Ik ben Robert en sinds februari de trotse eigenaar van een mooie 325TDS uit '96.
In maart heb ik de dame op 400.000 km gezet

Ik heb al het een en ander aan de auto gedaan:
Distributieketting vervangen en dieselpomp gereviseerd;
EGR afgedopt;
vacuumslangen vervangen.
Nu heb ik alleen nog een lastig probleem:
Als ik een tijdje op constante snelheid rij, boven 70 km/u dan gebeurt het regelmatig dat ik amper kan accelereren.
De verbruiksmeter gaat niet verder dan 10l/100km en de toeren amper omhoog.
Als ik de snelheid onder de 70 km/u laat zakken dan kan ik gewoon weer accelereren alsof er niets aan de hand is. Dit gebeurt dus regelmatig maar zeker niet altijd, kan ook gewoon 100den km snelweg rijden waarbij ik gewoon geen last heb hiervan.
Ben bij de garage geweest en daar werd mij verteld dat het mijn LMM is en dat deze vervangen moest worden om van dit probleem af te komen.
Bij de garage werd mij ook verteld dat omdat deze 325 een 6 cilinder is hij 2 lmm heeft?????
een na het luchtfilter (kan ik zelf ook vervangen) en een vlakbij het spruitstuk, voor de laatste m oet hij oa de motorsteun losmaken en het spruitstuk om deze te kunnen vervangen.
Dit gaat dan al snel 3 a 4 uur kosten plus uiteraard de lmm

Mijn vraag is of er iemand is die weet hoeveel lmm de 325tds heeft (en waarom is gewoon een leuk feitje om te weten , ik leer graag) en of het probleem misschien ergens anders kan liggen voordat ik 400 euri over de balk gooi (ga ik liever 400 euri uitgeven aan xenon dan aan een niet nodige reparatie)
Hopend op een verlossend antwoord,
Groet Robert