Eindelijk, hij is binnen: E60 545i *Gechipt*
Eindelijk, hij is binnen: E60 545i *Gechipt*
Goedenavond,
ik ben nieuw en wil me even voorstellen. Björn, 33 jaar en 2 weken geleden een 545i aangeschaft van 2004. Wat een beer van motor zeg! Na 3,5 jaar een E39 528i op G3 te hebben gereden en eigenlijk van plan was om deze minimaal 5 jaar te houden, kon ik me niet meer inhouden. Het zoeken begon 2 jaar geleden al, toen begon de voorpret al . Maar wat een verschil; van 193 naar 333 PK.
De auto is donkerblauw met licht beige interieur. Opties zijn oa comfort stoelen (incl. stoelverwarming voor- en achterin), bi-xenon (meedraaiend), schuif-/kanteldak, lichtpakket en active steering. De auto is gelijk weggebracht voor G3 gasinbouw. Vandaag weer opgehaald en 't rijdt perfect. Zodat ie lekker kan ademen, heb ik er K&N filter ingezet en tevens beige velours automaten besteld (ipv de huidige zwarten) en een rubberen kofferbakmat. Wat ik wel jammer vind, is het ontbreken van cupholders en dat er geen professional scherm inzit. Ik heb nu de business variant. Maar zwa, I'll survive:). Donderdag krijgt hij een beurt; oa nieuwe olie en hij geeft een foutmelding "gordelspanner bijrijder". Zal even gechekt moeten worden, hopelijk alleen een reset of een los stekkertje...
Op de to do list staat nog:
- 18 inch velgen voor de lente/zomer. Waarschijnlijks style 123: netjes en toch sportief, en je ziet ze niet zo gek veel volgens mij
- spoorvebreders achter. 1cm elke zijde valt niet echt op maar het maakt hem wel wat "dikker"
- een teflon behandeling
Ik loop nog wat te rommelen met die climate control. Wat is nu het meest handige: rode/blauwe streepjes of gewoon in het midden? En hoe zorg ik ervoor dat ie voornamelijk bij het voorraam blaast? Alvast bedankt.
En uiteraard wat foto's: Gr, Björn
ik ben nieuw en wil me even voorstellen. Björn, 33 jaar en 2 weken geleden een 545i aangeschaft van 2004. Wat een beer van motor zeg! Na 3,5 jaar een E39 528i op G3 te hebben gereden en eigenlijk van plan was om deze minimaal 5 jaar te houden, kon ik me niet meer inhouden. Het zoeken begon 2 jaar geleden al, toen begon de voorpret al . Maar wat een verschil; van 193 naar 333 PK.
De auto is donkerblauw met licht beige interieur. Opties zijn oa comfort stoelen (incl. stoelverwarming voor- en achterin), bi-xenon (meedraaiend), schuif-/kanteldak, lichtpakket en active steering. De auto is gelijk weggebracht voor G3 gasinbouw. Vandaag weer opgehaald en 't rijdt perfect. Zodat ie lekker kan ademen, heb ik er K&N filter ingezet en tevens beige velours automaten besteld (ipv de huidige zwarten) en een rubberen kofferbakmat. Wat ik wel jammer vind, is het ontbreken van cupholders en dat er geen professional scherm inzit. Ik heb nu de business variant. Maar zwa, I'll survive:). Donderdag krijgt hij een beurt; oa nieuwe olie en hij geeft een foutmelding "gordelspanner bijrijder". Zal even gechekt moeten worden, hopelijk alleen een reset of een los stekkertje...
Op de to do list staat nog:
- 18 inch velgen voor de lente/zomer. Waarschijnlijks style 123: netjes en toch sportief, en je ziet ze niet zo gek veel volgens mij
- spoorvebreders achter. 1cm elke zijde valt niet echt op maar het maakt hem wel wat "dikker"
- een teflon behandeling
Ik loop nog wat te rommelen met die climate control. Wat is nu het meest handige: rode/blauwe streepjes of gewoon in het midden? En hoe zorg ik ervoor dat ie voornamelijk bij het voorraam blaast? Alvast bedankt.
En uiteraard wat foto's: Gr, Björn
Laatst gewijzigd door Björn op 15 jun 2012, 17:35, 11 keer totaal gewijzigd.
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Ha naamgenoot! Prachtig ding, wat zal dat rijden zeg, zo'n V8!
Hij lijkt trouwens ook een sportonderstel te hebben, of vergis ik me daar in?
Veel veilige kilometers, enjoy!
Ohja, ik heb de streepjes gewoon in het midden (dus niet blauw of rood).
Hij lijkt trouwens ook een sportonderstel te hebben, of vergis ik me daar in?
Veel veilige kilometers, enjoy!
Ohja, ik heb de streepjes gewoon in het midden (dus niet blauw of rood).
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Hey nog een E60er erbij.....Welkom!!
Dik hoor
mijn interieur is exact hetzelfde op de lijsten na..(ik heb titanium) en helaas heb ik geen dakkie.
(ook stoelverw. voor en achter + beige matten)
wb climate streepjes; als het warm is zet ik hem volledig op blauw(anders vind ik hem niet genoeg koelen) en bij kou weer gewoon op rood..
je kan heel makkelijk switchen..zoals bv je scherm staat op muziek, dan hou je je idrive knop naar links en springt ie meteen naar klimaat..
ben je klaar dan hou je die knop naar beneden en zit je weer bij muziek...(je hoeft dus niet eerst naar menu enz..)
gr
Dik hoor
mijn interieur is exact hetzelfde op de lijsten na..(ik heb titanium) en helaas heb ik geen dakkie.
(ook stoelverw. voor en achter + beige matten)
wb climate streepjes; als het warm is zet ik hem volledig op blauw(anders vind ik hem niet genoeg koelen) en bij kou weer gewoon op rood..
je kan heel makkelijk switchen..zoals bv je scherm staat op muziek, dan hou je je idrive knop naar links en springt ie meteen naar klimaat..
ben je klaar dan hou je die knop naar beneden en zit je weer bij muziek...(je hoeft dus niet eerst naar menu enz..)
gr
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Vette bak hoor.
Gefeliciteerd met de aankoop.
Heerlijk om met een bak vol vermogen rond te rijden he?
Af en toe door trekken naar 7000 toeren. Heerlijk snerpend geluid.
Heel veel fijne en veilige km toegwenst.
Ik zou wel kijken voor een Navi pro. Is toch iets mooier en meer functionaliteit.
p.s. Zijn de foto's geschoten in Rotterdam vlakbij de Erasmusbrug?
Gefeliciteerd met de aankoop.
Heerlijk om met een bak vol vermogen rond te rijden he?
Af en toe door trekken naar 7000 toeren. Heerlijk snerpend geluid.
Heel veel fijne en veilige km toegwenst.
Ik zou wel kijken voor een Navi pro. Is toch iets mooier en meer functionaliteit.
p.s. Zijn de foto's geschoten in Rotterdam vlakbij de Erasmusbrug?
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Wat een dik ding.
Ook helemaal het zelfde als die van mij van binnen kwa kleur cobmbinatie.
Ik ga juist de beige matten vervangen door zwarte, die lichte dingen zijn altijd goor want je ziet alles erop en zijn amper schoon te krijgen.
Ook helemaal het zelfde als die van mij van binnen kwa kleur cobmbinatie.
Ik ga juist de beige matten vervangen door zwarte, die lichte dingen zijn altijd goor want je ziet alles erop en zijn amper schoon te krijgen.
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
check the garage!
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Dik spul hoor.
Heb hem wel te koop gezien
Heb hem wel te koop gezien
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Dank voor alle leuke reacties. Lache om zo een stel BMW fanatiekelingen bij elkaar te zien. Heb ik 't goed dat de gemiddelde leeftijd ongeveer 30 jaar is (maakt uiteraard niet uit maar ben ff nieuwsgierig)
Kingfisher; nu je z't egt kan dat idd wel eens kloppen dat ik een sportonderstel heb, volgens mij is ie ook iets verlaagd, maar misschien is dat standaard bij een 545? Ik heb er geen moeite moeite mee maar ik vind 'm ook beduidend stugger geveerd dan m'n vorige 528i e39. Daar zat zelfs 245/40/18 op en deze staat op 225/50/17 (nog wel;).
thanks voor de climate control/idrive tips. Ik zit wel te denken om professional navi in te laten bouwen, maar is circa eur 750-1000. Is het echte de moeite om een breder scherm te hebben en een kaartje bij de navi? Of biedt de professional variant meer dan dat?
groeten, björn
Kingfisher; nu je z't egt kan dat idd wel eens kloppen dat ik een sportonderstel heb, volgens mij is ie ook iets verlaagd, maar misschien is dat standaard bij een 545? Ik heb er geen moeite moeite mee maar ik vind 'm ook beduidend stugger geveerd dan m'n vorige 528i e39. Daar zat zelfs 245/40/18 op en deze staat op 225/50/17 (nog wel;).
thanks voor de climate control/idrive tips. Ik zit wel te denken om professional navi in te laten bouwen, maar is circa eur 750-1000. Is het echte de moeite om een breder scherm te hebben en een kaartje bij de navi? Of biedt de professional variant meer dan dat?
groeten, björn
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Mooie wagen, top zo'n V8! veel rijplezier ermee
Is die titanium inleg in het stuur los te bestellen?
Is die titanium inleg in het stuur los te bestellen?
