Rood uitroepteken!

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Skippy1

Re: Rood uitroepteken!

Bericht door Skippy1 » 14 apr 2011, 12:53

okej dat is eens een positief bericht :)

ik kan hem ook bij hem laten monteren.. dus ben benieuwd wat de kosten dan zullen zijn:)

laat het zeker even weten

Skippy1

Bericht door Skippy1 » 14 apr 2011, 17:48

beste ad en nasje.

nou ben ik dus bij de bmw dealer geweest en blijkt er een Type E34 blok in te liggen ..
nja veel verschilt het niet van de E39 alleen her en der wat aanpassingen.

automaat gaf geen storing aan dus moet vervangen worden zij de monteur.
abs is een ringetje links voor koste ong 60 eu alleen de ring.

even onder de auto gekeken en blijkt dat als ik mn automaat eraf wil halen een nat pak krijg .. want..

waar normaal een luikje hoort te zitten om je koppelomvormer los te draaien zit bij mij een plaatje dus kom ik niety bij de koppelomvormer.. met als gevolg.. wanneer ik hem eraf haal datik een zooi olie over me heen krijg.. leuk..

groetjes R

AdE39

Bericht door AdE39 » 14 apr 2011, 20:17

Hallo beste Rogier en Nassje,

Ik heb al een keer of 3 getracht een antwoord te geven, maar dat mislukte telkens, dus ik ben er al vanaf vanmorgen mee bezig.

Dus even afwachten of het gaat lukken, ik ben er wel mee bezig.

Dit is dus even een test bericht!

Met vriendelijke groet,

Ad

Skippy1

Bericht door Skippy1 » 14 apr 2011, 20:29

hey ad.

maakt niet uit .. even een update.

ik heb met de man van het bmwfan forum afgesproke dat hij voor mij de bak even vast houd

en dat ik de auto even na laat kijken voor allemanke mente.. maar volgens mij heb ik alles al.

volgende week moet ik er een nieuwe tuv op laten zette en als hij er door heen komt laat ik alles maken en regel ik een datum met Coatch voor de bak.

en als hij niet door de tuv komt word ik erg verdrietig en zal me zeker pijn doen ma dan moet ik afscheid nemen van mij schatje.

morgen nog even langs een bwm hobbie'ist en als hij tijd heb even met mn lieve blauwe ogen vragen of hij even kijken kan of hij nog meer mankemente kan vinde en we zulle zien.

AdE39

Bericht door AdE39 » 14 apr 2011, 20:54

Hallo beste Rogier,

Ik ben druk bezig geweest om een antwoord te geven, maar dat mislukte dus telkens, wat en waarom, ik heb geen idee.

Maar ik heb wel alles kunnen lezen, dat ging dus wel.

Maar heb je nog gevraagd aan de Coach of er garantie op de bak zat?
Want dat zou je nog kunnen proberen dus.
Nu zal hij er niet op uit zijn, om jou beet te nemen, daar zijn de meeste BMW forum leden wel serieus in gelukkig.

maar ik had al geschreven de radiateur is best prijzig, als dit een gebruikte is, een nieuwe kost dus origineel BMW 146.60 euro excl. BTW de maat is 650x439x32 mm de BMW partnrs, zijn 1711.2.246.009
1711.2.246.011
1711.2.246012

Het stuurhuis, die prijs valt dus mee, als hij echt perfect is, controleer echter goed op speling, en op eventuele lekkages, vaak zichtbaar op de hoezen en de stuurstangen.Een nieuw stuurhuis kost zo rond de 1100 euro excl. BTW, Schrikken dus!

Is jou stuurhuis defect dan, lekkage of speling, kijk of er geen revisiesetje voor te krijgen is, dat is goed koper en veel minder werk, waarschijnlijk moet de motr gelicht worden een goede 40 mm, dus de moetorsteunen moetem los, en er zijn motoren bij waarvan de carterpan gedemonteerd moet worden, om het stuurhuis te kunnen verwijderen!
Het stuurhuis dient langs de linkerzijde uitgenomen te worden, de stuurkant dus!

