me stuur staat enkele graden(echt maar enkele)naar rechts, als ik me stuur los laat rijd ie helemaal recht, met het stuur dus een klein beetje scheef.Mini schreef:Wat ik me nou afvraag.... merk je nou ècht als je stuur scheef staat?
OK, als je auto niet goed uitgelijnd is dan merk je dat onder het rijden. Of als je stuur echt enorm scheef staat.
Maar een "tikje scheef"? Ik denk dat ik me daar niet zo snel aan zou storen ,maar misschien vergis ik me wel. Wie doet een poging om het mij uit te leggen
Stuur tikje scheef
Re: Stuur tikje scheef
en mini?? staat je stuur recht?
Ik weet niet of ik op de meeting kan komen, maar als de tourtocht door gaat ben ik erbij, maar ik hoop dat hij tegen die tijd recht staat. |p
Ik weet niet of ik op de meeting kan komen, maar als de tourtocht door gaat ben ik erbij, maar ik hoop dat hij tegen die tijd recht staat. |p
Ik had laatst een mini mee als leenauto en wat mij irriteerde was dat het stuur niet midden voor de stoel zit, maar iets naar links. Is dat bij die van jou ook zo?Mini schreef:Kaarsrecht
(of wijs ik je nu ergens op wat je nog niet wist en je vanaf nu aan gaat ergeren :? )
Dat is wel raar. Ik had een mini cooper met 20.000 op de teller (geen idee welk jaar, maar leek me wel nieuw) en als ik netjes in het midden van mijn stoel zat, zat het midden van het stuur iets naar links ten opzichte van mijn navel...
Maar gelukkig dat het bij jou niet zo is!!
Maar gelukkig dat het bij jou niet zo is!!

-
Zit je navel wel rechtMac schreef:zat het midden van het stuur iets naar links ten opzichte van mijn navel...

Maar ff serieus, ik heb er ook last van dat mijn stuur een tikkie scheef staat. Voordat ik hem uit liet lijnen stond het stuur behoorlijk ver naar links, en nu staat ie een heel klein beetje naar rechts.
BMW 330d Touring Executive
Ik heb mijn navel na laten meten bij de dealer... die zei dat alles in orde wasd.vdkieboom schreef:Zit je navel wel recht.

mijne stond ook scheef, bij euromasters laten uitlijnen + mijn stuur recht laten zetten. hij staat nu recht !
Bie Em Dabbel Joe
Jawel, mijn stuur staat ook een tikkie scheef
En ja ik erger mij er aan! En waarom? -Omdat het er gewoon niet uit ziet! is gewoon een onnatuurlijk/gek gezicht om rechtdoor te rijden met een stuur die zegt dat de auto naar recht/links moet gaan...ook al is t maar een tikkie..
Wat is nu bij mij het geval; ik heb m'n auto dus een keer tegen een paal aangezet, waardoor o.a. m'n rechter draagarm kapot was ( (| ). voor dat incident, was er niks mis met m'n stuur..Nu de auto klaar is, maar welliswaar nog wel uitgelijnd moet worden, staat 't stuur het wel bekende tikkie scheef
. Ik hoop echt dat dit opgelost gaat worden bij het uitlijnen :?

En ja ik erger mij er aan! En waarom? -Omdat het er gewoon niet uit ziet! is gewoon een onnatuurlijk/gek gezicht om rechtdoor te rijden met een stuur die zegt dat de auto naar recht/links moet gaan...ook al is t maar een tikkie..
Wat is nu bij mij het geval; ik heb m'n auto dus een keer tegen een paal aangezet, waardoor o.a. m'n rechter draagarm kapot was ( (| ). voor dat incident, was er niks mis met m'n stuur..Nu de auto klaar is, maar welliswaar nog wel uitgelijnd moet worden, staat 't stuur het wel bekende tikkie scheef

_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

gebeurt gewoon tijdens uitlijnen, als ze het stuur niet 100% recht zetten en dan uitlijnen staat hij gewoon een beetje scheef.
Irritant, maar niks aan de hand verder
Irritant, maar niks aan de hand verder
Voor de mensen die hun stuur er af (willen) halen;
Op het stuur, en op het stuurhuis staat een streepje. Deze moeten recht boven elkaar staan.
Dus als je stuur scheef staat, dan zou je dit eens kunnen controleren. Als het goed staat, dan niet aankomen!!!
Op het stuur, en op het stuurhuis staat een streepje. Deze moeten recht boven elkaar staan.
Dus als je stuur scheef staat, dan zou je dit eens kunnen controleren. Als het goed staat, dan niet aankomen!!!

