Remschijven afdraaien

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mario TT

Re: Remschijven afdraaien

Bericht door Mario TT » 02 mei 2011, 20:13

@Judaz, je hebt echt niets fout gedaan. Sommige mensen kunnen alleen maar dingen in het negatief steken. Ik denk dat dat pas niet leuk was dat ik dat zei, maar het is dan wel mijn mening, die net zoals de post hierboven van dw70 en ArnoldC niets met het topic te maken heeft. Dus tja misschien kunnen we het op het topic houden.
Je betaald voor een nieuwe remschijf een hoop, dan mag je wel verwachten dat ze niet binnen 2 weken er een paar milimeter van af halen zodat je remschijven veel minder lang meegaan. Dan had je ook minder hoeven betalen. Immers je krijgt ook minder. Je moet gewoon nieuwe remschijven eisen. Afdraaien aan de auto is een super idee, naaf krom dus dan rond je de schijf maar af. Dat betekend dus dat je je volgende set remschijven ook meteen moet afdraaien. Dat is dus eigenlijk het probleem doorschuiven naar wat komen gaat, of in vele gevallen naar de volgende eigenaar. Of er is een andere oorzaak waardoor je remschijf krom is en over twee weken zijn ze dat weer. Garages gaan beter om met problemen als je je poot stijf houdt en niet als je over je heen laat lopen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Patrickk

Bericht door Patrickk » 02 mei 2011, 20:48

Idd Mario, gewoon nieuwe schijven erop.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Michiel Bos

Bericht door Michiel Bos » 03 mei 2011, 08:32

@Judaz, ik begrijp je stelling en deel deze ook met je, natuurlijk zijn nieuwe schijven de beste optie, en het liefst had ik ze er zelf onder gezet, maar ik heb geen garage tot m'n beschikking, geen oprijpad, zelfs geen eigen parkeerplaats.. Hoe de schijven uiteindelijk krom geworden zijn is inderdaad een lastige vraag, ik hoop op coulance van de garagehouder anders is dit m'n laatste bezoek aan hem.. Op onderhoud moet je niet (nooit) besparen, maar het is een 10 jaar oude BMW met 200.000 km op de teller en dan moet je toch keuzes gaan maken. Ik heb de afgelopen 25.000 km meer dan 3200 euro aan (preventief) onderhoud gehad en dat vind ik voorlopig wel weeer even voldoende. Misschien moet ik inderdaad m'n poot stijf houden, en zit ik over een paar weken weer met hetzelfde probleem, maar dan heb ik m'n les geleerd en ben ik een ervaring rijker en een illusie armer... -_-

Maar alle meningen en reacties worden op prijs gesteld, ik ben niet snel op m'n teentjes getrapt, en weet ook hoe moeilijk het is om te nuanceren op een forum. Alles ter 'lering en vermaak' toch? :duimen:

TuningMax

Bericht door TuningMax » 03 mei 2011, 08:54

Je kan het altijd proberen ja.

Coulance op dit soort zaken? succes ;)

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 03 mei 2011, 19:21

Garage zal altijd zeggen (tenmiste dat denk ik) dat je de schijven te veel belast hebt en oververhit zijn geraakt,dat zou iidd kunnen.
Maar ik weet of de remvertraging nog wel optimaal is,anders kun jij dan aangeven waarom zijn de blokken dan niet verglast,wat bij oververhittng gebeurd.
Heb zelf oem schiven en blokken,afgelopen winter een paar keer aangelopen,zo heet dat de rook ervanaf kwam ,de velg verkleurde (winterbanden erop),maar zelfs daarna remde ie nog steeds normaal en geen trilling in het stuur tijdens het remmen en de schijven zijn echt niet nieuwe meer,zeker 60000km.

Michiel Bos

Bericht door Michiel Bos » 03 mei 2011, 21:03

Thanks Largeproject, dat is inderdaad een goed idee, nu maar hopen dat het me geen set remblokken gaat kosten.. ;)

Ik denk (met nadruk op denk) dat de verstandhouding tussen de garagist en ondergetekende goed is en ik verwacht dat hij me redelijk behandelt. Ik kan natuurlijk niet in z'n portemonnee kijken, wellicht is z'n financiële situatie dusdanig dat -ie geld nodig heeft en ik als goedgelovige klant daar voor op mag draaien...

Michiel Bos

Bericht door Michiel Bos » 08 mei 2011, 14:44

Zucht...

Gister werd ik door een andere BMW rijder gewezen op de groeven in m'n remschijven áchter..

Je voelt ze zitten, maar zijn niet heel diep,maar volgens mij hoort dit niet..

Wat denken jullie? Zijn er toch inferieure schijven/blokken onder gezet?

Fotootje ter verduidelijking

Afbeelding

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 09 mei 2011, 17:13

Beide zijden? Beide zijden de groefafstand gelijk? Dan heb je wellicht geluk.
Maar ik ken geen schijven die zulke groeven hebben...

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 09 mei 2011, 17:34

Michiel Bos schreef:Zucht...

Gister werd ik door een andere BMW rijder gewezen op de groeven in m'n remschijven áchter..

Beide kanten?

Michiel Bos

Bericht door Michiel Bos » 09 mei 2011, 20:39

Niet aan beide kanten..

Foto's:

Rechts achter:

Afbeelding

Links achter:

Afbeelding

En voor de volledigheid:

Rechts voor:

Afbeelding

Links voor:

Afbeelding

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 09 mei 2011, 21:08

Dan lijkt het me dat er iets niet helemaal jofel is.
Oftewel denk ik dat je aan nieuwe remschijven+blokken toe bent.

TuningMax

Bericht door TuningMax » 09 mei 2011, 21:19

Dat is zeker niet goed.

Laat alles maar eens nakijken en delen vervangen die slecht zijn. Dit mag echt niet gebeuren na 3 maanden

Michiel Bos

Bericht door Michiel Bos » 10 mei 2011, 09:03

Thanks voor de info mannen, auto staat nu bij de garage en de reactie van de garagist over de ingesleten remschijven "oh, das niet goed", zei geloof ik genoeg..

Afwachten maar..

Michiel Bos

Bericht door Michiel Bos » 13 mei 2011, 12:56

Goed, schijven zijn afgedraaid en blokken zijn nagekeken (alles kosteloos) en nu remt het weer trillingsvrij. Pedaal voelt iets minder 'hard' als voorheen, maar remmen zijn wel wat makkelijker te doseren. Voor mij probleem opgelost dus.

Bedankt voor de help in ieder geval!

vugt48

Bericht door vugt48 » 13 mei 2011, 22:55

Heb zelfde probleem gehad, voor remblokken en schijven vern. 1500 km later voelde ik heel lichte trilling met remmen bij hoge snelheid.
Had alles zeer goed schoon gemaakt naven en wielen en netjes gespoten en in het vet gezet, en op moment alles netjes vastgezet , niet met slagmoersleutel maar met de hand. Dus ik dacht kan toch nu al niet krom zijn.
Na 1500 km ,Links voor liep rem iets aan, , remzuiger eruit gehaald , bleek roest onder de binnenste afdichtring tezitten , stofkap was heel, alles netjes schoon gemaakt, revisietjes bij BMW gehaald en erin gezet , rechts ook gekeken , zat al een revisie remklauw op , had ik eerst niet gezien,maar rechts ook gereviseerd,
netjes ontlucht , probleem is weg
Rijd nu al weer 3000 km zonder trillen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”