Batterij kapot of .... ?
Batterij kapot of .... ?
Ik wou mijn auto starten (e46 318d van 2004) maar nu doet die helemaal niks. Start zelfs niet :?
Enigste wat ge hoort is "tak tak tak tak"
De batterij is nog maar 2 jaar, auto staat wel heel het jaar buiten + al enkele dagen niet meer mee gereden.
Kan het de batterij zijn of stroomverlies ergens?
Het lampje van de batterij kleurt rood.
MVG Ruben
Enigste wat ge hoort is "tak tak tak tak"
De batterij is nog maar 2 jaar, auto staat wel heel het jaar buiten + al enkele dagen niet meer mee gereden.
Kan het de batterij zijn of stroomverlies ergens?
Het lampje van de batterij kleurt rood.
MVG Ruben
Re: Batterij kapot of .... ?
Ik vermoed dat het je startmotor is.
De krans tikt tegen het vliegwiel.
Wat je zou kunnen doen is even een paar tikken met een hamer (niet te hard) geven tegen je startmotor.
Of
Even trachten te starten in de versnelling.
of
Even je auto in zijn 4 zetten en even een stukje vooruit duwen zodat het vliegwiel wat verdraaid en waardoor de starterkrans wel het vliegwiel kan aansturen.
De krans tikt tegen het vliegwiel.
Wat je zou kunnen doen is even een paar tikken met een hamer (niet te hard) geven tegen je startmotor.
Of
Even trachten te starten in de versnelling.
of
Even je auto in zijn 4 zetten en even een stukje vooruit duwen zodat het vliegwiel wat verdraaid en waardoor de starterkrans wel het vliegwiel kan aansturen.
Re: Batterij kapot of .... ?
Volgens mij is je accu overleden (verklaart het tikkende geluid eerder), vervangen en volgens mij is het dan opgelost, even naar de garage ermee en een andere accu eraan hangen om dit zeker te weten
Accu is dan wel maar 2 jaar oud maar ze hebben erg veel te verduren onder deze weersomstandigheden dus er is altijd een kans dat een accu dan eerder defect zou kunnen zijn maar nogmaals even laten checken om het zeker te weten.
Ik zou dan wel een originele accu halen om ellende te voorkomen.
Accu is dan wel maar 2 jaar oud maar ze hebben erg veel te verduren onder deze weersomstandigheden dus er is altijd een kans dat een accu dan eerder defect zou kunnen zijn maar nogmaals even laten checken om het zeker te weten.
Ik zou dan wel een originele accu halen om ellende te voorkomen.
Re: Batterij kapot of .... ?
Geen power (kortsluitvermogen).
Batterij 24 uur aan de lader hangen (nooit een snellader gebruiken). En daarna iedere dag even rijden. Het wordt warmer buiten, dus het ergste scenario voor de batterij zit er bijna op.
De paar dagen niet rijden bij extreme koude heeft wel meer mensen de das omgedaan. Vraag maar na bij de anwb |p
Batterij 24 uur aan de lader hangen (nooit een snellader gebruiken). En daarna iedere dag even rijden. Het wordt warmer buiten, dus het ergste scenario voor de batterij zit er bijna op.
De paar dagen niet rijden bij extreme koude heeft wel meer mensen de das omgedaan. Vraag maar na bij de anwb |p
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Batterij kapot of .... ?
Men verwacht deze maand nog een Elfstedentocht dus dat warmer worden zou wel eens tegen kunnen vallen
Re: Batterij kapot of .... ?
Startte de auto al een tijdje moeizaam ??
Zo ja, ook bij een warme start -> startmotor. Indien die alleen bij een koude start wat moeilijker startte -> Accu.
Zo ja, ook bij een warme start -> startmotor. Indien die alleen bij een koude start wat moeilijker startte -> Accu.
Re: Batterij kapot of .... ?
Die start alleen moeilijk in de koude periodes, altijd al last van gehad toen.
+ batterij heeft een maand geleden ook al aan de batterijlader gehangen, maakte toen hetzelfde geluid.
Dus best es uitmeten en desnoods vervangen.
Merci
Grtz
+ batterij heeft een maand geleden ook al aan de batterijlader gehangen, maakte toen hetzelfde geluid.
Dus best es uitmeten en desnoods vervangen.
Merci
Grtz
Re: Batterij kapot of .... ?
Omdat je de accu al een keer hebt moeten opladen vermoet ik dat het idd de accu is..... die iig te weinig power kan leveren.
Dat kan verschillende oorzaken hebben,je accu hoeft niet persé kapot te zijn,een slecht ladende dynamo (Al geeft hij het op display nog niet aan) kan ook de oorzaak zijn dat je accu niet genoeg opgeladen word tijdens het rijden en langzaam "leegloopt" en na een paar dgn stilstaan niet genoeg power meer heeft.
Kan ook zijn dat je "nieuwe" accu een te hoog ampérage heeft voor de laad capaciteit van de dynamo.
Vaak worden er "zwaardere" accu's ingezet/gekocht voor meer startcapaciteit...dat lijkt handig maar als je bv een 100 ah accu hebt en de dynamo leverd maar max 90ah lijd de accu veel.
Dat kan verschillende oorzaken hebben,je accu hoeft niet persé kapot te zijn,een slecht ladende dynamo (Al geeft hij het op display nog niet aan) kan ook de oorzaak zijn dat je accu niet genoeg opgeladen word tijdens het rijden en langzaam "leegloopt" en na een paar dgn stilstaan niet genoeg power meer heeft.
Kan ook zijn dat je "nieuwe" accu een te hoog ampérage heeft voor de laad capaciteit van de dynamo.
Vaak worden er "zwaardere" accu's ingezet/gekocht voor meer startcapaciteit...dat lijkt handig maar als je bv een 100 ah accu hebt en de dynamo leverd maar max 90ah lijd de accu veel.
Re: Batterij kapot of .... ?
merci voor de info.
Hoe zwaar moet men batterij zijn (originele dan)?
Hoe kan ik men batterij nameten?
Hoe kan ik eventuele lekstromen nakijken?
Grtz
Hoe zwaar moet men batterij zijn (originele dan)?
Hoe kan ik men batterij nameten?
Hoe kan ik eventuele lekstromen nakijken?
Grtz
Re: Batterij kapot of .... ?
Lees dit maar eens door, komt wel van een motorforum, maar het idee is hetzelfde. Waar 3000tpm staat kun je bij een auto volstaan met 2000tpm.
Re: Batterij kapot of .... ?
merci daar ben ik al wat mee. Batterij is nu aant opladen.
Iemand die weet ik ik lekstromen kan meten? Welke waarde ik moet hebben als ik zekeringen uitrek of dergelijk?
MVG
Iemand die weet ik ik lekstromen kan meten? Welke waarde ik moet hebben als ik zekeringen uitrek of dergelijk?
MVG
Re: Batterij kapot of .... ?
lekstroom kun je meten als je de minpool los maakt en dan een multimeter tussen de minpool van de accu en de minkabel zet.
Moet je natuulijk wel de meter op ah gelijkstroom zetten,je kunt dan aflezen hoeveel ampére hij nog trekt.
De waardes in "rust stand" weet ik zo niet!
Moet je natuulijk wel de meter op ah gelijkstroom zetten,je kunt dan aflezen hoeveel ampére hij nog trekt.
De waardes in "rust stand" weet ik zo niet!
Re: Batterij kapot of .... ?
Ok meter gewoon op A zetten, ah heb ik niet.
Iemand die de waardes weet wat ik moet uitkomen?
Grtz
Iemand die de waardes weet wat ik moet uitkomen?
Grtz