schommelend stationair toerental

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
dave535dpower

Re: Help! Onregelmatig stationair! (incl. filmpje)

Bericht door dave535dpower » 11 jun 2011, 08:15

@ kingfisher, z3mrunner graag gedaan hoor :emo:
@ e61 535d: ik las dat je ook geen last had van rookontwikkeling, maar ik denk niet dat jij dat zal zien, omdat jij je dpf nog hebt, en dan gaat hij inderdaad niet roken, het enigste wat kan gebeuren is dat de wagen vaker gaat regenereren. Gewoon eens de interval controleren tussen regeneratie controleren, word dit korter, dan is de dpf vol aant lopen!! ik kon het duidelijk zien (rookverschil) omdat ik de monolith blok eruit gehaald heb...;) idien er mensen zijn die willen testen of hij zwaar rookt, kan je altijd mijn lege pot lenen ik ga nog een filmpje maken van de rookontwikkeling zonder dpf om een maatstaf te hebben...;)

ronnyt

Bericht door ronnyt » 13 jun 2011, 10:10

Als ik in het OBD menu zit krijg ik als code B409077.Als ik dan 27 ingeef om te unlocken springt hij gewoon terug naar begin vant menu.Is die B ook een bepaald cijfer? want met 27 gebeurt er niets.

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 13 jun 2011, 10:41

@ronnyt: je moet als het goed is je chassisnr, maar in principe weet je dat (neem ik aan) ook zo wel, dus tel de laatste 5 cijfers van je chassisnr bij elkaar op, dat is je unlock code.

ronnyt

Bericht door ronnyt » 13 jun 2011, 14:23

Ik heb de cijfers onder FGSTNR opgeteld,menu 19 geselecteerd(daar staat dan lock on onder) en dan 27 ingevulden(codecode B409077 opgeteld)maar kom dan niet verder dan menu 1 met 8 submenus.Als ik menu bv. 7 of 9 kies dan blijft dat even staan en springt hij terug op uur en temperatuur scherm.

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 13 jun 2011, 14:39

Maar is dat wel je chassisnummer dan? Volgens mij eindigt een BMW chassisnr altijd op 2 letters en dan 5 cijfers. Bijvoorbeeld: CR13594

Mustaa

Bericht door Mustaa » 13 jun 2011, 18:31

ronnyt schreef:Als ik in het OBD menu zit krijg ik als code B409077.Als ik dan 27 ingeef om te unlocken springt hij gewoon terug naar begin vant menu.Is die B ook een bepaald cijfer? want met 27 gebeurt er niets.
Dat deed ik ook fout in het begin, als je 23 invoert zal het wel moeten lukken?
Je moet niet alle cijfers invoeren wat je krijgt te zien, alleen de laaste vijf.
Dus de 4 in het begin niet, vervolgens derest optellen.

e61 535d

Bericht door e61 535d » 13 jun 2011, 20:21

Zo jongens,

Net terug van een weekendje weg. Met de Bimmer uiteraard. Heerlijk genoten. :driving: Ben overigens nu al begonnen met het tanken van Vpower en BPultimate. Geen idee of dit echt een verschik maakt, maar ben bereid om alles te proberen nu. Service beurt wordt deze week uitgevoerd!

@dave535dpower
Wat een verhaal. Ik ga mij nu toch afvragen of het nou echt zo normaal is om zoveel kwijt te zijn aan onderhoud. Ik had mijzelf toch wijsgemaakt dat ik gewoon meer dan gemiddeld pech had met de auto, maar als ik zo de verhalen lees is onderhoud van zo een uberdiesel gewoon een issue!! Hoe merk je btw dat de auto aan het regenereren is?

@dw70
Kan je bij deze auto's zelf het toerental omhoog schroeven? Zo ja,,please tell me how...

