How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Zoals gezegd op verzoek een kleine Diy gemaakt wat betreft het vervangen van de raamrubbers op een coupe...
Het is niet moeilijk, alleen je bent lang bezig met het verwijderen van de lijmresten... Hier later meer over!
De oude raamrubber (Achter poreus en vooraan een hapje eruit) (Links het zelfde verhaal):
Voordat ik begin plak ik het gedeelte onder de raamrubber af...
Dit om eventuele schades (Mesje, kleine schoevendraaier) te voorkomen:
Het "mesje" wat ik gebruik voor het verwijderen van de lijmresten...
Het is van hard kunststof en wordt gebruikt voor het verwijderen van belletering zonder schade te maken aan de lak:
Ik heb eerst de raamrubber verwarmd dmv een hittepistool...
Dit om de lijm te "weken" en zo ook makkelijker los te halen is...
Vervolgens met een kleine platte schoevendraaier voorzichtig onder de raamrubber gewrikt...
Dit doe je op verschillende plekken... Totdat je ziet dat die overal een beetje loskomt...
Nu doe je het raampje open om vervolgens via de achterkant de raamrubber los te trekken...
Heb je dat gedaan, moet het er ongeveer zo uitzien:
Nu komt het lastigste gedeelte: het weghalen van de lijmresten!
Ik heb het hittepistool gebruikt en het mesje (Voor de eerste lijmstrip) Stanleymesje kan ook...
Zorg dan dat het mesje lekker scherp is en probeer zo strak mogelijk onder de lijmstrip te komen...
Ikzelf heb het Stanleymesje gebruikt voor de achterste lijmstrip...
Nadat je alles zo goed mogelijk hebt verwijderd maak je de overtollige lijmresten schoon met wasbenzine:
Ontvet nu het gedeelte goed met ammonia... Het plakken kan beginnen!
Begin achteraan en schuif de strip goed onder het achterste gedeelte...
Zit die goed; druk dan alles goed aan...
Ik heb zelf nog alles nagelopen met het hittepistool om zo de lijm beter te laten hechten (Niet noodzakelijk)
En klaar is kees!
Succes!
Ciao
Het is niet moeilijk, alleen je bent lang bezig met het verwijderen van de lijmresten... Hier later meer over!
De oude raamrubber (Achter poreus en vooraan een hapje eruit) (Links het zelfde verhaal):
Voordat ik begin plak ik het gedeelte onder de raamrubber af...
Dit om eventuele schades (Mesje, kleine schoevendraaier) te voorkomen:
Het "mesje" wat ik gebruik voor het verwijderen van de lijmresten...
Het is van hard kunststof en wordt gebruikt voor het verwijderen van belletering zonder schade te maken aan de lak:
Ik heb eerst de raamrubber verwarmd dmv een hittepistool...
Dit om de lijm te "weken" en zo ook makkelijker los te halen is...
Vervolgens met een kleine platte schoevendraaier voorzichtig onder de raamrubber gewrikt...
Dit doe je op verschillende plekken... Totdat je ziet dat die overal een beetje loskomt...
Nu doe je het raampje open om vervolgens via de achterkant de raamrubber los te trekken...
Heb je dat gedaan, moet het er ongeveer zo uitzien:
Nu komt het lastigste gedeelte: het weghalen van de lijmresten!
Ik heb het hittepistool gebruikt en het mesje (Voor de eerste lijmstrip) Stanleymesje kan ook...
Zorg dan dat het mesje lekker scherp is en probeer zo strak mogelijk onder de lijmstrip te komen...
Ikzelf heb het Stanleymesje gebruikt voor de achterste lijmstrip...
Nadat je alles zo goed mogelijk hebt verwijderd maak je de overtollige lijmresten schoon met wasbenzine:
Ontvet nu het gedeelte goed met ammonia... Het plakken kan beginnen!
Begin achteraan en schuif de strip goed onder het achterste gedeelte...
Zit die goed; druk dan alles goed aan...
Ik heb zelf nog alles nagelopen met het hittepistool om zo de lijm beter te laten hechten (Niet noodzakelijk)
En klaar is kees!
