Welke xenon lampen??

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sygnus

Re: Welke xenon lampen??

Bericht door Sygnus » 03 jul 2011, 14:09

DJLeonardo schreef:Ik vind het nog meevallen hoe die ZKW het doet. Het is een hele rare hotspot idd. Maar al met al weinig strooilicht en voor op de weg best een bruikbaar lichtbeeld. De slope is idd te groot dus dan moet je ze behoorlijk ver naar beneden richten. Je kan zo'n schildje wel aanpassen als je handig bent.
Maar staat vast dat de Mori een veeeeeel beter beeld geeft idd. Zit die in een hlogeen reflector geschroeft of heb je de ZKW projector er uit gehaald en daarvoor in de plaatste gedaan?
Leuke vergelijking zo.
De hoeveelheid strooilicht valt inderdaad heel erg mee, daar is nauwelijks sprake van. Die overdreven slope is vanaf bepaalde posities jammer genoeg wel vervelend.

Ik heb voor de vergelijking maar even de losse projector op de auto gelegd. Voor het installeren wacht ik op een stel H7 reflectorbehuizingen om te kijken of ze gemakkelijk passen.

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 04 jul 2011, 11:01

Afbeelding

Sygnus

Bericht door Sygnus » 09 jul 2011, 23:42

^ Geen ervaring mee, maar de kwaliteit van plug and play xenonsetjes verschilt naar mijn mening niet zoveel.

En hoe de retrofit er voor nu uitziet.. 8) :
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan nog wat afstelling gebruiken, grond is ook niet helemaal vlak.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 13 jul 2011, 16:22

Ja dat ziet er wel netjes uit he. Zo te zien idd even de linker wat naar boven bijstellen zodat ze even hoog komen maar de rotatie lijkt ok. Ik kan het niet goed zien, missschien even een mooie witte muur opzoeken met rechte ondergrond idd voor een goeie beoordeling.

Maar ziet er erg OEM uit iig
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Sygnus

Bericht door Sygnus » 14 jul 2011, 00:02

Zeker weten één van de beste upgrades die ik aan mijn auto heb gedaan, bi-xenon is een leuke extra. Links en rechts staan nu vrij gelijk en de rotatie lijkt vrij goed in orde, maar dat is ook wat lastig te beoordelen omdat de cutoff licht gebogen is. Moet binnenkort toch nog wel even speuren naar een mooi egaal muurtje met een vlakke ondergrond ervoor, dan is het allemaal wat nauwkeuriger af te stellen. :+

Wat extra foto's:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Afbeelding
Links ZKW H1, rechts ZKW H7 + Morimoto Mini H1

Afbeelding
Afbeelding

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 14 jul 2011, 00:21

:!

Ff langseen garage en vragen of je het afstelapparaat ff van dichtbij mag bekijken.
Dan weet je het zeker en kan je meteen de cut-off goed zijn.
De lijnen staan daar op, dus weet je meteen alles
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 14 jul 2011, 10:35

Die onderste foto ziet er voor mij goed uit hoor. Niks meer aan doen zo. Je hebt absoluut niet to nauwelijk stroolicht en de cutoff is zodanig dat je nooit iemand zult verblinden. Op de foto op de parkeerplaats zie je goed dat je niemand in z'n ramen schijnt ook.
Job wel done.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 10 aug 2011, 20:56

Sygnus schreef:
Links ZKW H1 (ECE), rechts Morimoto H1 (DOT). Beide 5000K met dezelfde branduren.
Afbeelding

FF ter verduidlijking,links is oem xenon ??en recht aftresales xenon in een halogeen lampunit?
Want mijn oem xenon geeft het zelfde lichtbeeld als links,zei het niet zo wit,maar is dan ook 4500k.

Sygnus

Bericht door Sygnus » 10 aug 2011, 21:56

Links is geen OEM xenon, maar een aftermarket projector die wel ontworpen is voor xenon. Rechts is aftermarket xenon in een halogeen ZKW projector.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”