Verheeske's 316 --Verkocht
Re: Verheeske's 316
Velg is eindelijk gemaakt. Kosten: 50 euro. Alleen mag hij wel tot het voorjaar wachten tot ik er rubber omheen hang. eerst mijn winterbandjes vervangen
ik had een setje winterwielen gekregen. Waarvan 2 banden van met 1,8mm en 2 met 4mm. Die van 4mm had ik achter gelegd nadat ik die velg gesloopt had. Tot mijn verbazing had ik toen minimale grip achter al helemaal met regen. en dat hebben we de laatste tijd veel gehad dus ik heb nu 1 band waar het canvas nog net niet doorheen komt en 1 band met 1 mm rubber over.
das toch niet slecht he 4mm in 2 maanden hopelijk gaan de nieuwe winterbandjes langer mee (ligt uiteraard helemaal aan mijn rechtervoet en aangezien ik deze zelf moet betalen zullen ze wel langer meegaan )
ik had een setje winterwielen gekregen. Waarvan 2 banden van met 1,8mm en 2 met 4mm. Die van 4mm had ik achter gelegd nadat ik die velg gesloopt had. Tot mijn verbazing had ik toen minimale grip achter al helemaal met regen. en dat hebben we de laatste tijd veel gehad dus ik heb nu 1 band waar het canvas nog net niet doorheen komt en 1 band met 1 mm rubber over.
das toch niet slecht he 4mm in 2 maanden hopelijk gaan de nieuwe winterbandjes langer mee (ligt uiteraard helemaal aan mijn rechtervoet en aangezien ik deze zelf moet betalen zullen ze wel langer meegaan )
-- Houdoe wanne --
Re: Verheeske's 316
Minder dan 5 mm is geen winterband meer Ik ga waarschijnlijk zaterdag voor (nieuwe) winterbanden. Ik heb eerst een hoop op de planning staan (zie showroom). Hopelijk kan ik daarna nog banden kopen en omleggen.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Re: Verheeske's 316
ja bij minder dan 5mm zijn ze afgeschreven als winterband... maar dan is het rubber dacht ik nog steeds zachter. aangezien het bij kou ook soepel moet blijven.
-- Houdoe wanne --
Re: Verheeske's 316
Het zal ook wel een beetje aan het type band liggen.
Ik heb continental winterbanden gebruikt met 5mm profiel en de grip met regen en sneeuw was enorm!
In vergelijking met een zomerband heeft een winterband meer profiel, en een zachtere compound.
Natuurlijk heeft profieldiepte ook een invloed op het gripniveau (hoeveelheid water die een band kan afvoeren), maar ik vind het wel wat overdreven om te zeggen dat een winterband met 5 mm profiel afgeschreven is.
Ik heb continental winterbanden gebruikt met 5mm profiel en de grip met regen en sneeuw was enorm!
In vergelijking met een zomerband heeft een winterband meer profiel, en een zachtere compound.
Natuurlijk heeft profieldiepte ook een invloed op het gripniveau (hoeveelheid water die een band kan afvoeren), maar ik vind het wel wat overdreven om te zeggen dat een winterband met 5 mm profiel afgeschreven is.
Re: Verheeske's 316
nou mijn zomerbanden (michelin pilot primacy) met 2,5mm profiel hebben meer grip dan de winterbanden (dunlop sp wintersport) met 4 mm
-- Houdoe wanne --
Re: Verheeske's 316
En toch is het zo. Het is dan een zomerband die je helemaal op kunt rijden na de winter.NielsE36 schreef:maar ik vind het wel wat overdreven om te zeggen dat een winterband met 5 mm profiel afgeschreven is.
Re: Verheeske's 316
vandaag dan eindelijk tijd gehad om wat nieuw rubber te monteren... helaas had ik maar 2 stalen velgen bij. Ik had vannacht na 3.00uur geen zin om die velgen op te halen. dus de andere 2 zullen zeer waarschijnlijk maandag volgen
Michelin Alpin A nogwatte geworden.
