Bericht
door AdE39 » 15 apr 2011, 16:06
Hallo Rogier,
Ik kan dat helemaal begrijpen dat je boos bent, maar maakt het nu nog wat uit?
Of je nu gaat fluiten, zingen, je haren uit je hoofd gaat trekken, of op je hoofd gaat staan, veel zal het niet uitmaken denk ik.
Je zal even door die zure appel heen moeten bijten.
Zo hebben we allemaal wel eens onze minder fijne gebeurtenissen.
Maar is dit een APK keuring of wat heeft er nu plaats gevonden?
Waarom deze waslijst met manco's?
Hoeveel kilometers heeft jou bimmer of Beiers geweld, hoe je het edele metaal ook mag noemen, gereden beste Rogier.
allereerst de remleidingen, zijn deze lichtjes geroest, zo ja, even lichtjes schuren en lekker even in de chassislak zetten, dan is dit probleem opgelost!
Draagarm hoesje, wiellager, dient vervangen te worden!
ABS censor of ring, even schoonmaken misschien??
HMMM de fuseekogels, ja dat kan niet anders dan vervangen worden!!
Stabilisatorstang, dat word de rubbers vervangen, dit valt nog mee met de prijs!
De handrem, dat zou eventueel kunnen zijn dat deze terug gesteld zijn, dat is simpel te verhelpen, maar op zijn ergst de kabels vervangen, ga naar de sloop voor anderen! stuk goedkoper.
Differentieel maakt herrie, dat is minder leuk, misschien een toevoeging er in om het geluid te verminderen, dat is dan voor een tijd weg, was bij Opel ook altijd bij de achterwielaandrijvers, toevoeging er in, en klaar.
Zit er wel voldoende olie in het differentieel??
Achterkant van het briefje:
Multiriem, ja, zit niets anders op dan vervangen!
De condensor lekt, grr, dat is ook vervangen, ga dit op de sloop halen, en bekijk de condensor goed!!
De radiateur, ja dat was bekend, vervangen, gooi echt geen afdichtmiddel in de radiateur, je koelkanalen kunnen ook dicht slibben, dan kost het een motor!
ABS lampje brandt, daar is een goedkoop alternatief voor, kijk eens op ebay.de een dummy er tussen, en het lampje is uit, kosten ergens tussen de 10 en 20 euro!
ja dat stuurhuis, dat wisten we al, vervangen.
Maar wat mankeert er dan aan dat stuurhuis, speling of zo?
Ik geef jou een goede raad beste Rogier om het met een kleiner bedrag te repareren, kijk eens goed op ebay.de
Al deze onderdelen kosten daar echt heel veel minder dan in ons land.
Voor lagerwerk e.d. koop niets anders dan echt Duitse onderdelen, geen Japans of Chinees Waaibomen staal, want dan ben je binnen een korte tijd weer aan het vernieuwen!!
Heb je voldoende Duitse taal beheersing, dat scheelt een berg, dat leest een stuk gemakkelijker.
Kijk bijvoorbeeld eens wat daar een wiellager kost, dat word daar Radlager genoemd, hetgeen wat jij moet hebben, is dus Radnabe mit radlager BMW 5er E39 Vorne voer dit maar eens in op ebay.de de eerste de beste klik daar maar eens op.
Daar kost je condensator klima anlage 51,89 de rest kan je daar ook bijna allemaal vinde beste Rogier, ik heb nog gekeken voor je radiateur ik denk dat je even moet bellen met ze.
Ze hebben er meerdere onderelen voor jou, ook voor je stabilisatorstang onderdelen.
Ik word net geroepen voor het eten, ik had dus al een beginnetje voor jou gemaakt, en er is genoeg verkrijgbaar voor jou auto, en heel veel goedkoper dan hier.
Dat zoeken voor jou, wel dat is gewoon erg graag gedaan hoor, geen dan hier voor!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad