Versleten achterasrubbers?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Marvin 328iT

Re: Versleten achterasrubbers?

Bericht door Marvin 328iT » 30 mar 2008, 23:06

Heb ook last van dat gebonk, en bij mij zijn toen ik de auto kocht(328i touring) ook die differentieelrubbers vervangen....maar na een tijd begon het gelazer weer!
Heb toen op internet gekeken, en gevonden dat het ook wel eens je bodemplaat kan zijn die gescheurd is....en dan op de plek waar je achterwielophanging bevestigd zit!
Heb de auto op een brug gehad, en heb toen gekeken.....en ik heb idd scheurtjes zitten op die plek -_-

Moet binnenkort eens bij Kalfsbeek, of Breeman langs om te kijken wat zij ervan vinden....en of de reparatie (gedeeltelijk) vergoed wordt....want het schijnt een bekend probleem te zijn.

groeten
Marvin

Polarion

Bericht door Polarion » 31 mar 2008, 00:02

Okay dan, weer een andere oorzaak. Iets om in de gaten te houden...

Heb de auto opgehaald. Wow, dit schakelt, koppelt perfect, mijn gebonk ben ik grotendeels kwijt! Nog een klein gebonkje van achteren. Bij controle blijkt mijn rubber achter het diff. gescheurd te zijn. Wordt bij dealer gerepareerd voor 325 euries.

firenza

Bericht door firenza » 01 apr 2008, 23:20

Polarion schreef:Okay dan, weer een andere oorzaak. Iets om in de gaten te houden...

Heb de auto opgehaald. Wow, dit schakelt, koppelt perfect, mijn gebonk ben ik grotendeels kwijt! Nog een klein gebonkje van achteren. Bij controle blijkt mijn rubber achter het diff. gescheurd te zijn. Wordt bij dealer gerepareerd voor 325 euries.
owkey mooi om te horen ! ! ! ..

wil je even laten weten of na die reparatie je auto weer zonder gebonk rondrijdt?

nu weet ik dus gelukkig waar ik naar moet kijken, dan ga ik na volgende week (als ik dus geen dubbele diensten meer draai) mijn auto een Full-checkup geven op de punten die jij hier eerder genoemd hebt,,

hopenlijk gaat die wan mij dan ook weer lekker cruisen :~ 8)
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe

Polarion

Bericht door Polarion » 02 apr 2008, 10:58

15 april ga ik naar de dealer. Ik hou je op de hoogte

d.vdkieboom

Bericht door d.vdkieboom » 02 apr 2008, 20:12

Zooo.........vandaag dan eindelijk maar eens bij Breeman in Gouda geweest, monteur dacht eerst dat er niets aan de hand was (tijdens het rijden), maar bij onderzoek op de brug bleek dat mijn cardanasrubbers gescheurd waren.

De afspraak staat op 21 april en de kosten bedragen € 347,00 all-in.

Zodra ik mijn auto weer terug heb horen jullie mijn bevindingen.
BMW 330d Touring Executive

d.vdkieboom

Bericht door d.vdkieboom » 02 apr 2008, 20:40

330dM schreef:Als die rubbers vervangen zijn zou het gebonk over moeten zijn?
Ik ben trouwens 1x in Gouda geweest, toen was het nog Severs, prima geholpen toen. :)
Ja dat is volgens de monteurs daar de oorzaak van het gebonk. Heb zelf ook even meegekeken toen de auto op de brug stond en de scheur was duidelijk te zien, dat het differentieel kantelde was trouwens ook duidelijk te zien.

En ik ben ook goed geholpen, er stond meteen een monteur klaar om een stukje mee te rijden en om hem op de brug te zetten......

Polarion

Bericht door Polarion » 02 apr 2008, 20:47

d.vdkieboom schreef:
330dM schreef:Als die rubbers vervangen zijn zou het gebonk over moeten zijn?
Ik ben trouwens 1x in Gouda geweest, toen was het nog Severs, prima geholpen toen. :)
Ja dat is volgens de monteurs daar de oorzaak van het gebonk. Heb zelf ook even meegekeken toen de auto op de brug stond en de scheur was duidelijk te zien, dat het differentieel kantelde was trouwens ook duidelijk te zien.

En ik ben ook goed geholpen, er stond meteen een monteur klaar om een stukje mee te rijden en om hem op de brug te zetten......
Autrans in Tilburg heeft hetzelfde gezien mbt het kantelen van het diff. Zelf heb ik gezien dat het rubber gescheurd was. Ik breng 'm naar de Fonkert in Numansdorp

Polarion

Bericht door Polarion » 15 apr 2008, 20:13

Zo, vandaag een silent bloc voor het diff laten monteren en meteen maar een oliebeurt erbij.

Nou i.c.m. de vorige reparaties eindelijk een stille ;D wagen. Geweldig gewoon! Geen gebonk meer.

