Carb: E46 330d
Re: Carb's BMW 330d Executive
Hey man, Dat zijn leuke verbruiken haha..
Ben benieuwd hoe het gaat passen als je de titaan inleg over schroeft in je huidige bumper!!
ik wacht op de foto's
Ben benieuwd hoe het gaat passen als je de titaan inleg over schroeft in je huidige bumper!!
ik wacht op de foto's
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Re: Carb's BMW 330d Executive
Dit weekend niet gelukt om de voorbumper te demonteren en de 330i grill te passen, puur uit tijd gebrek. Gisteren wel een set velgen opgehaald. Orgineel BMW styling 137.
1 velg is dus flink beschadigd en de andere 3 hebben wel wat krasjes. Maar goed daar was de prijs dan ook naar. Velgen moeten dus maar eens opnieuw gespoten worden en de stoeprandschade weggewerkt. Weet iemand nog een goed adresje in Zuid-holland die dit voor een nette prijs kan doen?
1 velg is dus flink beschadigd en de andere 3 hebben wel wat krasjes. Maar goed daar was de prijs dan ook naar. Velgen moeten dus maar eens opnieuw gespoten worden en de stoeprandschade weggewerkt. Weet iemand nog een goed adresje in Zuid-holland die dit voor een nette prijs kan doen?
Re: Carb's BMW 330d Executive
http://www.velgenreparatie.nl/
Darude heeft z'n velgen hier laten doen, de mijne gaan binnenkort ook om ze te laten richten
Darude heeft z'n velgen hier laten doen, de mijne gaan binnenkort ook om ze te laten richten
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Carb's BMW 330d Executive
Afgelopen week de keuze gemaakt om toch nog maar een voorjaar/zomer door te rijden met de velgen in deze staat. Puur omdat de banden nog goed zijn (5mm) en ik eerst nog wat ander onderhoud wil aanpakken.
Om de velgen toch wat meer leven in de blazen dit weekend de velgen een grondig ontdaan van vuil, teer en andere verontreinigng. Velgen zijn gewassen, gekleid, gepolijst en voorzien van twee lagen Wheelwax. Ondanks de schaafplekken ziet het er nog aardig uit. Komende winter worden de velgen wel gerepareerd en opnieuw gespoten.
Om de velgen toch wat meer leven in de blazen dit weekend de velgen een grondig ontdaan van vuil, teer en andere verontreinigng. Velgen zijn gewassen, gekleid, gepolijst en voorzien van twee lagen Wheelwax. Ondanks de schaafplekken ziet het er nog aardig uit. Komende winter worden de velgen wel gerepareerd en opnieuw gespoten.
Re: Carb's BMW 330d Executive
Vandaag was het eindelijk eens goed weer om te klussen aan de bimmer. Voor vandaag twee zaken op het programma: 330i grill en de zomervelgen.
Allereerst eens BMWportal aangezet in de zoektocht hoe de voorbumper los zou moeten. Na dit gevonden te hebben was het vrij makkelijk met een haf uurtje was de voorbumper eraf.
De 330i grill had ik al wat bijgewerkt met een nieuwlaagje verf in de juiste kleur. Gelukkig bleek het na vergelijk met de huidige bumpergrill erg makkelijk. Bevestigingspunten zijn gelijk dus gewoon click en go. Enige wat aangepast moest worden is dat aan de bestuurderskant er bij mijn 330d nog een luchtbuis loopt voor volgens mij de voorverwarming van de diesel. Gelukkig bleek dit ook neit meer dan wat plastic wegsnijden. Hierna de bumper weer gemonteerd met het volgende resultaat:
Hierna de zomer velgen gemonteerd. Deze zijn niet geheel 100% netjes. Ze hebben wat schade. Gezien ik ook nog wat andere zaken aan onderhoud wil uitvoeren staat dat in de planning voor de herfst.
Met als eindplaatje:
In de koplampen komt nog de bijbehorende zilverkleurige inleg en knipperlichten met zilver accenten.
Allereerst eens BMWportal aangezet in de zoektocht hoe de voorbumper los zou moeten. Na dit gevonden te hebben was het vrij makkelijk met een haf uurtje was de voorbumper eraf.
De 330i grill had ik al wat bijgewerkt met een nieuwlaagje verf in de juiste kleur. Gelukkig bleek het na vergelijk met de huidige bumpergrill erg makkelijk. Bevestigingspunten zijn gelijk dus gewoon click en go. Enige wat aangepast moest worden is dat aan de bestuurderskant er bij mijn 330d nog een luchtbuis loopt voor volgens mij de voorverwarming van de diesel. Gelukkig bleek dit ook neit meer dan wat plastic wegsnijden. Hierna de bumper weer gemonteerd met het volgende resultaat:
Hierna de zomer velgen gemonteerd. Deze zijn niet geheel 100% netjes. Ze hebben wat schade. Gezien ik ook nog wat andere zaken aan onderhoud wil uitvoeren staat dat in de planning voor de herfst.
