette voorin...
-Wisselaar weer helamaal achterin
-Geen MP3 ;(
* Armsteun kraakt!!
* Het brandstofverbruik is om te huilen! maar is besef me dat het ook iets te maken heeft met mijn rechtervoet :p.
* Het grootste nadeel is waarschijnlijk dat ik inmiddels verpest ben... bijna elke niet BMW stelt me tegenwoordig teleur! de volgende auto moet dan ook weer duurder, luxer en sneller worden... Balen man x|
Och ik rijd er toch elke dag met plezier in Misschien dat ik maar voor zo'n Dynavin apparaat moet gaan kijken dan ben voor een groot deel klaar met de krachten.
Ergernissen tot nu:
- Verhoudingsgewijs veel windgeruis boven de 80 km/uur, maar da's ook opvalllend omdattie verder zo stil is, denk ik
- Overdreven veel herrie vanaf de banden bij bepaalde ruwe soorten asfalt, zowel bij mijn winter-conti's op 16" als bij meteor sport *kuch* zomerbanden ook op 16" (zaten bij koop op de auto)
- Soms janken/ratelen vanuit de verwarming/ventilatie, bij kouder weer meer kans
- Kraakjes van verduisteringsdeel schuif/klapdak, zie ook eerste punt
- Krakende armsteun, ook zie 1ste punt
- Rammelende kinderstoel, want die hoorde ik in mijn vorige tractor, pardon auto niet
- Verhoudingsgewijs veel windgeruis boven de 80 km/uur, maar da's ook opvalllend omdattie verder zo stil is, denk ik
- Overdreven veel herrie vanaf de banden bij bepaalde ruwe soorten asfalt, zowel bij mijn winter-conti's op 16" als bij meteor sport *kuch* zomerbanden ook op 16" (zaten bij koop op de auto)
- Soms janken/ratelen vanuit de verwarming/ventilatie, bij kouder weer meer kans
- Kraakjes van verduisteringsdeel schuif/klapdak, zie ook eerste punt
- Krakende armsteun, ook zie 1ste punt
- Rammelende kinderstoel, want die hoorde ik in mijn vorige tractor, pardon auto niet
- Spoiler: Laat zien
Er is 1 ding waar ik me echt zwaar aan irriteer en wetend dat het nooit opgelost kan worden het bekende bonk geluid voor de rest een prima auto.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Klopt, maar ik wis 'm graag om door m'n binnenspiegel naar achter te kunnen kijken zonder vertroebeld zicht, niet zozeer vanwege de vuiligheid. Net als ik dat m'n wissers voor vooral gebruik als het regent; als de ruit vuil is kijk ik daar meestal wel 'doorheen'. Met de buitenspiegels red ik het ook wel, maar de binnenspiegel kan vaak iets groter de details van de auto achter me aangeven. Daarmee zie ik mooie auto's eerder en kan ik undercover politievoertuigen beter herkennen .Cliff schreef:Maar van regen wordt je raam niet vies...wel van opspattend vuil..en aangezien dat het raam niet bereikt heb je weinig aan die wisser. Mijn achterruit wordt eigenlijk nooit vies...
Lol, wat een logica. Ik vind het nog altijd belangrijker dat mn voorruit schoon is en ik in mn buitenspiegels kan kijken. Achterraam is mn laatste zorg, ik rij ook haast altijd met mn rolgordijn op.
De E46 is een fantastisch rijdende auto, maar wel van verdomd goedkope onderdelen gemaakt.
Ooit je achterruitverwarming geprobeerd? Hiermee verdwijnen ook regendruppels als sneeuw voor de zonKlopt, maar ik wis 'm graag om door m'n binnenspiegel naar achter te kunnen kijken zonder vertroebeld zicht, niet zozeer vanwege de vuiligheid. Net als ik dat m'n wissers voor vooral gebruik als het regent; als de ruit vuil is kijk ik daar meestal wel 'doorheen'. Met de buitenspiegels red ik het ook wel, maar de binnenspiegel kan vaak iets groter de details van de auto achter me aangeven. Daarmee zie ik mooie auto's eerder en kan ik undercover politievoertuigen beter herkennen .
