Bericht
door e46coope » 15 mei 2011, 19:09
Even reageren op het topic, het mag duidelijk zijn dat een standaard luchtfilterbak een behoorlijke restrictie vormt in het inlaat traject, hetzelfde geld voor het uitlaatsysteem, dikkere pijpen laten de motor beter ademen zo ook het luchtfilter.
Als je echt wilt weten of het vermogen oplevert moet je eens op een rollenbank gaan kijken, alleen een luchtfilter maakt niet zo heel veel uit, paar pk op zijn hoogst, samen met een ander uitlaatsysteem wordt dit verschil al een stuk groter en met chippen nog meer.
Ik heb met mijn bmw die ervaring nog niet maar mijn vorige auto, ford fiesta ST150 ging het vermogen van 150 naar 185 pk en dat zonder turbo.
Over een schroefset kan ik kort zijn, standaard dempers zijn niet gemaakt voor kortere veren dus alleen veren vervangen is niet raadzaam, ik heb nu zelf een setje incl veren van monroe aangeschaft, iets lager en comfort bij normaal rijden en stugger bij spotief rijden.
De meeste schroefsets die worden aangeboden voor rond de 300 a 350 euro is troep en spijkerhard, koni geel is al niet om mee te rijden op de openbare weg, een goede schroefset kost al snel 1000 euro en er zijn niet veel mensen die dat ervoor willen betalen.