Met als eindplaatje:
In de koplampen komt nog de bijbehorende zilverkleurige inleg en knipperlichten met zilver accenten.
- BMW Clubsport
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 20:31
Re: Carb's BMW 330d Executive
Icm met de bijpassende kapjes in de lampen kun je veel mensen voor gek houden.
Normaal hou ik niet zo van die titanium dingen, maar op deze wagens past het zeker!
Velgen vind trouwens ook mooi passen bij de auto
Normaal hou ik niet zo van die titanium dingen, maar op deze wagens past het zeker!
Velgen vind trouwens ook mooi passen bij de auto
Re: Carb's BMW 330d Executive
Spatzuiver sedan heb je daar!! Mooie strakke diesel, en dan een 330
Re: Carb's BMW 330d Executive
Was niet mijn eerste bedoeling van de 330i grill om mensen wijs te gaan maken dat het een 330i is, met een 330d is niets mis namelijk. Blijft toch een heerlijke 6-pitter.BMW Clubsport schreef:Icm met de bijpassende kapjes in de lampen kun je veel mensen voor gek houden.
Normaal hou ik niet zo van die titanium dingen, maar op deze wagens past het zeker!
Velgen vind trouwens ook mooi passen bij de auto
Ben vanaf begin van de E46 altijd al wel was gecharmeerd geweest van de 330i grill. geeft net even dat beetje extra tov de standaard bumpers qua uiterlijk. Zeker met de combi zwartmetallic lak past het goed.
Re: Carb's BMW 330d Executive
het staat inderdaad super mooi!
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: Carb's BMW 330d Executive
Vind het mooi geworden met het 330i grilletje. Maakt hem zeker een stuk frisser en sportiever aan de voorkant. En je hebt niet meteen de kosten van een :///m:pakket.
Geslaagde mod!
Grt, René
Geslaagde mod!
Grt, René
Re: Carb's BMW 330d Executive
Zo t zien istie goed terecht gekomen
Ziet er erg netjes uit!!!
Mocht je overwegen voor de titan inleg in je koplampen te gaan, wil ik je wel adviseren om ook nieuwe knipperlichten te kopen die erbij horen, bij de 330i zijn die namelijk ook voorzien van een zilver/titaan rand....
Ziet er erg netjes uit!!!
Mocht je overwegen voor de titan inleg in je koplampen te gaan, wil ik je wel adviseren om ook nieuwe knipperlichten te kopen die erbij horen, bij de 330i zijn die namelijk ook voorzien van een zilver/titaan rand....
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Re: Carb's BMW 330d Executive
Titaan inleg in de koplampen staat op de lijst voor het voorjaar. Dat de knipperlichten anders waren was me al opgevallen en staan inmiddels ook op de lijst. Heb nog even getwijfeld om de oranje te kiezen (vind dat met donkere lak wel goed staan), maar dan moet de achterkant eigenlijk ook oranje en daar staat wit juist veel netter. Dus het wordt gewoon wit.
Weet alleen niet zeker of ik ook de seals moet vervangen van de koplampen als ik het plastic erafhaal. Maar goed dat zijn de kosten ook niet echt.
Morgen nog even een nieuwe kentekenplaat voor de voorkant ophalen. Deze was ook na een ontmoeting met een trekhaak in het verleden wel eens aan vervanging toe..
Weet alleen niet zeker of ik ook de seals moet vervangen van de koplampen als ik het plastic erafhaal. Maar goed dat zijn de kosten ook niet echt.
Morgen nog even een nieuwe kentekenplaat voor de voorkant ophalen. Deze was ook na een ontmoeting met een trekhaak in het verleden wel eens aan vervanging toe..
Re: Carb's BMW 330d Executive
Voor komend weekend staan er een aantal onderhouds klussen op het programma:
Schokdempers achter vervangen (Bilstein B4)
Veerpootlagers achter (Meyle HD)
Stablilisatorsteunen achter (Meyle)
Remblokken achter (Bosch)
Wordt weer een lekker weekendje klussen, dus hopen op wat goed weer.
