Bericht
door BMW-Vince » 05 apr 2011, 12:42
Ieder openluchtfilter wat zo in het motorruim geplaatst wordt gaat vermogen kosten i.p.v. extra leveren.
Je gaat tenslotte meer warme lucht aanzuigen, en warme lucht is nu exact wat je niet wilt natuurlijk.
K&N levert daarom zo’n mooi hitteschild bij de nieuwere 57i kits.
Je hebt ook het Gruppe N type filter met een hele carbon box erom heen ter bescherming tegen warme lucht, kosten zijn wel echt extreem bij zo’n set… 1.000 euro ben je zo kwijt voor een originele…
Als je dan naar de andere risico’s kijkt van een open filter, meer vuil aanzuigen etc.
Moet je het in mijn ogen echt alleen voor de sound doen en het vermogensverlies voor lief nemen.
Zelf heb ik op advies van veel BMW mensen de snorkel uit mijn standaard airbox gehaald en een K&N inleg filter erin gedaan.
Geluid is precies leuk nu, huilt wat meer als de 6 cilinder echt gaat werken, qua vermogen misschien nog wel 1 pk winst i.p.v. meerdere pk’s verlies……
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014