De wiellagers:
De voorwiellagers kosten nieuw een goede 165,00 euro excl. BTW
Achterwiellagers kosten zo rond de 65,00 euro excl.BTW

De prijzen komen bij Winparts vandaan.

Probeer anders eens prijs op te vragen bij een grossier, dat zijn bedrijven die aan gereedschappen en onderdelen aan garages leveren, particulieren kunnen er ook gewoon kopen, heb je een kennis die automonteur is, die krijgen vaak korting op de afgenomen materialen!, ook weer mooi meegenomen dus.

Ik houd het bericht nu even wat kort, ik hoor natuurlijk hoe het verloopt.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

Skippy1

Bericht door Skippy1 » 14 apr 2011, 21:13

beste ad ..

dit heb ik voor zover afgesproken.

Hallo Rogier,

Wat precies de kosten zijn durf ik niet te zeggen; ik moet ook nog een rekening krijgen, maar over het algemeen is mijn garage niet duur maar wel erg goed en precies. Ik ben er zelf bij geweest toen hij bezig was en met de handleiding van ZF in en bij de hand heeft hij zijn werk gedaan.
Waarschijnlijk is het al zo dat hij direct kan zien of de bak gaat passen of niet; zo ben ik er namelijk ook achtergekomen dat ik een andere bak moest zoeken. Dan ben je ook zo weer klaar. Je hoeft dan ook alleen de uren van de garage te betalen en de bak betaal je alleen als ie er werkend onder zit. Lijkt me een goeie deal, toch?
Wat zijn precies je klachten? Misschien kan ik ze vergelijken met de mijne en dan weet je gelijk of het een technisch probleem is. Ik vermoed overigens wel, want ik heb hetzelfde gehad met mijn 525TDS. Hij pakte steeds moeilijker op en op een gegeven moment was het over. Precies op het moment dat ik 'm inruilde trouwens....

Groeten,

dus betaal ik de bak pas als hij er werkend onder zit..
verder als hij later toch kapot zou gaan kan de beste man er ook niets aan doen lijkt mij.
hij zou hem voor me vast houden want hij zij.. ik kopieer:

De versnellingsbak zal ik voor je reserveren, want volgens mij kun je wel een financiele meevaller gebruiken met je auto. Een ruilbak kost al gauw tussen de 950 en 1450 euro namelijk!

dus dat heb ik voor zover afgesproken...slim?

en de radiateur van 145 zou een nieuwe imitatie zijn

AdE39

Bericht door AdE39 » 14 apr 2011, 21:43

hallo Rogier,

Lijkt me nog niet helemaal verkeerd.

Het zou echt stug zijn dat een gereviseerde bak binnen de kortste tijd weer defect zou gaan, dat kan haast niet.

en hij zal zijn naam er ook niet aan wagen, tenminste dat zou ik ook niet doen.
je bent immers serieus bezig op een forum, dan kan je dit echt niet maken.

word de bak er nu terplaatse onder gelegd, of las ik het verkeerd, door de garage waar de Coach geweest is.
Nu ben ik ook al aardig vermoeid, ik ga dadelijk nog even naar beneden, want ik ben al een tijdje bezig op het interent.

Ik moet mijn biedingen in de gaten houden, nog wat biedingen lopen in Italië via ebay.de

Ik struin ook alles af voor wat onderdelen, en op ebay wel kekker bieden, maatr je bent wel serieus bezig natuurlijk.
Want als jou bod als hoogste is geeindigd, dan ben je wel de eigenaar en je moet het dan ook kopen.
het is dus geen marktplaats..

Maar dat is geen probleem dus, want ik wil die onderdelen ook graag hebben!

dat van die radiateur dat had ik al inmijn achterhoofd, of gebruikt of immi.
In princiepe mag dat ook niet zoveel uitmaken.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad

Skippy1

Bericht door Skippy1 » 14 apr 2011, 22:00

beste ad.

als ik heb bij die man koop dan word hij indd daar bij zijn garage geplaatst.
aangezien ik pas hoefde te betalen als hij er werkend onder lag.

daarna ga ik kijken voor hoeveel ik mijn kapotte bak kan verpatse aan een revisie bedrijf.

en ik ga me toch eens verdiepen op ebay naar spulletjes.
want die duitse bak vond ik ook via de nederlandse ebay.. dus waarom kijk jij steeds via de duitse??

groetjess

AdE39

Bericht door AdE39 » 15 apr 2011, 10:05

Hallo Rogier,

Ja, waarom kijkt Ad nu op de Duitse ebay.

Wel beste Rogier, op de Nederlandse ebay staat niet zoveel, op ebay.de staat inmens veel, je vind er eigenlijk haast, ik wilde eigenlijk beter zeggen alles wat je zoekt, maar het scheelt niet veel, ik heb nog geen nee gekregen als ik wat zocht, en ik heb al wat gezocht daar, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de vrienden en kennissen en de fam.

Er wonen ook veel meer mensen in Duitsland, dus het aanbod is ook veel groter, nu staan er niet alleen Duitse klanten op ebay.de maar ook uit België, Frankrijk, Italië, Engeland en ook uit Nederland.

Het klinkt echt raar, maar het is wel zo, het schijnt daar misschien beter te werken en gezien de nationaliteiten die er in Duitsland aanwezig zijn, je vind er heel veel buitenlanders, ja ook Nederlanders die daar wonen.
Ik denk dat dit de reden is van het hele grote aanbod, dat net daarom vele buitenlandse verkopers hun waar aanbieden.
De bekendheid is erg groot, dat scheelt ook.
De meeste hobby-isten weten inmiddels ook dat ze in Duitsland moeten zijn, de prijzen van de onderdelen zijn vaak gunstiger, de arbeidskosten zijn lager dan in ons land, de service is vaak beter dan in ons land, de dienstverlenende bedrijven zoals de garages hebben het veel beter begrepen dan bij ons, ze zijn veel vriendelijker en aardig.
Dat is mijn ervaring, een ander kan natuurlijk weer een andere ervaring hebben.

En als ik dan op ebay.nl kijk, dan heb je toch weer vele verwijzingen naar Duitsland en de UK.( GB )
Op ebay.be heb ik nog niet gekeken, moet ik ook nog eens gaan doen, of op ebay.uk

Nou netjes hoor, dan heb je ook nog zekerheid, en is alles afgerond en je hebt weer meer zekerheid, die Coach geeft ook nog service, als de montage kosten dan ook nog meevallen!

Met vriendelijke groet,

Ad

En waar veel aanbod is, daar zijn vaak de prijzen ook veel beter!

Wie kijkt er nu niet naar de uitgaven, dat is het eerste verdiend.

Skippy1

Bericht door Skippy1 » 15 apr 2011, 11:32

beste ad.

ik hou der mee op de bmw is een bodemloze put.
ik wil jou onwijs bedanke voor het gespit wat je voor mij hebt gedaan en nassje natuurlijk ook ben alleen bang dat als ik morgen de koste te horen krijg dat mn hart de mee stopt.

zal dit weekeind even goed na moeten denken ma ben bang dat ik het antw al weet

hier komt het lijstje wat ik van de garage kreeg:

