1986 325i Sedan tracktool
1986 325i Sedan tracktool
Heb inmiddels meerdere E30's (totaal 7 nu, allemaal type 1), maar dit topic gaat over mijn circuit E30.
September 2010 kocht ik een 325i 4 deurs uit 1986.
Een originele Nederlander nog wel, met een goed lopend M20 2.5 blok!
Zo stond de auto te koop.
Kon hem gewoon niet laten staan voor de prijs en het bouwjaar
Paar dagen later naar de APK gebracht, en kwam daar wonderbaarlijk genoeg direct doorheen zonder hem met gereedschap aan te raken....
Niet te geloven eigenlijk.
Aan de buitenkant nette auto, maar binnenkant was compleet gestript en voorzien van een rolkooi.
Dus ben hier maar mee begonnen om een trackday auto van te maken.
Gelijk maar een nieuw QSP race stuurtje gemonteerd met extra lange naaf
Omdat de temperatuurmeter nogal vreemd deed, maar gelijk de sensoren en thermostaat vervangen
Probleem opgelost.
Eerst maar eens de stoelen er uit gehaald en alle geluidsdemping en bitumen platen er uit gehaald.
Is best een *** werkje, dus daar maar mee begonnen.
Ging uiteindelijk toch nog best vlot, en daarna ook alle lijmresten verwijderd
Alles maar wit gemaakt en de passagiersstoel vaarwel gezegt
Ook maar gelijk een Sony Radio CD/MP3 ingebouwd voor tijdens de ritjes van en naar de circuits.... :lol:
De velgen waren ook wel aan een opknapbeurt toe, dus daar maar alle lak afgehaald wat daar nog van over was
En daarna een aantal lagen grondlak, wit, en fluor oranje...
Setje nieuwe Toyo R888 Semi-slick banden aangeschaft
En laten monteren en balanceren, en volgens mij heb ik dan best een leuk circuit setje
Huidige status:
Binnenkort weer updates....
www. M3 register .nl
Re: 1986 325i Sedan tracktool
Vandaag eindelijk een beetje goed weer, dus maar eens mijn Toyo R888 set gemonteerd.
Dat rijdt erg goed en vééél grip! :pompom:
Dat rijdt erg goed en vééél grip! :pompom:
www. M3 register .nl
Wat een ding ..
Ga je er qua uiterlijk nog wat meer mee doen? Of is het enkel voor plezier?
Ga je er qua uiterlijk nog wat meer mee doen? Of is het enkel voor plezier?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Mooi speelgoed!
Maar die velgen....
Maar die velgen....
Gaaf hoor!!!
Heb je nu 7 e30's of in totaal 7 auto's?
Damn... waar heb ik het fout gedaan dan he....
Heb je nu 7 e30's of in totaal 7 auto's?
Damn... waar heb ik het fout gedaan dan he....
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
7? Denk wel iets meer :p...
7 E30´s! Altijd handig als je één in de prak rijdt op de Ring :p..
7 E30´s! Altijd handig als je één in de prak rijdt op de Ring :p..
uiterlijk niet heel veel meer hoor, komt misschien nog wat subtiele bestickering op. uiterlijk is voor deze auto wat mij betreft niet zo belangrijk...
ja heb 7 e30's, meeste nette (bijna) belastingvrije oldtimers Totaal aantal auto's zal ik maar niet vertellen hahaha
Binnenkort nog een upgrade voor deze E30:
Een AST Sportline II....
ja heb 7 e30's, meeste nette (bijna) belastingvrije oldtimers Totaal aantal auto's zal ik maar niet vertellen hahaha
Binnenkort nog een upgrade voor deze E30:
Een AST Sportline II....
www. M3 register .nl
Mooi speeltje B (h)
Had em al gezien op de fansite, maar hier moet natuurlijk ook een showroom bestaan
Had em al gezien op de fansite, maar hier moet natuurlijk ook een showroom bestaan
ik gok dan op 13?
heb je een eigen garage B? ik zou niet weten waar ik dat allemaal moet stallen bij mij in de straat haha...
Werk je trouwens ook in een garage?
heb je een eigen garage B? ik zou niet weten waar ik dat allemaal moet stallen bij mij in de straat haha...
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Bam
Erg net ding
Erg net ding
Hij werkt veel aan een rode e36 couperunnerted schreef:ik gok dan op 13?
-
Leuk speelgoed, ik ben ook opzoek naar een track auto voor erbij. Daar ga ik mijn schnitzer 2,7 e30je niet voor gebruiken lol
komen die AST zo pre-assemblage? En is het wat? kan je me ook vertellen wat zo'n setje kost?
Ik heb van de week een setje top-adjustable gele koni gekocht, waren niet goedkoop. Maar ervaring spreekt wel ontzettend goed. Dus ben wel benieuwt waarvoor een AST setje gaat.
komen die AST zo pre-assemblage? En is het wat? kan je me ook vertellen wat zo'n setje kost?
Ik heb van de week een setje top-adjustable gele koni gekocht, waren niet goedkoop. Maar ervaring spreekt wel ontzettend goed. Dus ben wel benieuwt waarvoor een AST setje gaat.
De AST Sportline II is naar wens gemaakt om rijden op de ring mogelijk te maken, dit is namelijk geen circuit zoals bijvoorbeeld Assen, Zandvoort of Zolder.
Je moet niet vergeten dat je er (het beste) ook gelijk nieuwe wiellagers bij moet aanschaffen, en topmounts en/of camberplates.
Alles bij elkaar zit dit onderstel op ongeveer 2000 euro excl. montage/uitlijnen etc.
Je moet niet vergeten dat je er (het beste) ook gelijk nieuwe wiellagers bij moet aanschaffen, en topmounts en/of camberplates.
Alles bij elkaar zit dit onderstel op ongeveer 2000 euro excl. montage/uitlijnen etc.
www. M3 register .nl