Succes!
Ciao
Laatst gewijzigd door OblivioN op 05 mar 2012, 07:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Mooi mooi mooi! Hoelang ben je er mee bezig geweest per raam?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Ik ben nogal een pietje precies... Dus ja, wat zal het zijn? Uur, anderhalf uur?
Wil je het netjes doen ga daar dan wel vanuit... Moet ik ook zeggen dat ik vaak pauze neem en ff een sigaretje rook!
Wil je het netjes doen ga daar dan wel vanuit... Moet ik ook zeggen dat ik vaak pauze neem en ff een sigaretje rook!
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Handige tutorial Alleen twee vragen:
- 1. Komen de nieuwe rubbers met een lijmlaag en plakstrip waarvan je de laatste alvorens de montage eraf moet halen of moet je zelf met lijm aan de slag?
- 2. Wat was je voor de strips kwijt?
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Strips kosten nieuw nog geen 15 euro per kant bij de dealer.
Of via
http://link.marktplaats.nl/399700894
Of via
http://link.marktplaats.nl/399700894
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Klopt... Ik was €24 kwijt voor links en rechts...
@ Exorcist:
Er zitten al 3M plakstrippen op
@ Exorcist:
Er zitten al 3M plakstrippen op
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
knap gedaan en goed uitgelegd!
Zelf binnekort ook vervangen want heb ook precies zo`n hap eruit
Zelf binnekort ook vervangen want heb ook precies zo`n hap eruit
///M-power
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Deze vind ik wel nice om te doen en te weten.
Goed bezig kerel
btw. Heb je niet toevallig die van de binnenkant bij de deur ook ?
Waar de deur tegen aanklemt, de deurrubbertjes
Goed bezig kerel
btw. Heb je niet toevallig die van de binnenkant bij de deur ook ?
Waar de deur tegen aanklemt, de deurrubbertjes
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt... Maar die heb ik niet!
Zijn die niet gewoon geklemd? Of eerst je B stijl los halen en dan...
Zijn die niet gewoon geklemd? Of eerst je B stijl los halen en dan...
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
ja volgens mij zitten die ook geklemd idd.
maarja bij mij zit er een gat in en dat ziet er niet zo mooi uit..
dus wou hem graag vervangen vandaar haha
dacht misschien weet jij toevallig hoe of wat.
maarja bij mij zit er een gat in en dat ziet er niet zo mooi uit..
dus wou hem graag vervangen vandaar haha
dacht misschien weet jij toevallig hoe of wat.
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 31 mar 2014, 00:23
- Locatie: Groningen
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Vandaag ook nieuwe rubbers binnen gekregen dus deze topic komt goed uit, maar weet iemand waar ik nieuwe raamlijsten kan kopen, bedoel dus die lijst op de 1ste foto die aansluit op de rubbers,
- mr floppy
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 06 apr 2014, 12:50
- Locatie: Landgraaf/Elsloo . Zuid Limburg Nederland
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Zeer goeie DIY .
Heb hier door probleemloos vorige week mijn raamrubbers kunnen vervangen .
Heb hier door probleemloos vorige week mijn raamrubbers kunnen vervangen .
Bins Mir Wert
BMW E34 SEDAN M5 3.8
BMW E34 TOURING 540IA INDIVIDUAL
BMW E36 COUPE 320I
BMW E34 SEDAN M5 3.8
BMW E34 TOURING 540IA INDIVIDUAL
BMW E36 COUPE 320I
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
De rubbers op de deuren zitten geklikt toch?
EDIT: Is E36 forum zie ik nu, weet niet of dit anders is bij de E46.
EDIT: Is E36 forum zie ik nu, weet niet of dit anders is bij de E46.
BMW 130i
Re: How To: Raamrubbers Vervangen Coupe (Op verzoek)
Ik wil aankomend weekend ook aan deze klus gaan beginnen alleen ben ik nog opzoek naar dit soort schrapers/mesjes.
Heeft iemand een idee waar je deze kunt kopen?
Heeft iemand een idee waar je deze kunt kopen?