www. M3 register .nl
Mijn stuur staat gelukkig recht maar dat heeft Bertus voor me gedaan zaterdag toen hij er een nieuw
stuur inzette, ik zag wel dat dit inderdaad heel nauw komt voordat het stuur echt goed uitgelijnd is.
Maar nu begrijp ik dus dat het met dat streepje te maken heeft

Maar nu begrijp ik dus dat het met dat streepje te maken heeft

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en zal me snel voorstellen. Wilde al wel hier wat over zeggen
Ik heb 2 e36's gehad en beide met hetzelfde euvel dat op gegeven moment het stuur niet helemaal in het midden staat. In beide gevallen was de oorzaak dat de rubbers (silent blocs) op de achterste draagarmen of de fusee op de draagarmen aan de voorzijde aan vervanging toe waren. Beide na vervanging weer een stuur dat perfect recht staat bij rechtuit rijden.
Met het uitlijnen kan het stuur sowieso altijd recht gezet worden ookal vertoont de ophanging slijtage alleen is dan de kans groot dat hij later toch niet helemaal recht staat door de speling op de rubbers/ fusee. Ik heb nu een 320d touring en het stuur van deze staat ook kaarsrecht.
Uiteraard blijft het wel zo dat de uitlijner netjes het stuur recht moet zetten tijdens het uitlijnen en niet "per ongeluk" moet eentikken tijdens het uitstappen oid. Maar als je stuur eerst recht stond en nu niet meer en je bent niet heel hard tegen een stoep oid gereden... kijk dan even je rubbers en fusee na aangezien dit bekende punten van slijtage zijn bij de e36 en e46.
Ok nu ga ik me netjes voorstellen!
Ik ben nieuw hier en zal me snel voorstellen. Wilde al wel hier wat over zeggen

Ik heb 2 e36's gehad en beide met hetzelfde euvel dat op gegeven moment het stuur niet helemaal in het midden staat. In beide gevallen was de oorzaak dat de rubbers (silent blocs) op de achterste draagarmen of de fusee op de draagarmen aan de voorzijde aan vervanging toe waren. Beide na vervanging weer een stuur dat perfect recht staat bij rechtuit rijden.
Met het uitlijnen kan het stuur sowieso altijd recht gezet worden ookal vertoont de ophanging slijtage alleen is dan de kans groot dat hij later toch niet helemaal recht staat door de speling op de rubbers/ fusee. Ik heb nu een 320d touring en het stuur van deze staat ook kaarsrecht.
Uiteraard blijft het wel zo dat de uitlijner netjes het stuur recht moet zetten tijdens het uitlijnen en niet "per ongeluk" moet eentikken tijdens het uitstappen oid. Maar als je stuur eerst recht stond en nu niet meer en je bent niet heel hard tegen een stoep oid gereden... kijk dan even je rubbers en fusee na aangezien dit bekende punten van slijtage zijn bij de e36 en e46.
Ok nu ga ik me netjes voorstellen!

E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Wat mag uitlijnen ongeveer kosten eigenlijk?

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Afhankelijk per bedrijf. Tussen 60-100 euro. (65 is redelijk marktconform)
Nou, hij is uitgelijnd..En jawel! stuur staat weer mooi recht 
Dat kan dus wel degelijk geregeld worden bij het uitlijnen.
Ben bij 'Profile Tyrecenter Dassen' in Eindhoven geweest waar ze het voor 79,50 allemaal weer netjes rechtgezet/uitgelijnd hebben.
Leuk detail vind ik wel, dat je erbij mag blijven staan..kun je nog is zien wat- en hoe het gebeurd

Dat kan dus wel degelijk geregeld worden bij het uitlijnen.
Ben bij 'Profile Tyrecenter Dassen' in Eindhoven geweest waar ze het voor 79,50 allemaal weer netjes rechtgezet/uitgelijnd hebben.
Leuk detail vind ik wel, dat je erbij mag blijven staan..kun je nog is zien wat- en hoe het gebeurd