Stoelen verlagen??

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fabian79

Re: Stoelen verlagen??

Bericht door Fabian79 » 13 apr 2011, 12:01

judaz schreef:how how, BMW niet vergelijken met een veredelde skoda met een paar cockringen op de gril he (h) .

Wil je het proberen tegen me -_-

De sportstoel kan in plaats 1 niet tippen tegen mijn audi interieur en ik spreek uit ervaring met. Ik heb beide interieurs gehad in een e46, zowel electrisch en handbediend sportinterieur als een normaal interieur. Electrisch of handbediend maakt geen verschil qua hoogte btw.
Op de tweede plaats is het electrische sportinterieur inderdaad erg hoog t.o.v. een normaal interieur, terwijl je met een sportinterieur dat precies andersom zou verwachten.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

maarten22

Bericht door maarten22 » 13 apr 2011, 12:22

Stapte van de week uit een andere auto en in mijn E46 coupe. Had net het gevoel in een X5 te zitten. Toen merkte ik eigenlijk pas hoe hoog de stoel voor je gevoel zit. En dat was in de laagste stand :whistle:

Harm78

Bericht door Harm78 » 13 apr 2011, 13:21

Is er ook niet een verschil tussen standaard stoelen en sportstoelen? Toen ik van standaard naar sport ging, had ik het idee dat ik ineens nogal op de bok zat. Zelfs m'n broer merkte dat op, terwijl ie precies één keer op de standaard stoelen had gezeten..

Patrickgroesbeek

Bericht door Patrickgroesbeek » 13 apr 2011, 15:40

Dat zal het misschien zijn.. Ik heb normale stoelen en ben 1.93 heb nergens last van. Stoel staat wel altijd op z'n laagst maar nooit helemaal naar achter, dan kan ik niet meer bij de pedalen! Verder klagen anderen er vaak over dat ze het idee hebben heel erg laag te zitten in mijn auto. Het ligt misschien ook aan wat je gewend bent!

beamertje

Bericht door beamertje » 14 apr 2011, 09:51

Het gaat om de hoofdruimte. Daarvan krijg je in de laagste stand alleen nog maar meer als je de rugleuning schuiner zet, maar fijn is dat niet. Gevolg van zo'n schuine rugleuning is dat je dan de stoel verder naar voren moet zetten om nog goed bij het stuur te kunnen en niet helemaal achter te B-stijl te zitten. Gevolg daarvan is weer dat je met opgetrokken knieen zit.

beamertje

Bericht door beamertje » 14 apr 2011, 09:59

De gewone stoelen in de e46 kunnen best laag vind ik, maar ik ben gewoon veel te lang. De sportstoelen vond ik niet zo fijn.
Mijn stoel is een gewone maar wel met stoelverwarming en leer. Misschien dat dat nog iets uitmaakt, leer zakt minder in?

Als je het vergelijkt met de alfa 156 of 159 dan valt het wel mee, in de alfa zit je zeker niet lager, maar die stoelen hebben een veel meer gekanteld zitvlak, dat is veel fijner, vooral als zo'n stoel in de laagste stand staat.
Laatst gewijzigd door beamertje op 22 apr 2011, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

beamertje

Re: Stoelen verlagen?? --> Oplossing

Bericht door beamertje » 14 apr 2011, 10:16

Ik heb een oplossing gevonden om de standaard stoelen te verlagen in de e46.

Aan de onderkant van de zitting lopen no-sag (zig-zag) veren van voor naar achteren. De achterste lus in elke veer moet dan omgebogen worden om aan de achterkant van de zitting een verdieping te krijgen. Je komt dan 1-2 cm dieper te zitten op het achterste deel van de zitting. Het voorste deel blijft even hoog.

De stoel moet helemaal uit elkaar, leer eraf, schuim eruit. Je haalt geen schuim weg. Bij Porsche stoelen wordt zoiets ook wel eens gedaan met de vering.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”