De voorkant met schokdempers, draagarmen + rubbers (meyle HD) zijn in juni aan de beurt en zullen door m'n garage worden gedaan gezien daarbij de veer ook van de schokdemper moet en ik geen veerspanner heb liggen. Mocht iemand die nog ter beschikking willen stellen (evt tegen een vergoeding) dan houdt ik mij aanbevolen.
Schokdempers achter vervangen (Bilstein B4)
Veerpootlagers achter (Meyle HD)
Stablilisatorsteunen achter (Meyle)
Remblokken achter (Bosch)
Wordt weer een lekker weekendje klussen, dus hopen op wat goed weer.
De voorkant met schokdempers, draagarmen + rubbers (meyle HD) zijn in juni aan de beurt en zullen door m'n garage worden gedaan gezien daarbij de veer ook van de schokdemper moet en ik geen veerspanner heb liggen. Mocht iemand die nog ter beschikking willen stellen (evt tegen een vergoeding) dan houdt ik mij aanbevolen.
Re: Carb's BMW 330d Executive
Kijk eens aan, dus toch de ophanging even een keer goed vervangen, dat moest er uiteindelijk wel een keer van komen ja met deze km-stand. Overigens sowieso bijzonder dat 'we' daar zo lang mee door hebben kunnen rijden vergeleken met andere E46's (vaak rond de 150.000 km al de eerste vervangingen). Zal wel even wat kosten, alhoewel dat door zelf te klussen en ebay e.d. misschien ook wel mee zal vallen, maar daarna kan je er zeker weer zorgeloos mee rondrijden tot de 3 ton (en veel verder).
Bevalt de wagen verder nog steeds goed?
Ik zie dat je verbruik in ieder geval erg netjes is (laatste tankbeurt zelfs 1:16, leuke waarde voor een 3 liter diesel! ). Precies hetzelfde als toen ik er zelf nog mee rond reed.
Bevalt de wagen verder nog steeds goed?
Ik zie dat je verbruik in ieder geval erg netjes is (laatste tankbeurt zelfs 1:16, leuke waarde voor een 3 liter diesel! ). Precies hetzelfde als toen ik er zelf nog mee rond reed.
Re: Carb's BMW 330d Executive
Verbruik valt mij inderdaad mee. Als je er echt stevig mee doorrijdt is het verbruik wel hoger, maar hou het veelal op rustig tot sommige momenten wat spotiver. Dus dan valt het verbruik wel mee.
Wilde het onderstel eigenlijk al in januari/februari aanpakken, maar dat kwam er financieel even niet van. Door het zelf uit te voeren scheelt het ook weer in de kosten en is het wel weer leuk wat meer kennis van de auto te krijgen. Schokdemper waren 90 euro (per 2) en de andere delen een 120 euro totaal. Dus zo hou ik de kosten nog wat laag. Voorkant aanpakken is wat duurder, maar dat komt wel weer voor elkaar volgende maand.
Je merkt nu wel echt dat de schokdempers en wat rubbers aan vervanging toezijn na 219.500 km. De auto stuitert achter nu wat als je door een kuil in de weg rijdt, dus de schokdemper zullen wel helemaal op zijn.
Wagen bevalt nog steeds erg goed. Vermogen is al aardig gewend maar een echt stoplichtsprinter is het niet. Verburikt verder geen druppel olie over een ongeveer 6000 km moet hij weer aan een oliebeurt. Dat combineer ik dan gelijk met de opknapbeurt aan het vooronderstel. Dan kan de Bimmer de roadtrip van 4500 km van de zomer door scandinavië ook weer aan .
Wilde het onderstel eigenlijk al in januari/februari aanpakken, maar dat kwam er financieel even niet van. Door het zelf uit te voeren scheelt het ook weer in de kosten en is het wel weer leuk wat meer kennis van de auto te krijgen. Schokdemper waren 90 euro (per 2) en de andere delen een 120 euro totaal. Dus zo hou ik de kosten nog wat laag. Voorkant aanpakken is wat duurder, maar dat komt wel weer voor elkaar volgende maand.
Je merkt nu wel echt dat de schokdempers en wat rubbers aan vervanging toezijn na 219.500 km. De auto stuitert achter nu wat als je door een kuil in de weg rijdt, dus de schokdemper zullen wel helemaal op zijn.
Wagen bevalt nog steeds erg goed. Vermogen is al aardig gewend maar een echt stoplichtsprinter is het niet. Verburikt verder geen druppel olie over een ongeveer 6000 km moet hij weer aan een oliebeurt. Dat combineer ik dan gelijk met de opknapbeurt aan het vooronderstel. Dan kan de Bimmer de roadtrip van 4500 km van de zomer door scandinavië ook weer aan .