Ja maar dan gaat zijn radio storen
Jep, die staat dan ook vaak aan . Maar die heb ik geen hele rit constant aan natuurlijk. Hoe dan ook, jullie kunnen er van vinden wat je wil, ik mis een achterruitenwissermantisnl schreef:Ooit je achterruitverwarming geprobeerd? Hiermee verdwijnen ook regendruppels als sneeuw voor de zon
Verkeerde occasion???Maar snap wel dat je de basisuitvoering vrij karig vindt, maar je bent er toch zelf bij bij wat voor uitvoering je zelf tweedehands of nieuw aanschaft ??
Met een OEM 16:9 ipv je VDO had je dit allemaal wel gehad, misschien is je ergernis dat je de verkeerde occassion gekocht hebt ?? Ik kan me best voorstellen dat je dat eens hebt bij een E46, bij aanschaf van een occassion ben je vaak niet op de hoogte van welke opties er wel en niet op een auto geleverd zijn... Pas later als je de auto een tijdje hebt en je er meerdere gezien hebt op fora en de dealer kom je er soms pas achter wat er allemaal mogelijk is op zo'n auto, vaak zijn dat van die 'had ik maar...' momenten.izzy schreef:BC klein, geen graden of klok tegelijk met actieradius bijvoorbeeld.....maar ik heb de VDO die OEM is ingebouwd, de bc van dat ding maakt veel goed...maar zonder dat scherm mis ik een hoop....
Mijn grootste ergernis blijft de middenarmsteunen die geldt voor alle types E46...
Ik heb een 320d uit 2005 Lifestyle edition met extra opties:
Xenon
Sportstoelen
Leer
Zwarte hemel
Automatisch dimmende binnenspiegel
Titan inleg
Lichtpakket
Chromeline
OEM Bleuthooth carkit
OEM VDO
Style 137 17 INCH
Wat is daar verkeerd aan?
Tevens zeg ik toch dat ik met het VDO scherm dit wel heb….waarom kom jij dan gelijk met je 16:9 en verkeerde occasion, en dat ik niet op de hoogte zou zijn…..onzin…..
DE standaard BC van de e46 is gewoon klein, en dat kan best een ergernis zijn….
Tijd en temp\actieradius mogen best op 1 scherm te zien zijn...
BMW e91 LCI 320da Individual
hoezo is de standaard BC klein?
alleen de kleinst gemotoriseerde basis versies hebben alleen een klokje en volgens mij is het daar zelfs een kwestie van alleen het schakelaartje wisselen?
alleen de kleinst gemotoriseerde basis versies hebben alleen een klokje en volgens mij is het daar zelfs een kwestie van alleen het schakelaartje wisselen?
Ik geef alleen aan dat als je een E46 met een 16:9 gekocht had, je deze informatie wel allemaal tegelijk op 1 scherm kan zien. Ik denk dat als jij je ergert aan de BC in jouw auto om voorgenoemde reden, dat je beter 1 had kunnen kopen met een 16:9 ipv een VDO omdat je dan die ergernis niet gehad had...izzy schreef:DE standaard BC van de e46 is gewoon klein, en dat kan best een ergernis zijn….
Tijd en temp\actieradius mogen best op 1 scherm te zien zijn...
Wat daar verkeerd aan is, is dat jij op die toch redelijk complete uitvoering toch nog genoeg zaken mist die wel geleverd zijn, en dan denk ik dat je een te karige uitvoering hebt gekocht voor de wensen die je hebt.izzy schreef:Wat is daar verkeerd aan?
Als je je ergert aan de snelheid van een 320i bijvoorbeeld, had je een 330i moeten kopen... Daar kan een 320i niks aan doen, als jij die 320i koopt is de ergernis vooral dat je zelf een verkeerde keuze hebt gemaakt. Imho zijn dingen als een krakende middenarmsteun wel gewoon een terechte ergernis, want dat had je alleen kunnen voorkomen door een compleet andere auto te kopen, omdat alle middenarmsteunen van E46's gewoon kraken omdat ze van el cheapo plastic zijn.
Ik ergerde me bijvoorbeeld wel een beetje dat mijn auto geen iPod integratie had en geen M-stuur, maar dan pas ik dat aan zodat ik dat wel heb. BMW kan er toch niks aan doen dat mijn auto dat niet had... ??