Automaat olie lekkage e39

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bazzz1

Automaat olie lekkage e39

Bericht door Bazzz1 » 29 jan 2011, 02:44

Hallo,

Ik heb vandaag een storing gekregen " Getriebnotprogramm". Verder ben ik er achter gekomen dat er olie lekt (redelik plas inmiddels). Ik denk dat het de automaat olie is omdat de storing ook met de automaat te maken heeft. Is dit een probleem wat iemand herkent? Zijn er oorzaken zoals pakkingen / rubbers versleten waardoor olie kan weglekken? Het terugschakelen ging vlak voor de melding schokkeriger en net voordat de melding binnenkwam ging de bak een beetje "zoeken". Heb vervolgens alleen rustig gereden naar huis (1 km) en volgens het boekje kon dit nog.
Kan iemand mij helpen? Waar kan ik olie bijvullen zodat ik hem bij de garage kan afleveren?

Groeten,
Bazzz

sjaak540i

Re: Automaat olie lekkage e39

Bericht door sjaak540i » 30 jan 2011, 10:01

Dat de automaak gaat schokken komt idd door gebrek aan olie in de automaat.

Kan zijn dat je pakking lekt van het carter van de bak,zou er niet meer mee rijden om verdere schade
te voorkomen ;)

beemerboy

Bericht door beemerboy » 30 jan 2011, 20:01

Heb van de week plotseling ook de melding "Getriebenotprogram" op dashboard gekregen. Heb alleen geen plas olie op straat liggen. Het is ook af en toe na herstarten weer verdwenen. Zou dat alleen met de versnellingsbakolie te maken kunnen hebben.

groeten,

Danny

nassje

Bericht door nassje » 31 jan 2011, 10:21

Als het goed is heb je meer kans dat de carter scheurt dan de pakking ivm materiaal.
Ik weet het niet zeker, maar dat is mijn ervaring..

Ik adviseer je om een ritje te maken naar Duitsland voor je automaatbak

ZF Dortmund ;)
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

sjaak540i

Bericht door sjaak540i » 31 jan 2011, 19:02

ZF dortmund is idd de place to be,maar als je automaat echt schokt,zou ik er toch niet naar toe rijden,
dan beter brengen op een aanhanger om verdere schade te voorkomen.

check eerst even het oliepeil en dan proberen ;)

Hendrix

Bericht door Hendrix » 03 feb 2011, 21:35

Beste Bazzz,

Ik heb ooit een automaat van een 525 diesel vervangen. Het bijvullen van olie moest via een hele dikke vulplug (inbus van grote maat) onder in het carter van de automatische versnellingsbak. Heel moeilijk te vullen en als het lukt, vullen tot olie uit het carter stroomt. Er was voor zo ver ik me kan herinneren geen pijlstok aanwezig....

Zou niet of heel kort gaan rijden met de auto. Bakreparaties zijn erg kostbaar.

Groet,
Hendrik

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”