E36 Sedan Trackcar - Verkocht! :D
Re: E36 Sedan Trackcar
Goed bezig!
Werd tijd dat deze auto weer is wat aandacht kreeg!
Werd tijd dat deze auto weer is wat aandacht kreeg!

jaja het mocht is tijd worden ja. aangezien de bumper gespoten moet worden samen met de primer zit ik eventueel te denken aan een ander kleurtje ook. of eventueel de M kleuren eroverheen maar dan in me eigen kleuren keuze.
het volgende wat op de lijst staat om te doen is de bedrading uitdunnen. ik zat gister te kijken en er zaten allemaal kabels onder de auto die nergens aan aangesloten zaten en ook gewoon afgesneden waren. waarschijnlijk vonden de vorige eigenaren het niet belangrijk genoeg? heeft er hier toevallig ervaring mee en wilt me eventueel ook helpen? met electronica durf ik het niet aan zonder help van iemand met ervaring!
het volgende wat op de lijst staat om te doen is de bedrading uitdunnen. ik zat gister te kijken en er zaten allemaal kabels onder de auto die nergens aan aangesloten zaten en ook gewoon afgesneden waren. waarschijnlijk vonden de vorige eigenaren het niet belangrijk genoeg? heeft er hier toevallig ervaring mee en wilt me eventueel ook helpen? met electronica durf ik het niet aan zonder help van iemand met ervaring!
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
ook ben ik bezig met wat dingetjes te bestellen voor de bimmer. schakelaartje omdat die vervangen moet worden. van die hoodpins en heb ook nieuwe bouten/moer nodig voor me achteras. op beide achterwielen werk ik maar met 4 bouten (tapeinden) met moer omdat ik er 2 tekort kom. dus inplaats van de 5 op beide kanten rij ik met 4 wat ik toch weer ff netjes wil maken. iemand enig idee wat voor een maat ik nodig heb ivm met 25MM spacers?
For Speed Add Lightness
op het moment is de bmw voorbumper loos. moet voor zondag er weer op komen te zitten aangezien ik dan weer zandvoort aan ga vallen. hopelijk is ie vrijdag weer gemonteerd op de auto 
en zo ziet dat er dan uit:

will keep you updated
UPDATED 8-6-2011 17:27:
heb meer tijd gekregen waardoor ik hem al heb terug kunnen plaatsen:

en ja inderdaad er is een splitter onder gekomen. heb deze zelf gemaakt vond een carbon of fiberglass versie te duur voor iets wat je natuurlijk redelijk makkelijk stuk rijdt op een kerbstone door de laagte van de auto. dit heeft me uiteindelijk minder dan 35 euro gekost. als ik er dan nog eens kapot rijd is het niet zo'n drama en bouw ik een nieuwe.

en zo ziet dat er dan uit:

will keep you updated
UPDATED 8-6-2011 17:27:
heb meer tijd gekregen waardoor ik hem al heb terug kunnen plaatsen:

en ja inderdaad er is een splitter onder gekomen. heb deze zelf gemaakt vond een carbon of fiberglass versie te duur voor iets wat je natuurlijk redelijk makkelijk stuk rijdt op een kerbstone door de laagte van de auto. dit heeft me uiteindelijk minder dan 35 euro gekost. als ik er dan nog eens kapot rijd is het niet zo'n drama en bouw ik een nieuwe.
For Speed Add Lightness
gewoon multiplex
heb 2 platen van 122X80 ofzo gekocht aan elkaar gelijmd, aan de onder kant een alluminium strip over de "gap"en aan de bovenkant achter de bumper ook nog is... op die fiets is 1 lange plaat van 2M zo moeilijk meenemen he, vandaar de 2 platen kon vriend mee om te halen

For Speed Add Lightness
Vandaag weer heerlijk vrijrijden gepakt en 4 sessies gereden en helemaal uitgeleefd in de auto
1x helaas de bandenstapel geraakt in de outlap bij uitkomen khumo bocht, banden waren nog koud en iets te enthausiast de bocht in ging fout. helaas geen plaatschade op wat spuitwerk na
Verder nog leuk kunnen aanhaken op paar autos en ook aantal porsche's in weten te halen en nog wat dingen.
In me eerste sessie bijna nog me neus in een gallardo geparkeerd. De lambo kwam vanuit het niets tussen mij en de kerb stones in net optijd uit kunnen wijken anders was het een lullig tikje geweest (werd meteen van de baan gehaald voor gevaarlijk rijgedrag zag het hem bij meerdere doen terwijl die er allang langs had gekunt)! reden redelijk veel exoten vandaag, gallardo, SLS, Corvette, Gepeperde porsches en zelfs 2 ferraris gezien!
Op gegeven moment leuk gevecht gehad met een Sierra cosworth wat echt spiegel tegen spiegel werk was in bochten... Uiteindelijk heb ik het moeten afleggen vanwege een gele vlag en zijn neus voor was... maar daarna nog heerlijk aan gehaakt en zo de sessie uitgereden met leuk gevecht!
al bij al heerlijke dag, fotos zullen volgen zodra ik ze heb

In me eerste sessie bijna nog me neus in een gallardo geparkeerd. De lambo kwam vanuit het niets tussen mij en de kerb stones in net optijd uit kunnen wijken anders was het een lullig tikje geweest (werd meteen van de baan gehaald voor gevaarlijk rijgedrag zag het hem bij meerdere doen terwijl die er allang langs had gekunt)! reden redelijk veel exoten vandaag, gallardo, SLS, Corvette, Gepeperde porsches en zelfs 2 ferraris gezien!
Op gegeven moment leuk gevecht gehad met een Sierra cosworth wat echt spiegel tegen spiegel werk was in bochten... Uiteindelijk heb ik het moeten afleggen vanwege een gele vlag en zijn neus voor was... maar daarna nog heerlijk aan gehaakt en zo de sessie uitgereden met leuk gevecht!
al bij al heerlijke dag, fotos zullen volgen zodra ik ze heb
For Speed Add Lightness
ja dat is altijd leuk zeker als je een beetje aan elkaar gewaagt bent.
maar ligt je wagen nu al wat beter op het asfalt? komt dat door die lip die je eronder hebt gemaakt, of heb je er nog iets anders aan gedaan.
ben benieuwd naar de foto's
maar ligt je wagen nu al wat beter op het asfalt? komt dat door die lip die je eronder hebt gemaakt, of heb je er nog iets anders aan gedaan.
ben benieuwd naar de foto's
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
de auto ligt een stuk stabieler nu in snellere bochten. voorheen kon ik slotemakers niet eens met half gas moest ik zowat lossen ivm met te weinig grip van voren, nu die lip erop zit kan ik de bocht gewoon plank gas geven, ook bos uit was voorheen onderstuur, nu is ie van achter te licht voor die bocht en is het alleen maar overstuur. hugenholtz uit blijf ik geen tractie hebben dus ga binnenkort op zoek naar een kleine spoiler (M3GT) ofzo en dan op den duur naar de carbon GT3 spoiler van Geoff Racing.
verder ging ik vanochtend tanken bij TINQ op de boulevard lekt me tank in ene!!!
sloeg ie dus niet af als ie vol was en zit er ergens rond de 80-90% vol een gaatje waardoor er benzine lekt. dit is mooi k*t dus steeds niet voller dan 45L en dan ging het prima... ga er wel binnenkort even achteraan is niet zo heel chill natuurlijk...
nadeel van een dag als dit:
- kost een bak met geld
- je vind altijd dingen om te verbeteren om nog harder te gaan. zo wil ik nu een spoiler en meer vermogen... kwam op sommige stukken toch wat tekort. helaas heeft chiptuning geen zin op een 325i omdat het maar 6pk meer opleverd ofzo...
verder ging ik vanochtend tanken bij TINQ op de boulevard lekt me tank in ene!!!

nadeel van een dag als dit:
- kost een bak met geld
- je vind altijd dingen om te verbeteren om nog harder te gaan. zo wil ik nu een spoiler en meer vermogen... kwam op sommige stukken toch wat tekort. helaas heeft chiptuning geen zin op een 325i omdat het maar 6pk meer opleverd ofzo...

For Speed Add Lightness
Da's wel minder dat je tank lekt. Hopelijk is het snel op te lossen, zoiets kun je beter niet hebben.
Gisteren werd ik nog ingehaald (was aan het werk) door een auto, audi 80 ofzo, waar de benzine gewoon langs het rechterachterwiel de kuip uit spoot. Die gast had niets door...
Maar ja, die reed 130 ofzo en onze werkbus gaat niet harder dan 120 (begrenst).
Gisteren werd ik nog ingehaald (was aan het werk) door een auto, audi 80 ofzo, waar de benzine gewoon langs het rechterachterwiel de kuip uit spoot. Die gast had niets door...

morgen gelukkig vrij dus ga er naar kijken. denk dat ik al weet wat het is. tijdje geleden natuurlijk gekloot gehad met de benzine pomp. heb dus het gevoel dat de retour slang niet meer goed op het "pikkie" zit en dus er weer even overheen moet schuiven... durf het niet met zekerheid te zeggen. maar dat is het gevoel dat ik heb. zoniet moeten we even kijken maar ik zag telkens wat benzine lopen langs de benzine leidingen aan druppels etc. is het niet makkelijk op te lossen staat er iets duurs voor de boeg (alluminium 30L tank met pompen etc ga ik dan voor) we gaan het zien morgen!Beens1 schreef:Da's wel minder dat je tank lekt. Hopelijk is het snel op te lossen,
For Speed Add Lightness
aangezien ik ervoor gekozen heb deze zomer de auto te herspuiten ben ik maar begonnen met wat roest weg te werken en vervangen.
de grootste hoeveelheid roest zit hem in de balken onder de deuren (hoe heten ze ookalweer
) die gaan er aan beide kanten uit en worden dan vervangen. dan gaat de auto opnieuw gespoten worden binnenkort,
fotos roest:

en ja dat gat zit aan de binnenkant van de balk door de versteviging! laatst zakte me krik al door de balk heen op een krikpunt! word hoognodig tijd dus!
de grootste hoeveelheid roest zit hem in de balken onder de deuren (hoe heten ze ookalweer

fotos roest:

en ja dat gat zit aan de binnenkant van de balk door de versteviging! laatst zakte me krik al door de balk heen op een krikpunt! word hoognodig tijd dus!
For Speed Add Lightness
Holy crap, das een partij roest. Ik heb toen ooit een E36 laten staan omdat er zo veel roest op zat 
Dat gaat je een hoop bik- en laswerk kosten. Succes ermee!

Dat gaat je een hoop bik- en laswerk kosten. Succes ermee!
ja toen ik hem kocht was er heel vak kundig een sideskirt overheen gezet kwam ik later achter. toen ik die weghaalde zag ik dit
. gelukkig werk in in een dealer en ken ik iemand die het eventueel goedkoop voor me kan doen, of alleen de balken maken en dan las ik het er met een vriend van me onder....

For Speed Add Lightness