Wat betreft het schommelen van de toerenteller kunnen we het denk ik er wel mee eens zijn dat dit dus niet hoort...ergo, iets kapot en of bijna kapot. Andere conclusie kan ik niet trekken. Ben toch echt erg bang dat het de injectoren zijn....

dave535dpower

Bericht door dave535dpower » 13 jun 2011, 20:35

@e61 535d: hahaaha, ja vooral niet schrikken van de prijs van bepaalde stukjes...;) daarom ben ik mezelf ook een beetje gaan verdiepen in de materie (natuurlijk met behulp van een echte garagist) want ik ben echt al mijn vertrouwen in de concessiehouder kwijt. ik heb al veel geld uitgespaard door veel zelf te doen. niet dat ik een sukkelaar ben, maar sommige dingen zijn er ook over voor mij, iedere keer dat ik binnen ging bij bmw kwam ik niet onder de 100 euro buiten...en dan nog geen oplossing voor mijn problemen!!! ergens hebben wij natuurlijk het voordeel dat wij ons probleem onder de loep kunnen nemen, en gericht gaan zoeken, internet, noem maar op, terwijl die mannen daar in de garage worden iedere dag met meerdere problemen voorgeschoteld. terwijl wij toch gericht aan het zoeken zijn achter onze problemen. maar aan de andere kant mis ik wel het ouderwetse garagist metaliteit bij bmw, je komt binnen en plug-in die handel, en de computer zegt alles ok, dan is de auto ok???? waar is die vakmanschap naartoe??? wat ik je wel wil aanraden is eens een goeie injector reiniger toe te voegen aan je diesel..bij mij heeft het enigsinds verbeterd.ik tankte vroeger ook altijd aan een goedkope pomp, maar 1 van mijn fouten was vuile brandstof filter/vlokken...dus deze ook vernieuwd nu enkel nog v-power erin..;)

@kingfisher: ik heb een filmpje gemaakt van de mijne na eventjes goed door te rijden, nu ga ik eerst even kijken hoe ik iets op youtube kan zetten, vanaf dit me lukt staat het hier

e61 535d

Bericht door e61 535d » 13 jun 2011, 20:49

Kingfisher schreef:Zou iemand eens via het 'geheime' OBD menu willen kijken wat het toerental stationair is, en of dat dan veel of weinig schommelt? Zoals in mijn filmpje te zien is, schommelt het toerental dat digitaal af te lezen is nauwelijks, maar de naald zie je toch echt wel bewegen.

Is het toerental bij mensen die zeggen er geen last van te hebben dan echt stabiel (bijvoorbeeld) 714 toeren/minuut ??

Je moet in menu 7.03 zijn voor het toerental.

Zojuist geprobeerd..

Schommelt tussen de 0.679 en 0.681

dave535dpower

Bericht door dave535dpower » 13 jun 2011, 21:04

@kingfisher en e61 535d : upload gelukt:
Laatst gewijzigd door bjornc op 13 jun 2011, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filmpje ingesloten

PM_BMW

Bericht door PM_BMW » 13 jun 2011, 21:51

ik heb dit 20 jaar geleden ook is meegemaakt met mijn ford scorpio. het was zelfs zo erg met het stationair toerental dat hij soms stil viel. ik weet het, het is al 20 jaar geleden en de autotechniek zal wel een pak veranderd zijn maar toen heeft men na dagen zoeken eindelijk de fout gevonden. men heeft toen de kleppenstoters vervangen, geen idee wat het is maar het probleem was opgelost

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 14 jun 2011, 07:54

Oke, de conclusie is dus dat bij de mensen die een dansende naald hebben de toerentalafwijking bij stationair slechts 0.4 tot 0.6% is, terwijl de naald een ernstiger afwijking doet vermoeden. Bovendien kan ik concluderen dat ik me er nog steeds geen zorgen om maak (omdat de werkelijke afwijking zo minimaal is), maar Dave535power en e61 535d wél. ;)

Nu zou het alleen fijn zijn als er iemand is die geen dansende naald heeft even wil kijken wat zijn toeren doen. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of die blokken dan perfect 680 omwentelingen per minuut maken, ik kan het me bijna niet voorstellen. En hoe doen de benzineblokken het?

Iemand zonder dansende naald die even de moeite wil nemen?

E60pro

Bericht door E60pro » 14 jun 2011, 13:02

Ik heb een benzine en volgens mij voel ik hem soms ook wel eens een beetje schommelen als ik hem net heb gestart?
Ik zal er eens op gaan letten en later nog eens reageren.

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 14 jun 2011, 13:04

Zou je dan even de digitale weergave in het OBD menu in de gaten willen houden (of beter nog filmen)? Dave535dpower geeft in dit topic aan hoe je daar inkomt, mocht je dat niet weten.

suyker

Bericht door suyker » 14 jun 2011, 14:49

heb net ook eens gekeken. ff mee gereden tot hij warm is. Daarna in p gezet en zie ook een lichte deinsing. Weet niet of je daar nou zorgen om moet maken.

Zal eens vragen tijdens de apk
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”