Bericht
door AdE39 » 22 jun 2011, 18:41
Beste BMW vrienden,
Als een pomp geluid produceert, dan werkt hij gewoon!
Enkel is dan de vraag, geeft hij voldoende druk?
Pompt de pomp daadwerkelijk, ook al maakt hij geluid?
Licht het pompasje niet uit het centrifugaalwiel, dan maakt de pomp wel het geluid, hij maakt wel de omwentelingen.
Maar pompt niet.
Dan is de tank in 2 gedeelten opgesplitst, net zoals U-car al vertelde, de linkerzijde heeft dus een hevelpomp, om de linker helft naar de rechter helft over te hevelen! Dus wel 2 pompen..
Bij de pomp aan de rechter zijde is de vlotter gemonteerd, dit is dus de opvoerpomp die er verantwoordelijk voor is om de benzine naar het motor compartiment te pompen.
Haal dus de leiding los onder de motorkap, en houd een fles onder de leiding, voer dit uit met zijn tweeën.
De andere persoon start de auto, om te controleren of er wel benzine naar het motor compartiment word gepompt.
Let er wel op, een nieuwe pomp kan ook defect zijn, vergeet dat nooit.
Net zoals een nieuwe accu ook defect kan zijn!
Verder kan men ook gewoon meten of er spanning aanwezig is bij de tank, er hoeft helemaal geen extra draad getrokken te worden, en ook geen doorverbindingen, allemaal overbodig.
Neem daarvoor een universeel meter, dan weet men ook nog hoeveel Volt er aanwezig is, en dat is ook belangrijk, voor hetzelfde geld staat er maar 8 Volt of minder op de draad, en dat geeft wel te denken!
Komt er nu wel benzine in het motor compartiment, dan heeft het een andere reden dat de auto niet wil aanslaan.
Bij een verdenking dat de startonderbreker defect is, dan heeft als het goed is de pomp ook geen spanning, anders zou de motor bij het stelen van de auto vol gepompt worden met benzine.
Dus zullen de constructeurs van de auto heus wel nagedacht hebben om dit samen te laten werken met de ontsteking van de auto.
Als er verder geen oplossing meer voor handen is, dan rest nog het uitlezen.
Dan komt men er snel achter wat de oorzaak is.
Met vriendelijke groet,
Ad