
Heb inmiddels meerdere E30's (totaal 7 nu, allemaal type 1), maar dit topic gaat over mijn circuit E30.
September 2010 kocht ik een 325i 4 deurs uit 1986.
Een originele Nederlander nog wel, met een goed lopend M20 2.5 blok!



Zo stond de auto te koop.
Kon hem gewoon niet laten staan voor de prijs en het bouwjaar

Paar dagen later naar de APK gebracht, en kwam daar wonderbaarlijk genoeg direct doorheen zonder hem met gereedschap aan te raken....

Niet te geloven eigenlijk.



Aan de buitenkant nette auto, maar binnenkant was compleet gestript en voorzien van een rolkooi.
Dus ben hier maar mee begonnen om een trackday auto van te maken.
Gelijk maar een nieuw QSP race stuurtje gemonteerd met extra lange naaf


Omdat de temperatuurmeter nogal vreemd deed, maar gelijk de sensoren en thermostaat vervangen


Probleem opgelost.

Eerst maar eens de stoelen er uit gehaald en alle geluidsdemping en bitumen platen er uit gehaald.
Is best een *** werkje, dus daar maar mee begonnen.


Ging uiteindelijk toch nog best vlot, en daarna ook alle lijmresten verwijderd


Alles maar wit gemaakt en de passagiersstoel vaarwel gezegt

Ook maar gelijk een Sony Radio CD/MP3 ingebouwd voor tijdens de ritjes van en naar de circuits.... :lol:
De velgen waren ook wel aan een opknapbeurt toe, dus daar maar alle lak afgehaald wat daar nog van over was


En daarna een aantal lagen grondlak, wit, en fluor oranje...


Setje nieuwe Toyo R888 Semi-slick banden aangeschaft

En laten monteren en balanceren, en volgens mij heb ik dan best een leuk circuit setje


Huidige status:



Binnenkort weer updates....