E60 523i High Exec - Styling 128 - Navi Pro - iPod interface - M-Technic pakket II Next mods: Gunmetal grey wrap - Eibach Pro Kit
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Geen idee, ik heb het ook. Wordt als "sportstuur" aangeduid.CsQuared2 schreef:Mooie wagen, top zo'n V8! veel rijplezier ermee
Is die titanium inleg in het stuur los te bestellen?
BMW E61 530i 2007 (LCI)
- GenuinePaul
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:45
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Congratz en welkom!
JEuj een 545i vriendje erbij ! Ook goed gevuld met fijne opties zo te zien! Heb je ook headsup display ?
Ik heb hem nu 1 jaar en dat blok gaat echt NIET vervelen. Iedere x als ik er weer in rijd smile ik van oor tot oor !
Kan btw met mijn 20inch 285/25 pas alleen als ze goed warm zijn. Vol gas wegrijden zonder wielspin. DTC/ASC uit dan is het roken
VEEL plezier ermee en ben er zuinig op!
(kun je je mede 545i vriendje bewondere : http://www.bimmerportal.nl/showroom-f12 ... 16651.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
JEuj een 545i vriendje erbij ! Ook goed gevuld met fijne opties zo te zien! Heb je ook headsup display ?
Ik heb hem nu 1 jaar en dat blok gaat echt NIET vervelen. Iedere x als ik er weer in rijd smile ik van oor tot oor !
Kan btw met mijn 20inch 285/25 pas alleen als ze goed warm zijn. Vol gas wegrijden zonder wielspin. DTC/ASC uit dan is het roken
VEEL plezier ermee en ben er zuinig op!
(kun je je mede 545i vriendje bewondere : http://www.bimmerportal.nl/showroom-f12 ... 16651.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
- Edit:
- Ik ben 27jr btw. Het zit hier idd vol enthousiastelingen. Over je vraag over het onderstel. Ik heb geen m-pakket onderstel maar vind dat ie goed is afgeveerd. Voor zowel op circuit en openbare weg. Hoef me geen zorgen te maken voor drempels.
Ik heb wel dynamic drive. Weet niet of dat ermee te maken kan hebben.
Driving an BMW makes you smile everyday!
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Hey Paulus, ik had jou 545 al gezien idd, dikke boef ook zeg! Incl 20 inch sloffen!! De mijne heeft geen HUD, mis ik ook niet geloof ik. Wel overweeg ik navi professional een keer. En ondertussen ga ik voor andere velgen. Eerder genoemd dat ik voor style 123 ga, maar dat wordt style 135. 18 inch vind ik persoonlijk precies goed. En vervolgens de spoorverbreders achter (1 of 1,5cm), Ik heb er nu bijna 1000km opzitten en het rijdt super! Je hoeft maar amper je gas in te trappen en hij schakelt terug en je vliegt alweer. laat staan als je 'm helemaal intrapt. Ook dat typische V8 geluid bij 2000-3000 toeren al, helemaal goed
Misschien zien de vriendjes elkaar bij een meeting een keer. Wie gaat er eigenlijk morgen naar Amersfoort? Misschien ga ik zelf, is maar 25 minuten bij me vandaan...
Misschien zien de vriendjes elkaar bij een meeting een keer. Wie gaat er eigenlijk morgen naar Amersfoort? Misschien ga ik zelf, is maar 25 minuten bij me vandaan...
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
een v8 erbij... toppie.., zeer mooie auto.
veel veilige kilometers gewenst
veel veilige kilometers gewenst
Re: Eindelijk, hij is binnen: E60 545i
Ik ben eruit wat betreft de velgen
Van styling 123 naar 135 wordt het nu definitief 118 (6-serie), 245-45-18. Volgende week vrijdag ga ik ze ophalen en dan zal het nog wel even duren voordat ik ze eronder zet. Ik wil namelijk eerst m'n huidige banden oprijden (circa 5mm profiel nog) Je ziet ze niet veel onder E60's en de ET waarde is 14 dus de wielen komen 6mm meer naar buiten te staan. Hoef ik gelijk geen spoorverbreders meer aan te schaffen.
Hier een foto om een indruk te krijgen van hoe 't wordt. Vind je het wat?
Van styling 123 naar 135 wordt het nu definitief 118 (6-serie), 245-45-18. Volgende week vrijdag ga ik ze ophalen en dan zal het nog wel even duren voordat ik ze eronder zet. Ik wil namelijk eerst m'n huidige banden oprijden (circa 5mm profiel nog) Je ziet ze niet veel onder E60's en de ET waarde is 14 dus de wielen komen 6mm meer naar buiten te staan. Hoef ik gelijk geen spoorverbreders meer aan te schaffen.
Hier een foto om een indruk te krijgen van hoe 't wordt. Vind je het wat?
Laatst gewijzigd door Björn op 08 jul 2011, 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.