L=links
R=rechts
V=voor
A=achter

Automaatbak schakelt niet (wist ik)
L+Ra. remleidingen moeten vervangen worden
La. draagarm hoesje moet vervangen worde.
L.v. wiel lager.
L.v. abs ring of censor.
L+R.v. .... fuse kogel speling
L+R.a. stabilisatorstang speling
R.v. stabilisatorstang speling.
L+R.a. handrem doet het niet
Differentieel maakt herrie

achterkant van het briefje:

multiriem moet nieuw is voor helft afgeslete
condensor lekt
radiator lekt
aibaglampje brand( maar dat is mn sensor matje)
stuurhuis + stuurhuishoesje moet vervange worden

dus je raad het al wat voor humeur ik vandaag heb.
ben best verdrietig dat ik hoogst waarschijnlijk afscheid moet gaan nemen van mn funfer :'(
ma deste kwader op mezelf dat ik gwn niet beter heb gekeken.

mvg Rogier

AdE39

Bericht door AdE39 » 15 apr 2011, 16:06

Hallo Rogier,

Ik kan dat helemaal begrijpen dat je boos bent, maar maakt het nu nog wat uit?

Of je nu gaat fluiten, zingen, je haren uit je hoofd gaat trekken, of op je hoofd gaat staan, veel zal het niet uitmaken denk ik.
Je zal even door die zure appel heen moeten bijten.

Zo hebben we allemaal wel eens onze minder fijne gebeurtenissen.

Maar is dit een APK keuring of wat heeft er nu plaats gevonden?

Waarom deze waslijst met manco's?

Hoeveel kilometers heeft jou bimmer of Beiers geweld, hoe je het edele metaal ook mag noemen, gereden beste Rogier.

allereerst de remleidingen, zijn deze lichtjes geroest, zo ja, even lichtjes schuren en lekker even in de chassislak zetten, dan is dit probleem opgelost!
Draagarm hoesje, wiellager, dient vervangen te worden!
ABS censor of ring, even schoonmaken misschien??
HMMM de fuseekogels, ja dat kan niet anders dan vervangen worden!!
Stabilisatorstang, dat word de rubbers vervangen, dit valt nog mee met de prijs!
De handrem, dat zou eventueel kunnen zijn dat deze terug gesteld zijn, dat is simpel te verhelpen, maar op zijn ergst de kabels vervangen, ga naar de sloop voor anderen! stuk goedkoper.
Differentieel maakt herrie, dat is minder leuk, misschien een toevoeging er in om het geluid te verminderen, dat is dan voor een tijd weg, was bij Opel ook altijd bij de achterwielaandrijvers, toevoeging er in, en klaar.
Zit er wel voldoende olie in het differentieel??

Achterkant van het briefje:
Multiriem, ja, zit niets anders op dan vervangen!
De condensor lekt, grr, dat is ook vervangen, ga dit op de sloop halen, en bekijk de condensor goed!!
De radiateur, ja dat was bekend, vervangen, gooi echt geen afdichtmiddel in de radiateur, je koelkanalen kunnen ook dicht slibben, dan kost het een motor!
ABS lampje brandt, daar is een goedkoop alternatief voor, kijk eens op ebay.de een dummy er tussen, en het lampje is uit, kosten ergens tussen de 10 en 20 euro!
ja dat stuurhuis, dat wisten we al, vervangen.
Maar wat mankeert er dan aan dat stuurhuis, speling of zo?

Ik geef jou een goede raad beste Rogier om het met een kleiner bedrag te repareren, kijk eens goed op ebay.de
Al deze onderdelen kosten daar echt heel veel minder dan in ons land.
Voor lagerwerk e.d. koop niets anders dan echt Duitse onderdelen, geen Japans of Chinees Waaibomen staal, want dan ben je binnen een korte tijd weer aan het vernieuwen!!

Heb je voldoende Duitse taal beheersing, dat scheelt een berg, dat leest een stuk gemakkelijker.

Kijk bijvoorbeeld eens wat daar een wiellager kost, dat word daar Radlager genoemd, hetgeen wat jij moet hebben, is dus Radnabe mit radlager BMW 5er E39 Vorne voer dit maar eens in op ebay.de de eerste de beste klik daar maar eens op.
Daar kost je condensator klima anlage 51,89 de rest kan je daar ook bijna allemaal vinde beste Rogier, ik heb nog gekeken voor je radiateur ik denk dat je even moet bellen met ze.

