motor swap
Re: motor swap
Vanaf wanneer zijn deze wijzigingen doorgevoerd? Ik heb namelijk 2 maanden geleden bij het RDW geinformeerd naar de procedure voor het omschrijven van mijn auto indien er een ander motorblok in zou komen..hier werd ik iniedergeval niet vrolijk van wat dat ging kosten... Ligt er misschien ook aan of je auto op de markt is gebracht met dat motorblok? Dat was bij mij namelijk niet het geval. Daardoor kwamen er bij mij extra kosten voor keuringen en aanmaken voor specifieke nummers voor de combinatie van mijn auto + blok.Griffendahl schreef:40%, verder zijn de eisen afgelopen jaren een enorm stuk soepeler geworden, het op kenteken krijgen is derhalve stukken makkelijker geworden. Als je dus een andere cilinderinhoud hebt dan is dat tegenwoordig relatief makkelijk op kenteken te krijgen. Terwijl het voorheen bijna onmogelijk was en je flink op kosten gejaagd werd voor een flink aantal dure keuringen.

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Maakt volgens mij niet uit, wat jij daar gehoord hebt klinkt iig als de oude regelgeving... Dat 'nieuwe' is naar mijn weten al langer dan een jaar zo, maar exact van de hoed en de rand weet ik ook niet omdat ik er nooit in de praktijk mee te maken heb gehad.
Weet bijvoorbeeld wel dat er heel wat Peugeot 205 2.0 turbo's zo op kenteken zijn gekomen. Da's ook een combinatie die standaard nooit geleverd is en die binnen die 40% vermogenswinst valt (mits stock). Die mannen kregen meer een soort van uitgebreide APK keuring en that's it. Ik heb zelfs begrepen dat er een 205 3.0 V6 op kenteken gekomen is...
Wellicht heeft het ook nog te maken met de leeftijd van je auto...
Weet bijvoorbeeld wel dat er heel wat Peugeot 205 2.0 turbo's zo op kenteken zijn gekomen. Da's ook een combinatie die standaard nooit geleverd is en die binnen die 40% vermogenswinst valt (mits stock). Die mannen kregen meer een soort van uitgebreide APK keuring en that's it. Ik heb zelfs begrepen dat er een 205 3.0 V6 op kenteken gekomen is...
Wellicht heeft het ook nog te maken met de leeftijd van je auto...
Een eigenbouw auto krijg je in nederland niet eens op kenteken, in engeland wel, vandaar alle kitcars.
Ik kan me ook niet zo voorstellen dat de regels in nederland soepeler worden, en zeker niet bij de RDW, maar ik ik werk er niet en heb dingen ook maar van "horen zeggen", dus misschien heeft Griff wel gelijk.
Ik kan me ook niet zo voorstellen dat de regels in nederland soepeler worden, en zeker niet bij de RDW, maar ik ik werk er niet en heb dingen ook maar van "horen zeggen", dus misschien heeft Griff wel gelijk.
Tjah.. ik weet het ok niet precies.. echter voor waar ik naar geinformeerd had, ging het over eenzelfde motorblok, zelfde aantal cilinders, zelfde cilinderinhoud, echter met meer vermogen. Maar viel wel buiten de 40% tolerantie (al heb ik dat niet vermeld bij het rdw?)

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Dan moet je je auto na de swap invoeren in de UK, en daarna vanuit de UK weer invoeren in NL... BPM hoef je dan niet te betalen omdat die al betaald is.e46coope schreef:Een eigenbouw auto krijg je in nederland niet eens op kenteken, in engeland wel, vandaar alle kitcars.
Op het moment dat je in de UK een kenteken hebt moet je die in NL ook krijgen, stukje europese wetgeving.
Bij cvs tuning staat een compact met een 330ci motor erin. Volgens mij ging dat vrij eenvoudig met idd enige aanpassingen. Hij staat op de site.
335i boven een 330i
Gisterenavond in wegmisbruikers een gast met een rijstbak: hij had de originele 1.5 vervangen door een 1.6 (
)en hij mocht em gelijk laten staan.
Vlgs de agent moest ie opnieuw gekeurd bij de RDW.

Vlgs de agent moest ie opnieuw gekeurd bij de RDW.
Die had ook echt helemaal niks aan de RDW doorgegeven.
Overigens een knappe diender die zit als jij een M54B22 voor een M54B30 geswapt hebt
Overigens een knappe diender die zit als jij een M54B22 voor een M54B30 geswapt hebt

Ik hoorde gisteren van iemand die een honda civic gaat voorzien van een 1.8 ipv een 1.6, dat een auto van voor 1998 met een motor swap gekeurt word voor 90 euro, en auto`s van na 1998 kost dit 1000 euro omdat deze keuring veel zwaarder is.
Vergeet een ding niet Griff, als je het doet zonder keuring en e kruigt een ongeval waarbij je auto techinsch onderzocht word, je zwaar de sigaar bent.
Vergeet een ding niet Griff, als je het doet zonder keuring en e kruigt een ongeval waarbij je auto techinsch onderzocht word, je zwaar de sigaar bent.
Hij zegt toch ook niet dat je niet moet laten keuren 

Ik vind juist dat als je zoiets doet dat je JUIST moet keuren, ik wilde er alleen op wijzen dat ik die aflevering ook gezien heb en die ombouw wel HEEL obvious geen origineel blok was...
Dan is dit de voorwaarde die mijn verhaal van eerder al bevestigd.e46coope schreef:dat een auto van voor 1998 met een motor swap gekeurt word voor 90 euro,
Ja dat begrijp ik ook dat je daar een voorstander van bent, Griff.
Alleen is niet iedereen op de hoogte van het feit dat als je zoiets doet zonder keuring je wel eens van een koude kermis thuis kan komen.
Alleen is niet iedereen op de hoogte van het feit dat als je zoiets doet zonder keuring je wel eens van een koude kermis thuis kan komen.
heb besloten dit toch niet te doen ,
heb niet zoveel zin in al die keuringen en zal eerder een zwaardere wagen aanschaffen
toch bedankt voor al de uitleg, het was leerrijk
grtz manu
heb niet zoveel zin in al die keuringen en zal eerder een zwaardere wagen aanschaffen

toch bedankt voor al de uitleg, het was leerrijk

grtz manu