Michelin Alpin A nogwatte geworden.
-- Houdoe wanne --
Re: Verheeske's 316 -- Afgekeurd!
Jaarlijkse APK op 31-12.... kreeg gisteren te horen dat "we" komende week dicht zijn... dus vandaag om half 5 vlug de auto de brug op... even vergeten dat er nog een lip onderhangt (| en ik de 4-kolommer niet meer af kan als ik er op sta... maar goed....
De remslang LV die ik al 2 jaar als AC heb kunnen noteren is helaas deze keer afkeur...
verder blijkt de koplamp die ik gekregen heb van de ex-collega's bij de bmw dealert geen/nauwelijks lichtbeeld te geven (enige waar ik aan zat te denken is dat ik wellicht zo dom ben geweest dat ik de lens omgedraaid heb bij het schoonmaken)
ook de verbindingstangetjes van de stabistang-draagarm zijn niet meer helemaal lekker, geen afkeur maar die komen er wel nieuwe op.
en wat ik al wis, maar wat ook geen afkeur is zijn de achterste rubbers van de draagarmen voor. die zijn behoorlijk slap en beginnen in te scheuren. dus die worden ook vervangen.
Dus geen paniek aan mijn kant hihi in ieder geval vrijdag ff de remslang en koplamp controleren zodat hij op tijd goedgekeurd afgemeld kan worden
De remslang LV die ik al 2 jaar als AC heb kunnen noteren is helaas deze keer afkeur...
verder blijkt de koplamp die ik gekregen heb van de ex-collega's bij de bmw dealert geen/nauwelijks lichtbeeld te geven (enige waar ik aan zat te denken is dat ik wellicht zo dom ben geweest dat ik de lens omgedraaid heb bij het schoonmaken)
ook de verbindingstangetjes van de stabistang-draagarm zijn niet meer helemaal lekker, geen afkeur maar die komen er wel nieuwe op.
en wat ik al wis, maar wat ook geen afkeur is zijn de achterste rubbers van de draagarmen voor. die zijn behoorlijk slap en beginnen in te scheuren. dus die worden ook vervangen.
Dus geen paniek aan mijn kant hihi in ieder geval vrijdag ff de remslang en koplamp controleren zodat hij op tijd goedgekeurd afgemeld kan worden
-- Houdoe wanne --
Re: Verheeske's 316 -- Afgekeurd!
Nou, succes met het repareren dan maar. Hopelijk wordt hij alsnog goedgekeurd, voelt altijd wel zo fijn aan. Heb je in ieder geval een goed begin elk jaar... ;D
Re: Verheeske's 316
Helaas presteren die winterbanden dan wel aanmerkelijk slechter dan je doorsnee zomerbanden. Dus da's meer een setje om er snel doorheen te gummen dan .R1150GS schreef:En toch is het zo. Het is dan een zomerband die je helemaal op kunt rijden na de winter.NielsE36 schreef:maar ik vind het wel wat overdreven om te zeggen dat een winterband met 5 mm profiel afgeschreven is.
Re: Verheeske's 316 -- Afgekeurd!
Die winterbandenbash hebben we nou al meerdere topics voor, dus dat hoeft niet in mijn showroom! :>
-- Houdoe wanne --
Re: Verheeske's 316 -- Afgekeurd!
Klopt helemaal, ik heb zijn quote en mijn antwoord doorgeplaatst naar het winterbanden topic. Succes jij met je afkeur, stabi's waren bij mij ook gescheurd.
Re: Verheeske's 316 -- Afgekeurd!
Gisteren goedgekeurd
4 man met apk papieren. even gevraagd wie hem durfde af te melden met het slecht zichtbare lichtbeeld. en 1tje zei ach joh dat is toch prima! ik zie duidelijk __/ in het beeld. Ik meld hem wel af!. geef papieren maar en km stand...
en voordat ik wilde zeggen dat ik de remslang LV nog ff moet vervangen kwam hij al terug met de papieren haha. geen steekproef. Niet dat de controleur anders op tijd was geweest maar goed...