Ze hebben er meerdere onderelen voor jou, ook voor je stabilisatorstang onderdelen.

Ik word net geroepen voor het eten, ik had dus al een beginnetje voor jou gemaakt, en er is genoeg verkrijgbaar voor jou auto, en heel veel goedkoper dan hier.

Dat zoeken voor jou, wel dat is gewoon erg graag gedaan hoor, geen dan hier voor!

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

AdE39

Bericht door AdE39 » 15 apr 2011, 17:18

Hallo beste Rogier,

Ik heb nog eens zitten spitten op ebay.de

Ik wist niet wat ik zag, ik heb mijn stekkie gevonden.
Daar zal ik vaker gaan kijken, en bestellen, niet zo gek ver de grens over zelfs.
Ik heb de remmen sets een bekeken van Zimmermann, schijven v+a compleet met remblokken voor net geen 200,00 euro.
Complete wiellager sets v+a beneden de 200,00 euro merk Meyle, dit merk word vaker toegepast op BMW..
Kijk eens op de site van:

Auto teile 55
Linzerstr. 18a
53572 Unkel

Ligt net onder Bonn

Ik denk dat die alles wel zal hebben!

Dat is al aardig dicht bij jou in de buurt!
Voor mij is dit rendabel als ik naar de wijnfeesten ga in BernKastel, dan ben ik ook aardig in de buurt, kan ik alles in een klap meenemen als ik een grote beurt aan mijn auto ga uitvoeren, hetgeen wat ik dan nodig heb heeft hij allemaal!

Dat scheelt aardig tegen Nederland en precies dezelfde merken ook nog!

Kijk of er iets bij zit wat je nodig hebt, het scheelt veel!

Met vriendelijke groet,

Ad

Skippy1

Bericht door Skippy1 » 15 apr 2011, 21:32

hey beste ad.

nja hij moet binnenkort voor de TUV.

en aangezien hij 2700 gekost heb en dan komt de automaat ik schat incl inbouwe 1000 eu.
het adres wat ik vond voor de stuurhuis en wiel lager zoude dat miss nog wel kunnen inbouwe voor 500 eu met nieuw abs ring want de bmw dealer zij dat die tog egt kapot bleek tezijn

dan zit ik al op 1500 eu.
dan al die stangetjes nog en rbbers
en de rem leiding zelf zitten lichte scheurtjes in dus moet egt vervangen worden
dan nog de condenser zal ok wel 100 eu zijn schat ik.
dan radiateur 145. ec btw

ik denk dat alles bij mekaar als ik zelf de stange zou doen radiator en condensor zit ik zeker over de 2000 eu
zeker omdat ik zelf niet aan mn remmerij bezig ga want dat moet gewoon 100% zijn.

en als alles 2000 eu gaat koste is het heel spijtig ma daar heb k gwn t geld niej voor ... morgen hoor ik wat de garage zou koste ma k zie door de bomen het bos nietmeer.

ik waardeer je positieve instelling ad maar ben bang dat t teveel word.. ik hoop echt als de beemer eruit gaat dat mijn volgende weer een e39 word

de beemer heeft trouwens 278.000 gelopen maar er zit dus een e34 motor in .. de dealer kon niet zeggen of nagaan wat die motor gelopen zou hebben.. bovendien kreeg ik met het uitlezen nog een oude storing van de lucht massa meter. die hebben ze gewist met het idee als hij weer trug kwam was daar ook wat mis mee.

alles bij elkaar is het gwn een tegroot risico als alles gemaakt zou zijn dat dan niet ook nog mijn lucht massa meter aan komt kloppen.. weet gwn ff niet meer van hoe en wat

denk dat ik ma ga sparen voor een goede bmw e39 en een totale aankoops inspectie laat ondergaan want dit wil ik niet meer.

alsnog bedankt dat je alsnog voor mij op ebay heb gekeken ma ik heb gwn pijn aan me kop vn het zoeken op internet.
moet ma even rustig na denken wat ook financieel de beste oplossing is

oja.. maandag moet ik het schip weer op tot de maandag daarop dus dan zulle jullie geen reacties van mij krijgen aangezien ik daar niet de mogelijkheid heb op internet te komen.
niet dat jullie gaan denke dat ik ook het forum vaarwel zeg haha

mvg rogier

AdE39

Bericht door AdE39 » 16 apr 2011, 11:42

Hallo Rogier,

Kijk eens goed op ebay.de!!

