Cold Air Intake nutteloos?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Griffendahl

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door Griffendahl » 16 mei 2011, 17:56

Maar onderin moet je dan koppel inleveren... Juist wat ik in onze cabrio zo fijn vind van de M52B28

e46coope

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door e46coope » 16 mei 2011, 19:30

Griffendahl schreef:
e46coope schreef:koni geel is al niet om mee te rijden op de openbare weg.
Misschien niet onder een stuiterbakje als een Ford Fiesta, maar onder een E46 is het prima rijden hoor. Ik heb de KW variant 2 schroefset onder mijn E46, dus zo'n setje van een heel ruime 1000+ euro. Maar die heeft standaard Koni geel achterop. Door het gewicht en de lengte van een BMW geven schroefsets een heel ander resultaat op een BMW dan op een Ford Fiesta hoor...

Dan heb je helaas niet goed gelezen, ik had het over de goedkope setjes die bij de vleet aangeboden worden, je kan voor 300 euro geen fatsoenlijke set incl veren maken, bestaat gewoon niet en KW is geen troep maar kwaliteit, dat moet je toch met me eens zijn !
ps, vergis je niet in het gewicht van de ford, dus een stuiterbakje is het zeker niet alleen is de auto korter dus 'knikt' hij iets meer, dat klopt.
Verder nog even voor alle duidelijkheid, ik ben geen merk FANAAT, dus ook niet van BMW, wat ik wel ben is een autotechnicus met een passie voor auto`s, en of dat een ford of bmw is maakt mij niet uit, een bmw is niet heilig en zeker geen perfecte auto.
Misschien ben ik wel te oud voor dit forum maar de afkortingen en patatgeneratie kreten vliegen mij hier om de oren zodat ik soms een woordenboek nodig heb :gek: .

Griffendahl

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door Griffendahl » 16 mei 2011, 19:37

Als jij een autotechnicus bent weet je dat het ook door de wielbasis en overhang komt dat een stugge schroefset op een BMW een heel ander resultaat geeft als op een Ford Fiesta die vrijwel geen overhang heeft en een compleet andere gewichtsverdeling heeft. Op zulke kortere lichtere auto's gedraagt een stugge set zich heel anders als op een BMW.

Wat betreft het gewicht, ik gok zo'n Fiesta op pak hem beet 1100 kg, vergeleken met mijn E36 van 1400 kg vind ik dat toch wel een heel substantieel verschil die wel degelijk invloed heeft op hoe zo'n set zich op je auto gedraagd.

Maar als iemand zegt dat Koni geel al niet is om op straat mee te rijden dan moet ik toch echt even protesteren. De praktijk blijkt dat dat in mijn diesel gewoon een heel plezante ervaring is die zich al vele tienduizenden kilometers lang bewezen heeft.

e46coope

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door e46coope » 16 mei 2011, 19:45

Het heeft niet zoveel zin om mijn verhaal te herhalen, wat je hierboven schreef hed ik je net al verteld.
Dat jij erg tevreden bent met je gele koni`s was mij al duidelijk, is ook een kwestie van smaak, ik vind het persoonlijk te stug maar ieder zijn of haar gevoel!
Laatst gewijzigd door Gast op 16 mei 2011, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Griffendahl

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door Griffendahl » 16 mei 2011, 19:55

Laten we het maar blijven houden over CAI's, de discussie over schroefsets lijkt me hier niet op zijn plaats. On-topic maar weer...

Gebruikersavatar
GT-RVV
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2010, 23:45

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door GT-RVV » 19 mei 2011, 18:03

Als ik mijn laptop aan mijn 330 (benzine) hang leest die 60 graden uit op de air-intake (opgewarmde motor, stationair draaiend, buitentemp. 18 graden). Dat moet normaal zijn want hij geeft geen foutmelding, maar ik vind het absurd hoog! Verwacht ik bij een turbo, maar niet in een inlaattraject zonder verdere bijzondere restricties of apparaten. Moet dus wel in het gasklephuis gebeuren!

e46coope

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door e46coope » 19 mei 2011, 18:16

Dat is vrij hoog, normaal werkt het volgens mij als voorverwarming, dan klinkt het logisch.
Ik heb net een 57i setje erop geschroeft, kijken wat het scheelt. :gekdoen:

Dr.BMW
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 dec 2008, 21:48

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door Dr.BMW » 19 mei 2011, 18:21

CAI is idd nutteloos, alleen voor geluid of looks onder je hood. `dat geld kan je beter gebruiken voor short shift kit of een andere diff. dan voel je pas iets.
335i boven een 330i

e46coope

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door e46coope » 19 mei 2011, 18:31

Waarvoor heb ik een short shift nodig of een diff? ik ben geen straatracer ! :driving:

Maestroxl
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 dec 2007, 09:46

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door Maestroxl » 19 mei 2011, 18:32

Graden Celsius? of Fahrenheit. 60 graden Fahrenheit is ongeveer 16 graden Celsius. En dat scheelt niet zo veel met 18 graden buiten temperatuur.

Dr.BMW
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 dec 2008, 21:48

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door Dr.BMW » 20 mei 2011, 10:38

Bij mijn vorige 330ci had ik een UUC EVO3 SSK met een DSSR en een 3.38 diff..
Heerlijk om te schakelen. Is mijn beste mod geweest. de UUC is stukken beter dan alle andere merken SSK.
Je hoeft geen straat racer te zijn maar stoplichtsprintjes was toen mijn hobbie. I
Ik trok zelfs een megane RS met 250 pk en 100 kg lichter helemaal uit. Pas bij > 140km/h kwam hij langs door de turbo. Wij hebben 3x gesprint en daarna elkaar :duim: gegeven.
335i boven een 330i

e46coope

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door e46coope » 20 mei 2011, 10:40

Dat deed ik ook toen ik nog jong was ;)

e46coope

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door e46coope » 20 mei 2011, 10:50

:gekdoen: Nee, die neem je om de kids naar school te brengen :rolf:

Griffendahl

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door Griffendahl » 20 mei 2011, 10:55

[center]*kuch* Cold Air Intakes *kuch*
:on:[/center]

Moderatoropmerking Griffendahl

DeDikkeBeer
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2011, 20:37

Re: Cold Air Intake nutteloos?

Bericht door DeDikkeBeer » 14 jun 2011, 19:10

Jongens ik ben het met jullie eens dat cai geen hoge vermogen en koppel winsten oplevert. Tijdens jarenlang onderzoek heb ik getracht een systeem te bedenken en te fabriceren wat dit wel heeft. Met succes heb ik vandaag dit onderzoek afgerond en presenteer ik jullie met volle trots: SUPERCAI! Deze kit is uitvoerig getest op een e36 320i en gevoelsmatig ga je er een stuk harder mee!

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”