automaat bonkt bij bij het optrekken???

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Alperen20

automaat bonkt bij bij het optrekken???

Bericht door Alperen20 » 10 jan 2011, 23:47

Hallo allemaal,

heb sinds kort een een e39 535 waar de automaat bonkt. (foto's volgen z.s.m bij de showroom)
hij schakelt zeer soepel en netjes op zijn tijd. geen slippen bak of dergelijks.
alleen wanneer ik van stilstand wil optrekken geef ik gas en bij het optrekken hoor ik 1 x een bonk geluid
en bijv bij parkeren als ik hem in zijn achteruit of in de D stand zet hoort de auto zonder gas te geven rustig van zijn plek te gaan, maar dat doet hij ook niet altijd goed. pas wanneer ik een beetje gas geef dan pak ie hem in een keer.

ik dacht zelf aan de automatenbak olie en de filter of een sensor/reseten?
want voor de rest schakelt de bak zeer soepel en boterzacht..
iemand enig idee wat het kan zijn?

ik hoor het graag

gr.

nassje

Re: automaat bonkt bij bij het optrekken???

Bericht door nassje » 11 jan 2011, 08:26

Wat voor velgen zitten er onder de auto?
Ik heb bijvoorbeeld bij m'n 530D 16 inch gehad en toen reageerde de automaatbak sneller bij het loslaten van het rem.
Nu zit er 18inch onder met 245 breed banden en is dus zwaarder en komt moeilijker naar voren/achter bij het loslaten van het rem.

En het bonk geluid kan ook zijn van je veerpootlager, als hier namelijk een scheur/speling in zit kan je veer schuiven al is het maar een paar mm, dit is goed genoeg om zo'n geluid te maken. (flink hoorbaar vanwege de grote druk op je veer)
Is deze geluid ook hoorbaar bij het zeer scherp sturen? Als je het geluid dan soms wel/niet hoort dan heb je een hele grote kans dat het de veerpootlager is.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Alperen20

Bericht door Alperen20 » 11 jan 2011, 14:33

wat mij vanochtend opviel, bij de koude motor geen gebonk en wanner de motortempratuur ongeveer iets over de kwart zit doet hij het wel bij optrekken. bij kickdown of vol gas rijden doet hij dat niet.
Laatst gewijzigd door Gast op 11 jan 2011, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

nassje

Bericht door nassje » 12 jan 2011, 12:24

Dan zou ik het niet weten, maar adviseer je dan om gewoon langs te gaan bij een garage..
Succes ermee :duim:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

sjaak540i

Bericht door sjaak540i » 13 jan 2011, 18:08

Als ik jouw verhaal lees,denk ik aan de hardyschijf van jouw aandrijfas.

Als daar speling op zit krijg je ook van die bonk geluiden,ik zou het bij de aandrijflijn zoeken ;)

Bandje

Bericht door Bandje » 13 jan 2011, 21:21

of het tussen lager van de aandrijf as .
Slecht te controleren maar komt wel vaker voor.

MaartenBMW

Bericht door MaartenBMW » 07 mar 2017, 17:25

Is dit probleem inmiddels opgelost? ik zit met het zelfde probleem en denk aan de koppelomvormer...

AdE39

Bericht door AdE39 » 08 mar 2017, 18:45

Goede avond beste Maarten,

Ik mag het wel hopen, dat dit probleem is opgelost na 6 jaar!

Het is wel heel erg jammer, dat de TS geen replay heeft geplaatst, of het euvel verholpen is!
Dan krijgt men dit soort on afgeronde zaken, heel erg jammer!

U reageert namelijk op een topic van januari 2011 !!

Als u een dergelijk probleem heeft, dan is het echt veel beter, om of de zoek functie te gebruiken, of een nieuw topic te openen!

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”