Remslang uiteraard uit veiligheidsoverwegingen wel vervangen
wat wel een kutgeintje van hem was ipv zijn handtekening staat er: "APK bij Paul, altijd goed!"
dat was volgens mij om mij terug te pakken aangezien ik, als ik met zijn code auto's afmeld, "paul is gay" door elkaar schrijf zodat het een handtekening lijkt
Op weg naar het werk was het wel heel erg spannend met 35cm sneeuw... donderdagnacht kwam ik terug van het uitgaan toen lag er al 10cm sneeuw op de snelweg (2.30 uur) bij ons in het dorpje kon je het verschil tussen weg en stoep al niet meer zien...
Wil ik 'smorgens naar het werk rijden. eigenwijs dat ik ben uiteraard binnendoor. Blijkt dat daar nog maar 1 helft van de weg vrijgemaakt was. Direct nadat ik dat opmerk komt er een tegenligger. dus meteen na een drempel ga ik naar mijn eigen helft, en ineens zijn mijn lampen uit.... dacht ik! door de hevige sneeuw, de stuifsneeuw van de weilanden en ook door het schuiven van de andere weghelft lag de sneeuw tot aan mijn motorkap :>
ruitenwissers op maximaal (want daar kwam de sneeuw ook op omdat ik alles wegdrukte met de neus) en direct nadat de tegenligger gepasseerd was terug naar de sneeuw-vrije helft. even gestopt om sneeuw van mijn lampen af te halen en verder gereden.
Een stukje verder en de bocht om kom ik op een weg met 2 sloten aan de zijkant. En jawel ook daar tegenliggers. Dus ik ga netjes aan de kant, maar een tegenligger vond dat niet nodig. Om schade te voorkomen, moet tenslotte nog naar Finland , ik verder aan de kant. Maar in naast de weg zit eerst nog een heel zachte berm en weg was de grip. vooruit-achteruit-vooruit-achteruit... je kent dat wel.... auto gaat steeds iets verder naar voren en achteren... maar ook steeds verder naar rechts... had ik hem bijna los! bedenk ik me dat er nog steeds een sloot ligt langs die weg. Dus toch maar even uitgestapt om te kijken waar precies. Ik loop om de voorkant mijn de auto heen en zodra ik langs de auto wil gaan staan zak ik zo een meter de sloot in! oopsie! Dus maar voor de veilige weg gekozen en niet meer zelfstandig geprobeerd vrij te komen. De plaatselijke agrarische bewoner was zijn inrit aan het vrijmaken met een lodertje, en daarmee heeft hij mij weer even terug de weg op geholpen.
wel leuk detail, terwijl ik daar vast stond reden er nog 4 auto's vast. waaronder een audi a4 quatro haha. dus die man met dat lodertje heeft daar nog een half uur lang auto's los mogen halen. uiteraard heb ik ff geassisteerd, wel zo sociaal.
De rit naar mijn werk (22km) duurde daardoor ipv 15-20min nu 1.45 uur.
Ik zal straks eens kijken of ik er nog wat leuke foto's van kan maken op de terugweg was het alweer donker, maar er was wel duidelijk druk met sneeuwschuivers gewerkt. hopen sneeuw van anderhalve meter langs de weg.
ook ben ik er nu achter dat een bodemplaat niet nutteloos is voor de reis naar Finland. want toen de auto op de brug stond kwam er zowat een kub sneeuw onder het motorruim vandaan
Veel txt en weinig foto's in een showroom. ik weet het...
nou eentje van de dag ervoor. om het goed te maken
4 man met apk papieren. even gevraagd wie hem durfde af te melden met het slecht zichtbare lichtbeeld. en 1tje zei ach joh dat is toch prima! ik zie duidelijk __/ in het beeld. Ik meld hem wel af!. geef papieren maar en km stand...
en voordat ik wilde zeggen dat ik de remslang LV nog ff moet vervangen kwam hij al terug met de papieren haha. geen steekproef. Niet dat de controleur anders op tijd was geweest maar goed...
