grotere motor erin hangen....
-
Re: grotere motor erin hangen....
hee,
ik was 53 euro kwijt voor het keuren. en was er helemaal netjes ingebouwd en alles klopte zei die,
dus valt mee toch, heb van de week me nieuwe kenteken papieren binnen gekregen, netjes aangepast naar een 325
wanneer ga je hem ombouwen, leuk project om te doen hoor, open anders ook even een topic, dan kan ik meekijken;) en miss tips geven,
groetjes stephan
ik was 53 euro kwijt voor het keuren. en was er helemaal netjes ingebouwd en alles klopte zei die,
dus valt mee toch, heb van de week me nieuwe kenteken papieren binnen gekregen, netjes aangepast naar een 325
wanneer ga je hem ombouwen, leuk project om te doen hoor, open anders ook even een topic, dan kan ik meekijken;) en miss tips geven,
groetjes stephan
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
Leuk gedaan Stephan,
Alles dus netjes gelukt leuk.
Kleine tip volgende keer is het misschien makkelijker de cardan as rechtstreeks bij de bak los te halen met de drie grote bouten met kop 18.
ik snap natuurlijk dat je geen brug hebt dus weet niet of jij dit ook makkelijker vind.
Mooi werk leuk gedaan.
Rijdt wel een stuk beter nu he
Ik begin ook weer met de 328i mooi dat ik nu ook weet hoe het keuren gaat.
Groetjes
Alles dus netjes gelukt leuk.
Kleine tip volgende keer is het misschien makkelijker de cardan as rechtstreeks bij de bak los te halen met de drie grote bouten met kop 18.
ik snap natuurlijk dat je geen brug hebt dus weet niet of jij dit ook makkelijker vind.
Mooi werk leuk gedaan.
Rijdt wel een stuk beter nu he
Ik begin ook weer met de 328i mooi dat ik nu ook weet hoe het keuren gaat.
Groetjes
ik vraag me toch af hoe je de auto op de pallets gezet hebt? ik hoop toch niet met de heftruck hea!
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
-
jah ben der zelf erg blij mee, het rijd echt super zon 6 cilinder en gaat nog snel ook haha:) vond het echt de moeite waard!!
en ik heb me auto wel met een heftruck op die pallets gezet haha gewoon goed uitkijken en de lepels waren niet lang genoeg natuurlijk dus heb k er lange steigerbalken op gelegt en toen kon ik hem heel netjes de lucht in tillen, haha niet de meest ideale oplossing maargoed het blok hangt er uiteindelijk wel in haha:)
groetjes:)
en ik heb me auto wel met een heftruck op die pallets gezet haha gewoon goed uitkijken en de lepels waren niet lang genoeg natuurlijk dus heb k er lange steigerbalken op gelegt en toen kon ik hem heel netjes de lucht in tillen, haha niet de meest ideale oplossing maargoed het blok hangt er uiteindelijk wel in haha:)
groetjes:)
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap
-
hey iedereen.
Heb bij koopman racing een prijsvraag gedaan voor mijn 320i motor te vervangen door een 328i.
Na weekje mailtje terug gekregen met een prijs van 3000 - 3500 euro.
Dit zou zijn incl inbouwen en bekabling / computer etc. Ook zouden ze het differentieel aanpassen.
nu lijkt me dat zo'n hoge prijs? Of is dit normaal?
zelf heb ik niet genoeg plaats / kennis om een motor swap te doen.
grtz
Heb bij koopman racing een prijsvraag gedaan voor mijn 320i motor te vervangen door een 328i.
Dit zou zijn incl inbouwen en bekabling / computer etc. Ook zouden ze het differentieel aanpassen.
grtz
-
- Contacteer:
Ik vind het allemaal wel meevallen. Als hier de aanschaf van de motor bij zit. Voor een normale monteur wordt een uurtarief van ongeveer 60 euro gerekend. Als ze hier een week fulltime mee bezig zijn zit je al aan de 2400 euro.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Dat zou ik voor +/- de helft van de prijs doen mancomputerzot schreef:hey iedereen.
grtz
Voor 3500 euro haal je zowiezo een complete 328i.. Eventueel na goed zoeken nog een e46 328i..?
Ik heb zelf mijn eigen 318i omgebouwd naar 2.5 en ben nu eventjes zoet met de restauratie van mijn Golf Mk2 met een 250+PK 2.0 TDI motor..
PM maar als je nog intresse hebt..
BMW E36 318i M43 1.8 8v 4-Bak Automaat --> 318i 24v 5-bak Automaat swap Project --> Done.
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12
Turq?
OT: 3500 EUR is wel een beetje veel. Ik zou nog even verder zoeken als ik jou was.
OT: 3500 EUR is wel een beetje veel. Ik zou nog even verder zoeken als ik jou was.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 04 jan 2013, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
E36 318tds touring, montrealblau.
-
Hoeveel is zo'n 328i dan ongeveer waard? Een goeie?
Dan is het misschien voordeliger om van auto te veranderen?
Wat zou mijn 320i nog waard zijn?
bj 96; 130 000 km;
Wit/grijs lederen interieur met zetelverwarming XD
aja en schuifdakje enz zit er ook op
Dan is het misschien voordeliger om van auto te veranderen?