Een condensor voor de klima anlage kost op ebay.de een goede 52,00 euro
Handremkabels 34,00 euro
Airbag dummy tussen de 10,00 euro en 20,00 euro
Stabilisatorstang rubbers zijn ook erg goedkoop zo ook de koppelstangetjes voor de stabilisatorstang.

Kijk maar eens goed onder BMW 5er E39 radnabe mit lager vorne.
Bij elk item van de lagers klik eens op de link met de benaming van het onderdeel, er staan verder naar onderen de adresgegevens van de firma's, Google eens hun naam, je komt op hun site uit en daar staan echt een legio aan onderdelen tegen echt scherpe prijzen.

Ik zit dus alles helemaal uit te pluizen, zo kom je echt aan goede onderdelen en voor weinig geld, dat is goed voor je beurs.
echt doen beste Rogier, het scheelt enorm veel.
Je kan de onderdelen ook direct bestellen bij deze firma's, en je woont er nog dicht bij ook.

Maar TUV keuring, dat wil dan zeggen dat jou auto een Duits kenteken heeft!
In NL heet het gewoon APK keuring.

Dat je weer de vaart op gaat wil nog niet zeggen dat we jou al afschrijven, mooi niet dus.

maar je hebt het immers toch verteld, dus moeten we gewoon even geduld hebben tot er weer een tegenbericht van jou komt.
en dat is gemakkelijk, want zodra er iemand een bericht achter laat op het topic wat gevoerd word, krijg ik automatisch een bericht in mijn mailbox!

Ik hoor het wel als je weer wat nieuws hebt, ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Als je een andere auto gaat kopen, laat dan een aankoopkeuring verrichten door de ANWB of de Dekra, dat geld dus voor NL.
Kost rond de 280,00 euro, maak altijd een afspraak en zwart op wit, als het negatief uitvalt die aankoop keuring dat de kosten voor de eigenaar van het voertuig komt.
bij een goedkeuring voor de kopende partij!

met vriendelijke groet,

Ad

Skippy1

Bericht door Skippy1 » 17 apr 2011, 11:55

beste ad.

de echte volhouder haha

ik heb eens een briefje op mn auto geplakt en kijken wat ik er zo voor trug krijg.
5 min bij de winkel en meteen al een turkse jonge die het nummer noteerde en zij trug te bellen echter niet gedaan.

later even langs een handelaar gerede en van hem kon ik 2200 trug krijgen echter alleen als ik hem deed inruilen.
de enige auto die de gelijke kwaliteiten heeft als mijn funfer was een mercedes E320 TD zeer mooie auto goed onderhoude en een nieuwe tuv.. moet echter wel 3300 bij legge is wel een 2001 bj en heeft 200.000 gelopen

nu word ik waarschijnlijk afgeschoeten omdat ik hier mercedes een goede auto met de zelfde kwaliteit noem aangezien echte bmw liefhebber liever een ster in zijn raam heeft op zijn moterkap haha

ik zelf vond het een mooie nette auto alleen laat de beurs het niet toe dus word gewoon kijken waar het schip strand.

mijn bmw ad staat indd op Duits kenteken. nu heb ik gezien dat ze in nl goedkoper zijn maar daar kan ik een diesel onmogelijk op de weg houden.

ik houd jjullie nog op de hoogte en ik laat mijn volgende auto zeker op de brug nakijken

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”