Goede garage overigens in Numansdorp, zeer aardige ontvangst en je mag zo vrij rondlopen in de garage en de monteur neemt alle tijd voor je. Zeer aan te bevelen.

vegito

Bericht door vegito » 19 apr 2008, 04:05

Mensen ik wordt er echt echt ziek van... het is gewoon ene moment bonkt ie veel andere moment minder. Wat met echt opviel bij koud weer en koude motor dan bonkt me auto helemaal niet en schakelt ook echt super! hoe komt dit?... Zodra me auto half uur rijdt dan begint het weer geleidelijk (| . Als er spelling is dan moet het toch ter alletijden aanwezig zijn of komt dit door iets anders. Rubbers zijn goed van achteren daar ligt het probleem niet. Ook als ik bij warm motor gas geef en los laat hoor in bij de koppeling een bonk geluid van grote spelling echt raar geluid. Ben ten einde raad bij koude motor geen enkel bonk en rijd super. Bak olie is nieuw MTF-LT-2 erin.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Polarion

Bericht door Polarion » 19 apr 2008, 18:31

vegito schreef:Mensen ik wordt er echt echt ziek van... het is gewoon ene moment bonkt ie veel andere moment minder. Wat met echt opviel bij koud weer en koude motor dan bonkt me auto helemaal niet en schakelt ook echt super! hoe komt dit?... Zodra me auto half uur rijdt dan begint het weer geleidelijk (| . Als er spelling is dan moet het toch ter alletijden aanwezig zijn of komt dit door iets anders. Rubbers zijn goed van achteren daar ligt het probleem niet. Ook als ik bij warm motor gas geef en los laat hoor in bij de koppeling een bonk geluid van grote spelling echt raar geluid. Ben ten einde raad bij koude motor geen enkel bonk en rijd super. Bak olie is nieuw MTF-LT-2 erin.
Je hebt alles al laten controleren in het rijtjes vliegwiel > koppeling > versnellingsbak > hardyschijf > cardan + kruiskoppelingen en als laatste je cardan (diff)? Ik bedoel je hebt je rubbers achter bij het cardan al uitgesloten.

vegito

Bericht door vegito » 20 apr 2008, 10:50

Ja, kijk of de vliegwiel enzo probleem geeft dat weet ik nog niet maar, me achteras rubbers van de drager is goed de bekende nummer 9 ETK is vervangen en paar dagen was het geluid weg dan kwam het weer terug.. echt vaag.
Verkocht BMW 320D e90

Maikel

Bericht door Maikel » 29 apr 2008, 11:29

Welke "cardanasrubbers" zijn dit precies? Dan kan ik gericht kijken. Ik heb hetzelfde bonkprobleem.

d.vdkieboom

Bericht door d.vdkieboom » 29 apr 2008, 22:12

Goed...vorige week maandag heb ik mijn BMW naar Breeman in Gouda gebracht. Er was een prijs van € 347 afgesproken en de reparatie zou ongeveer 3 uurtjes duren. Aangezien ik in Halsteren woon en in Waddinxveen werk leek het me handig om de auto in Gouda te brengen en me door een collega op te laten halen.

Ze zouden contact met me opnemen op het moment dat de auto klaar zou zijn.........om 16:30u kreeg ik telefoon dat alles erg vast zat en dat men op een speciaal onderdeel had moeten wachten wat van Breeman in R'dam moest komen en dat mijn auto hierdoor nog niet klaar was. Daar zat ik dan, op mijn werk, 75 km van huis, zonder auto.
Na wat overleg bij Breeman werd besloten om mij gratis een leenauto mee te geven.....zo gezegd zo gedaan en na ongeveer een 3 kwartier kon ik de auto ophalen.

De cardanasrubbers als ook de silent blocks zijn vervangen en op het moment is er geen gebonk meer te horen.

Men hield de prijs van € 347 aan maar moest natuurlijk wel de door mij verbruikte brandstof van de leenauto vergoeden. Dit kwam neer op € 12.

Ik ben dus zeer tevreden over Breeman en zal ook bij volgende problemen teruggaan naar deze garage. Het kan altijd zijn dat er zich problemen voordoen, maar zolang men een adequate oplossing aanbied hoeft dit geen ramp te zijn :amen: .

Groeten Dennis

vegito

Bericht door vegito » 29 apr 2008, 23:36

Breeman in gouda is onwijs goed.. klein maar wel goede mensen. Ik ga ook maar eens even een afspraak maken want dit kan echt niet meer ik wil weten wat er aan de hand is.
Verkocht BMW 320D e90

Daveb22

Bericht door Daveb22 » 04 mei 2008, 19:48

Misschien off-topic...

Maar wat zijn nou precies die silent-blocks... Had al gezocht er wordt veel met de term gegooid, maar wat het nou precies is, is mij niet duidelijk geworden.
:P Noobie links-poot

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”