Wat zou mijn 320i nog waard zijn?
bj 96; 130 000 km;
Wit/grijs lederen interieur met zetelverwarming XD
aja en schuifdakje enz zit er ook op
3500 euro een 328i? Daar ga je dan hoogstwaarschijnlijk nog 2500 euro aan kunnen verbouwen dan zeker...Kaantjee schreef: Voor 3500 euro haal je zowiezo een complete 328i.. Eventueel na goed zoeken nog een e46 328i..?
328i in goede staat kost echt wel meer als 3500 euro!
maar 3500 euro voor jou swap is nogal veel computerzot!
Misschien inderdaad toch overwegen een andere 328 te zoeken? Een 320i met die KM stand kan toch ook nog zeker een leuk prijsje opleveren! hij ziet er nog netjes uit!
>>>>Showroom E36's<<<<
Ja goed, je mag de e39 houden, sshtttjitzzzze schreef:Turq?
BMW E36 318i M43 1.8 8v 4-Bak Automaat --> 318i 24v 5-bak Automaat swap Project --> Done.
Denk het toch niet tenzij je nog in 2006 leeft, de E36 328i is zeer zeker in goede staat te vinden voor 3500,-..Dcreator schreef:3500 euro een 328i? Daar ga je dan hoogstwaarschijnlijk nog 2500 euro aan kunnen verbouwen dan zeker...Kaantjee schreef: Voor 3500 euro haal je zowiezo een complete 328i.. Eventueel na goed zoeken nog een e46 328i..?
328i in goede staat kost echt wel meer als 3500 euro!
maar 3500 euro voor jou swap is nogal veel computerzot!
Misschien inderdaad toch overwegen een andere 328 te zoeken? Een 320i met die KM stand kan toch ook nog zeker een leuk prijsje opleveren! hij ziet er nog netjes uit!
En de e46 was ik niet zeker van, vandaar ook de vraagteken aan het einde v.d. zin Maar na eventjes op mobile.de/marktplaats gekeken te hebben is dat zelfs te overwegen!
Voor 3500 euro heb je zelfs een M3 motor! Als je niks geeft om ophanging/remmerij etc, dan kun je die er zo in swappen, kabelboom aansluiten en gaan met de banaan!
-
- Contacteer:
Hij heeft zelf geen plaats en de kennis niet. Dus hij kan een m3 blok aanschaffen en op een plank leggen. Verder zul je ook je aandrijflijn aan moeten passen, dan kun je wel niks geven om remmerij. Maar als je je diff aan gort draait kom je nog nergens.
Verder heb je voor 3.500 dus echt geen 328 e46 die in goede staat is. dan heb je echt gewoon een hok. en een echte nette e36 zit je ook gewoon aan de 5k, met de km stand en staat van de auto waar hij nu mee rond rijdt. Met een BMW moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, want je komt vrijwel zeker bedrogen uit.
Verder heb je voor 3.500 dus echt geen 328 e46 die in goede staat is. dan heb je echt gewoon een hok. en een echte nette e36 zit je ook gewoon aan de 5k, met de km stand en staat van de auto waar hij nu mee rond rijdt. Met een BMW moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, want je komt vrijwel zeker bedrogen uit.
Ik noemde maar wat op, je hoeft het niet gelijk op je teentjes getrapt te zijn..matheeuwissen schreef:Hij heeft zelf geen plaats en de kennis niet. Dus hij kan een m3 blok aanschaffen en op een plank leggen. Verder zul je ook je aandrijflijn aan moeten passen, dan kun je wel niks geven om remmerij. Maar als je je diff aan gort draait kom je nog nergens.
En een E36 328 voor 5k?? Vriend, ik weet niet wat jij verstaat in nette staat, maar voor 5K koop ik OF een e36 M3 of een showroomstaat, hagelnieuw verse e36 met hooguit 20.000 op teller ofzo, maw; Jij mag dan 5k te spenderen hebben aan een E36, ik dus niet en iemand met echte hersenen en beetje gezond verstand ook niet.
Aandrijflijn hoef je niet aan te passen bij een swap naar een M3, differentieel houdt het met gemak als je er niet te gek mee doet.
Ter informatie bij mijn swap naar 6 cilinder heb ik de complete achteras, diff, cardan, remmerij etc.. gebruikt van een 328i.. Veiligheid gaat voorop!
-
- Contacteer:
Kijk maar eens op MP en zoek maar eens een e36 328 op met 130k op de teller (of jouw showroom staat met 20k op de teller mag uiteraard ook) Die bakken worden zeldzaam en dus geld waard. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Dat jij het er niet voor betaald, wil niet zeggen dat het niet zo is of dat iemand niet beschikt over gezond verstand.
Verder denk ik nog steeds niet dat een 318 diff een M3 motor houdt.
Bij de e30 die wij geswapt hebben naar een 328 blok hebben we dus zeker wel het diff aan moeten passen.
1. omdat het diff waarschijnlijk binnen no-time aan gort zou gaan
2. omdat 4000 toeren draaien als je 100 rijdt ook niet optimaal is.
Verder denk ik nog steeds niet dat een 318 diff een M3 motor houdt.
Bij de e30 die wij geswapt hebben naar een 328 blok hebben we dus zeker wel het diff aan moeten passen.
1. omdat het diff waarschijnlijk binnen no-time aan gort zou gaan
2. omdat 4000 toeren draaien als je 100 rijdt ook niet optimaal is.