Remslang uiteraard uit veiligheidsoverwegingen wel vervangen
wat wel een kutgeintje van hem was ipv zijn handtekening staat er: "APK bij Paul, altijd goed!"
dat was volgens mij om mij terug te pakken aangezien ik, als ik met zijn code auto's afmeld, "paul is gay" door elkaar schrijf zodat het een handtekening lijkt
Op weg naar het werk was het wel heel erg spannend met 35cm sneeuw... donderdagnacht kwam ik terug van het uitgaan toen lag er al 10cm sneeuw op de snelweg (2.30 uur) bij ons in het dorpje kon je het verschil tussen weg en stoep al niet meer zien...
Wil ik 'smorgens naar het werk rijden. eigenwijs dat ik ben uiteraard binnendoor. Blijkt dat daar nog maar 1 helft van de weg vrijgemaakt was. Direct nadat ik dat opmerk komt er een tegenligger. dus meteen na een drempel ga ik naar mijn eigen helft, en ineens zijn mijn lampen uit.... dacht ik! door de hevige sneeuw, de stuifsneeuw van de weilanden en ook door het schuiven van de andere weghelft lag de sneeuw tot aan mijn motorkap :>
ruitenwissers op maximaal (want daar kwam de sneeuw ook op omdat ik alles wegdrukte met de neus) en direct nadat de tegenligger gepasseerd was terug naar de sneeuw-vrije helft. even gestopt om sneeuw van mijn lampen af te halen en verder gereden.
Een stukje verder en de bocht om kom ik op een weg met 2 sloten aan de zijkant. En jawel ook daar tegenliggers. Dus ik ga netjes aan de kant, maar een tegenligger vond dat niet nodig. Om schade te voorkomen, moet tenslotte nog naar Finland , ik verder aan de kant. Maar in naast de weg zit eerst nog een heel zachte berm en weg was de grip. vooruit-achteruit-vooruit-achteruit... je kent dat wel.... auto gaat steeds iets verder naar voren en achteren... maar ook steeds verder naar rechts... had ik hem bijna los! bedenk ik me dat er nog steeds een sloot ligt langs die weg. Dus toch maar even uitgestapt om te kijken waar precies. Ik loop om de voorkant mijn de auto heen en zodra ik langs de auto wil gaan staan zak ik zo een meter de sloot in! oopsie! Dus maar voor de veilige weg gekozen en niet meer zelfstandig geprobeerd vrij te komen. De plaatselijke agrarische bewoner was zijn inrit aan het vrijmaken met een lodertje, en daarmee heeft hij mij weer even terug de weg op geholpen.
wel leuk detail, terwijl ik daar vast stond reden er nog 4 auto's vast. waaronder een audi a4 quatro haha. dus die man met dat lodertje heeft daar nog een half uur lang auto's los mogen halen. uiteraard heb ik ff geassisteerd, wel zo sociaal.
De rit naar mijn werk (22km) duurde daardoor ipv 15-20min nu 1.45 uur.
Ik zal straks eens kijken of ik er nog wat leuke foto's van kan maken op de terugweg was het alweer donker, maar er was wel duidelijk druk met sneeuwschuivers gewerkt. hopen sneeuw van anderhalve meter langs de weg.
ook ben ik er nu achter dat een bodemplaat niet nutteloos is voor de reis naar Finland. want toen de auto op de brug stond kwam er zowat een kub sneeuw onder het motorruim vandaan
Veel txt en weinig foto's in een showroom. ik weet het...
nou eentje van de dag ervoor. om het goed te maken
-- Houdoe wanne --
Re: Verheeske's 316 -- Goedgekeurd!
Leuk om al die verhaaltjes te lezen hehe, leuke handtekening heb jij zeg :>
Re: Verheeske's 316 -- Goedgekeurd!
Sneeuw.. wat moet je ermee.. Alles beter dan regen in ieder geval!
Ging goed in ieder geval!
Ging goed in ieder geval!